neděle 12. února 2012

Alespoň vím, že to nedělám nadarmo ......

Pokud jsem si někdy říkala, jestli to moje žvatlání na blogu k něčemu je a měla jsem nějaké pochybnosti o tom zda to někomu něco přinese, tak dnes jsem se přesvědčila, že to nebude snad až tak na nic. Při každodenní kontrole e-mailové pošty na mne čekal moc milý mejlík. Psal mi v něm jeden pán, že náhodou na můj blog na netu narazil a že se mu moc líbilo povídání o mém dědečkovi. A proč? No, protože on je to velký fanda a sběratel historických vozů a vozů Hispano Suiza a všeho co se této značky týká.
A právě v tomto článku jsem se zmínila o tom, že můj dědeček pracoval v továrně Škoda, kde se tyto automobily vyráběly a jeho funkcí, či zaměstnáním byl kurýr. A jako takový je rozvážel po Evropě těm kteří si tato luxusní auta objednali. Povětšině to byli buď státníci nebo králové či jinak vysoko postavené osoby. Požádal mne jestli nemám nějaké materiály či fotografie.
Případně jestli by nemohl s dědečkem promluvit o jeho cestách. Moc mne zamrzelo, když jsem mu musela říct, že já nic nemám, ale že se poptám mojí maminky a navíc že můj dědeček je už mnoho desítek let po smrti.
Na oplátku jsem ho já poprosila o nějaké fotky abych jimi onen článek doplnila. Ale pak mne napadlo, že by to mohl být i článeček samostatný v kterém bych vám mohla ona krásná auta vlastně ukázat, protože ani já jsem nemohla při jeho psaní žádnou fotkou tuto značku prezentovat....
Takže vás zvu na malý výlet do časů dávno minulých kdy se tyto vozy u nás vyráběly.


Toto jsou automobily které se vyráběly u nás, v plzeňské Škodovce. To je typ vozu s karoserií Landaulet s kterým jezdil dost často můj dědeček.


Vůz pana presidenta Masaryka i se svým majitelem....


A ještě jednou vůz T.G.M


Trochu jiná úprava HS a její luxusně vyvedený interiér. A malá reklama karosárně Brožík v Plzni....

A ještě dva vozy vyrobené ve Francii....ten první je opravdu ta první vyrobená HS ve francouzském Bois-Colombes s karoserií Torpedo.


Závodní HS za volantem Louis Massuger, šéf automobilního oddělení.



V Plzeňské Škodovce se licenčně vyrobila přesná stovka vozů a do dnešních dnů se jich zachovalo pouze sedm....

Velké poděkování panu Ivo Smutnému z Musea Autavia za fotky i za komentáře k nim.