09 července 2012

Kytičkové...květy luční

První část cesty byla ve znamení focení květů lučních....pokud budu vědět názvy přidám.

Hvozdík svazčitý, známější jako Slzičky Panny Marie...



Vrbka úzkolistá...po větrné kalamitě v Tatrách jejich úbočí právě ona zahalila do fialové....


Zvonek kopřivolistý....vypadá, že se ráno zapoměl oholit. A to je hned vedle cesty...


Mateřídouška vejčitá....



Hadinec obecný....krásně zbarvená kytička z tak nepříjemným jménem....


Šťovík (kysláč) luční



Chrpa čekánek alpská...


Třezalka tečkovaná


Kolotočník ozdobný


Hasivka orličí....ještě není úplně rozvitá....


Tak to by bylo co se týká květů lučních všechno....

6 komentářů:

  1. Jako dítě jsem přinesl ty slzičky mamince a a ta mně s tím vyhodila.

    OdpovědětVymazat
  2. To je asi poprvé, co vidím Slzičky Panny Marie tak hezky kropenaté

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné kytičkové úlovky.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Mě zas vyhodila s kytkou zvonků, že prý jí zvoním k pohřbu....copa já věděla že se něco takového říká?

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Myslím, že kropenaté jsou vždycky - to jsou právě ty "slzičky."

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....