13 září 2011

Malostranské domky a paláce.....

Po příjemně ztráveném obědovém čase ve společnosti mého bývalého spolužáka jsme zamířili na Kampu kde se naše cesty zase rozešly. On šel ještě do kanceláře a já za dalším objevováním a shledáváním se z místy mě velmi milými. Malá Strana směrem k Vltavě má trochu jiný ráz než část pod Pražským Hradem a Malá Strana Nerudova. Ale domečky, domky i paláce jsou zde stejně malebné a uličky stejně křivolaké....









A jaká že adresa to byla?


K Vltavě na rozjímání při chůzi po náplavce coby kamenem dohodil....


To už se pomalu z Malé Strany dostáváme na pražský ostrov Kampa....


Zadní trakt Tyršova domu, zde už začínají i ty velké paláce....



Když se proplete uličkami zpět z Kampy na Malou Stranu, dostanete se na Maltézké náměstí, které je pojmenováno po rytířích řádu Johanitů z Rhodu a Malty. Stával a stojí tu jejich bývalý konvent i s kostelem Pany Marie pod řetězem. Dnes je v něm Anglo - Americká univerzita.



Všude jsou známé maltézké kříže....


A červená vlajka s bílým maltézkým křížem znamená, že celá budova konventu patří Maltézskému velvyslanectví.

5 komentářů:

  1. Díky za krásné snímky stověžaté matičky,ta první fotka-není to náhodou Hellichova ul.pod Petřínem?Zdravím

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky, děkuji za procházku Prahou.

    OdpovědětVymazat
  3. Kampu nikdy nezapomenu projít. Hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Myslíš ten oranžový domek? to je když z Hellichovky odbočíš podél Tyršova domu do leva směrem k Vltavě.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Však jsem tam byla zas po hóóódně dlouhé době, a koukala jsem jak to tam vypadá světově. Nemyslím to nijak pejorativně, ale opravdu to tam má ještě lepší atmosféru než dřív. I když asi jen pro cizince, pro našince to je asi dost cenově nodostupný .

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....