25 července 2012

Tak trochu rostou....

Pořád se ze všech stran ke mně nesou zprávy jak rostou houby, kolik jich je a kdesi cosi. Ovšem nejlepší je se přesvědčit na vlastní oči. Takže v přestávce mezi jedním a druhým deštěm jsme s dcerou na její osobní přání vyrazily do lesa....
Začátek byl docela slibný protože za humny chat jsem našla tři nádherné křemenáče a spousty malých tam ještě zůstalo, protože jak říká kamarád : Takový prcky sbírá jen zbabělec! A netradičně na kraji pole bylo pár hnízd krásných babek. jenže jak jsme dorazily do lesa šmitec...nic....ale za to co bylo tak sucho! I když je to neuvěřitelné po těch posledních propršených dvou týdnech je v lese sucho. Jen tam, kde chybí vytěžené stromy po vichřici a kde jsou trochu díry bylo mokro a tam se pár houbiček našlo. Ale opravdu to bylo o hledání, ne o sbírání. Zmlsaná ještě loňskou sbíračkou respektive vybíračkou na jihu Čech to bylo vcelku zklamání. Po dvou hodinách v lese nic moc....ale abych nebyla nespravedlivá tak na výbornou bramboračku kterou dcera uvařila a na zítřejší praženici to bylo....




A to je celý dnešní úlovek.... jsem tedy zvyklá na jiné, větší....



10 komentářů:

  1. Dobrý! Ty máš dneska psací den...

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy, to je náhodou skvělý úlovek! My včera našli dva hříbky a dva suchohřiby. U nás je taky hrozné sucho, ale dneska trochu napršelo, tak třeba porostou.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsi stejnej dobrák jako já že tam necháváš dětičky.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný úlovek a pěkně nafoceny se zajímavým povídáním Já půjdu zkusiš štěstí zítra

    OdpovědětVymazat
  5. Ale je to pekný úlovek,jak fotografický tak i k jídlu,na Sumave prý rostou,tak jsem zvedavá...?

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jsem se dneska v rádiu dozvěděla od mykologa, že do jehličnatých lesů na houby až od srpna, do listnatých teď....tak si vyberte jestli máte na výběr a uvidíte jestli má pravdu

    OdpovědětVymazat
  7. Tomu říkáš malý úlovek . Co bych za něj dala . Tam co jsem chodila na houby už chodit nemůžu , protože tam udělali silnici a podtrhli podhoubí . Dřív tam rostly klouzci , růžovky , babky i praváci . Teď tam už nerostou ani hořčáci .

    OdpovědětVymazat
  8. Já až se letos vypravím do lesa na houby, tak zas nic neporoste.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Tak víš co, jsem zvyklá mít za dvě hodiny plný dvě tašky, takže mě tohle přišlo opravdu chudičké

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Od srpna...věř odborníkům. Těmhle to vychází bych řekla spíš než v poslední době meteorologům.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....