13 září 2011

Malostranské náměstí......

A kde jinde zahájit procházku než na Malostranském náměstí, to vše pod laskavým dozorem kostela Sv. Mikuláše.
Dominanty náměstí, jako opravená Malostranská beseda, a paláce které tvoří jeho rámec jsou notoricky známé a pohled na ně nikdy neomrzí....


Malostranská beseda a věž kostela Sv. Tomáše v pozadí....
Palác Smiřických, dříve se zde jednalo o tom, kdo bude Českým králem. Možná že kdyby onen člen rodu Smiřických nezemřel ještě před volbou nedostali by se na český trůn Habsburkové a naše dějiny by se asi ubíraly jiným směrem. Dnes tu o naší budoucnosti hlasují poslanci....
Tenhle způsob prohlídky Prahy musí být nádherným zážitkem, sedět v půvabném veteránu a prohlížet si okolí .... všimněte si dvou lidičků na přechodu a jejich dopravního prostředku, ještě se s tímto prostředkem potkáme....
I když teď následuje pár záběrů sv. Mikuláše, tady ještě jednou sv. Tomáš, ale proč se ti dva dívají nahoru? Byla jsem zde zrovna v okamžiku když bila na věžních hodinách jedenáctá hodina, ale náhle se z nebe začaly snášet tóny trubky. Koukala jsem stejně vyjeveně jak ti dva na obrázku a hledala odkud ty tóny jdou, no a pak jsem zjistila, že na ochozu věže sv. Mikuláše stojí středověký trubač a troubí fanfáry. Bylo to moc hezké a ještě na rozloučenou všem naslouchajícím zamával....
Tady ještě není moc vidět, jen jako malý červený flíček na fasádě věže....
Ale tady jsem ho už objevila.....
Zamávání na rozloučenou všem kteří poslouchali.....
Pohled na Mikuláše trochu nezvyklý, vlastně mu něco evidentně chybí....
Tady to už trochu vykukuje....
A tady konečně pohled tak jak ho všichni známe a milujeme....

4 komentáře:

  1. Přiznám se, že i když v Praze žiju a pracuju, občas se seberu a s fot'ákem si jdu zahrát na turistu. Moc pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No právě, v tom je to kouzlo anonymity, že zapadneš do těch turistů. To mě děsně baví. Nic neříkat, jen si chodit, fotit, případně jen tak pokývnout hlavou na poděkování. Nádhera....

    OdpovědětVymazat
  3. Ráda se podívám na fotky Prahy takhle virtuálně. Na výlet mě to tam moc neláká, i když ty památky jsou opravdu krásné, uznávám. Ale odrazuje mě to množství lidí. Před časem jsem Prahu navštívila a došla jsem hrdinně do půli Karlova mostu. Pak jsem to vzdala a zbytek dne strávila na terase někde u Vltavy.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Asi to bude znít divně, ale já se v tom naopak vyžívám. Já byla vždycky z Prahy zvyklá na blázinec a spousty lidí kolem sebe, a teď mi to hrozně moc chybí.... . Tak se prostě čas od času takhle vydám do centra dění a tam se načas nabiju....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....