13 září 2011

Maltézští rytíři....


Tento kostel je součástí konventu na Maltézském náměstí a je schován v malém dvoře. Patří mezi menší kostely, ale jeho výzdoba je stejně bohatá jak v těch větších....




Náhrobek na památku rytířů Johanitů. Maltézští rytíři patřili spolu z Křížovníky , Templáři a řádem Německých rytířů mezi řády které měly sice mnišský základ, ale sloužili buď jako špitální bratři vycvičení i v bojově, nebo jako doprovod poutniků do Svaté země jako ochránci kolon, anebo jako Templáři přímo k bojům při ochraně Svatého hrobu proti nevěřícím. Jejich život byl stejný jako život ostatních řeholníků, dodržovali celibát, dny trávili na modlitbách, jen v dobách nějakých konfliktů se ještě cvičili v boji a na rozdíl od řeholníků neměli kutny, ale zbroj a plášť a k růženci a kříži na krku jim přibyl štít, meč, přilba a kůň....





V další toulce se podíváme na některé neobvyklosti spojené s Kampou a s kostelem Panny Marie pod řetězem.....

4 komentáře:

  1. Ten jsem navštívil když jsem byl posledně v Praze. Je docela zastrčený a tak si ho málokdo z turistů i všimne.

    OdpovědětVymazat
  2. No to je fakt, taky jsem na něj přišla vlastně náhodou, a co mě tam strašně moc překvapilo byl ten ohromnej citroník a fíkovník co tam rostou. Klasické subtropické rostliny a volně v centru Prahy!!!!!Asi to je prostě s Boží pomocí....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....