06 září 2012

Zámecké.....

Zámky jsou vděčným tématem pro malíře ( jako třeba v Básnících pro pana Hrušínského) nebo pro takový fototrhlíky jako sem já. A tak jsem neodolala a šla si zase udělat pár obrázků toho Mníšeckého....Na chvíli dokonce i vylezlo sluníčko které se už pomalu chystalo k tomu že se schová za hřbet Brd ale přece jen na ten zámek ještě trochu svítilo....

Není tu klasický zámecký park, protože je zámek uprostřed města a ještě na skále, ale malý pěkně upravený parčík s fontánkami a květy. I když se na dalších úpravách pilně pracuje, takže se ještě je na co těšit.
Parčíku dominuje velká magnólie pod kterou je fontána.

Belgické astřičky, klasické podzimní květy....


V kombinaci s rozchodníkem


A trávou Pennisetum


Ani růžičky nesmí chybět


Jeden z posledních květů kakostu chladivě bílého



Vládla tu pohoda a klid a spousty lidí si sem chodí posedět a jen tak se nechá unášet pohledem na padající kapky vody


Budoucí terasové záhonky. Dole je budova starého pivovaru, kde je restaurace u Káji Maříka s malinkým divadélkem a venkovním amfiteátrem


13 komentářů:

  1. Astry mají krásnou barvu. Bílý kakost jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  2. ty belgické astry jsou nádherné!

    OdpovědětVymazat
  3. Taky je mám, ty astry, nevíš náhodou, jestli, kvetou víckrát? Už mi odkvetly a moc to nevypadá, že by se ještě k něčemu chystaly

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Ano a jak je ta horní terasa na domě tam bývalo posezení u cukrárny pana Merunky, ale ten neměl šanci uspět v konkurenci s cukrárnou která je tady na Mníšku už drahně let. Teď se přesunul do Berouna a tam mu to jde....V té restauraci jsem byla několikrát, líbí se mi na ní to, že to není žádné hogo fogo jak by se možná dalo čekat. Normální hospoda s velkým výběrem dobrých a ne moc drahých jídel, příjemné prostředí....

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Kakost zná většina lidí jako ten modrý květ z pangejtů (mám ho v menu od Kavalíra) ale je i spousta zahradních šlechtěných forem v různých barvách

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: To je zvláštní, ty začínají tady u nís teprve teď rozkvétat takže u vás by měli být asi ještě později. Máš nízké nebo vysoké? Je totiž možné že nemáš astry ale Turan kanadský. Má skoro stejný vzhled ale kvete v létě....navíc ty astry díky ohromnému množství postupně rozkvétajících kvítků mají dobu květu hodně dlouhou. Ty vysoké když po odkvětu seřízneš někdy vykvetou ještě jednou.

    OdpovědětVymazat
  7. S těma kytičkama by se dalo vyhrát v prográmcích. Jsou nádherné! Tvoje fotky jsou vážně krásné, máš dobré oko, a umíš se dívat kolem sebe.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně jsi mi rozšířila obzory, ty fialové kytičky, co jim se sousedkou důvěrně říkáme fialové podzimní kytky, tak to jsou belgické astřičky.. No to jí v sobotu hned oslním svými znalostmi hihihihi   

    OdpovědětVymazat
  9. zelenykavalir7/9/12 15:04

    Povedené

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Jestli chceš tak si pohrej ....já teď moc nemůžu, musím si šetřit data na mobilním internetu....a tohle děsně žere.

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: To jsem ráda že díky mému blogu můžeš zářit jako znalec . Ony jsou v různých barvách od bílé přes růžovou tuhle lila až po tmavě bordó i v různých výškách.

    OdpovědětVymazat
  12. Souhlasím s tebou, Vendy, pro nás, "střelené" fotografy, jsou zámky to pravé. Až pojedeme příště okolo Mníšku, musíme se zastavit, zámek i parčík se mi moc líbí. Pěkně jsi mě navnadila!   

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Tak bys mohla dát vědět, co kybych tu byla. Ale bacha, v týdnu jsou prohlídky jen na objednávku, o víkendu volně.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....