24 května 2012

A teď ty slíbené barvičky....

Za těch pár dní co jsem nebyla na procházce, a co bylo tak krásné počasí, začalo kvést spousta lučních květin v různých barvičkách. Nechybí modré zvonky, růžová smolnička, žlutá mochna, fialový kakost a samozřejmě i kopretiny, ale ty měli své místo v bílé .... do toho orlíčky všech možných barev a purpurová pivoňka, ty tedy v zahrádkách u chat....tam se přidal i fialovorůžový rododendron se žlutou kerrií, krásně žlutý kosatec vodní...nebo třeba ohnivě červený orientální mák. Jeho jemné květy
jak z hedvábného papíru však nemají dlouhé trvání a ve větrných dnech, jaké tu poslední pár dní jsou
jejich krása bere brzy za své. Jemně růžový hvozdík a první jemné květy šípkové růže.












A zase jedna macešková, tyhle jejich ksichtíčky mi trošku připomínají opičku.

9 komentářů:

  1. Moc pěkné fotky květinek - bílých i barevných.Mám je ráda všechny.Také macešky,které opravdu mají "obličej".

    OdpovědětVymazat
  2. Psala jsem příspěvek o prstnatci májovém -v tom článku o cestě na Ovčárnu- spadl.

    OdpovědětVymazat
  3. Dětství jsem prožila na Českomoravské Vysočině.Tenkrát byly na jaře plné louky právě prstnatců - my jim říkali kukačky.Také tam kvetlo velké množství upolínů.....pak přišly meliorace a dál už to každý zná....

    OdpovědětVymazat
  4. Jedním slovem - nádherné.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: To znám, taky jsem jezdila na Vysočinu, ale k Železným horám a byla tam kousek od nás ohromná louka na jaře plná upolínů a prstnatců a v létě kavylu....jenže bohužel tenkrát jsem neměla o focení ještě zájem na to abych to zdokumentovala a pak si taky někdo usmyslel, že když je to na kopci nad vsí, mělo by se to odvodnit aby kopec nezačal ujíždět. Což byla totální blbost, jelikož tam všude bylo žulové podloží o čemž svědčilo mnoho lomů v blízkém i vzdálenějším okolí. A stalo se co se stalo, všechny ty nádherné rostlinky zmizely....Jinak ještě také existuje i vstavač kukačka, je prstnatci hodně podobný....vůbec tam rostly i jiné vstavače, ty už tedy v jiném prostředí, takového malého březového hájku....

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné obrázky,v přírodě to jde ted' velice rychle,až se člověk nestačí divit.Šípková růže má dokonce okvětní lístky ve tvaru srdce.

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, obdivuju nejen tvé obrovské znalosti kytiček, ale i nádherné fotky. Ono je rozdíl se jen dívat, ale umět to krásno zdokumentovat. Moc se ti to povedlo.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné barvy, kytky i fotky, hotová pastva pro oči, Vendy!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....