13 září 2011

Historie ne tak zcela nedávná....


Od Božího dítěte a jeho milosti a slitovnosti, se o pár desítek metrů dál dostaneme k památníku pravého opaku, nenávisti, brutality a násilí. Na Újezdské křižovatce, respektive nad ní stojí Památník obětem komunismu. Je to sousoší od ak. sochaře Olbrama Zoubka. Na symbolických schodech které vedou od ulice nahoru stojí sochy muže. A jako stuha se vine v každém schodu bronzová páska s počtem obětí. I sem míří mnoho cizinců ale i pražských návštěvníků aby vzdali hold těm kteří nepřežili komunistické lágry a věznice.....


Takhle se to nezdá, ale ty stupně jsou sakra vysoké, takže nahoru se vyškrábete už docela v předklonu, takže i kdybyste nechtěli poklonou vzdáte obětem hold....
Ale aby nebylo zas tak moc smutku, tak tu jsou i smějící se hadi a krásná výsadba
Já hady nemusím, ale tihle se docela pěkně smějí. Jde o fontánu, ale jak je vidět bohužel tentokrát nebyla funkční.
Pohled od památníku....tam někde v dálce je Národní divadlo

3 komentáře:

  1. Byla to hnusná doba, ve které jsme žili. Kolem památníku jsem jela nepočítaně, at' autem, nebo tramvají. Až díky tvým pěkným fotkám jsem ho viděla takhle zblízka, protože já u něj ještě nebyla. Budu to muset napravit.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já si dala schválně kvůli němu ten sraz na Újezdě, a taky kvůli tomu, že v Litomyšli taky jsou Zoubkovi sochy

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky...nikdy jsem sochy mužů ani ty hady neviděla. Děkuji  za další nové poznatky.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....