25 května 2012

Velká zrzavá kočička....

Tu zrzku jsem tady už jednou měla. Spala si spkojeně v seně u chatařského betlému.
Včera jsem na ní narazila jak si spokojeně leží v trávě na sluníčku, skoro skrytá před
zraky kolemjdoucích, a vůbec jí nevadilo, že jen pouhých 30 cm od ní poletuje náš
Mates, který si chtěl něco vyříkat s bernardýnem patřícím majitelům restaurace
zavřeným v kotci. On sám si jí všiml až za dost dlouhou dobu. Ovšem i potom, si dál
hověla s klidem anglického lorda v trávě a zřejmě si říkala, že jít do konfrontace
s takovým plašanem je pod její úroveň. Ale aby se zase neřeklo, že je srab, sedla si na
chvíli, dvakrát pro formu na Matese prskla a pak se zase s vědomím dobře
vykonané práce zachrula do trávy a dál se v klidu vyhřívala....




Tu poslední fotku jsem nejdřív chtěla smazat, fotila jsem přece micku a ne trávu, jenže pak mi připadlo
že to není zas až tak špatné a tak jsem jí přeci jen nechala....

16 komentářů:

  1. Jejda, ta je pěkná. Měla jsem kdysi hodně podobného kocoura Matýska a to byl pohodář. Sousedů pes od něj občas nějakou "chytil", tak se mu raději vyhýbal a kocour zvětšil své teritorium na dvě zahrady.

    OdpovědětVymazat
  2. Zrzečka je moc pěkná. Zřejmě ví, že stačí prsknout a pes se vzdálí. Nenechá se vyvést ze svého klidu a siesty.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta je krásná, Vendy, kočky mám strašně ráda! Moc se mi líbí fotky i tvoje povídání na úvod.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná zrzečka,vidíš Vendy,podle rostlinek,kde micka leží,se může usuzovat,že je vlhčí stanoviště nebo zvýšený dusík.Kopřiva a smetánka jsou nitrofilní rostliny.Kopřiva je indikátorem přebytku dusíku v půdě nebo ve vodě.

    OdpovědětVymazat
  5. Miluju zrzavý kočky s bílýma fousama ( mám tmavě šedou mouratou ).

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Hele , ty jsi nějak vzdělaná v botanice a v půdologii .   Můžeš mi poradit , co to je , když mám furt zarostlou zahradu pýrem .   

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Vzdělaná nejsem,ale můžu poradit:na zahradě nám roste převážně to,co nejvíc potřebujeme.Pýr platí za velmi cennou bylinu na čištění krve,odvodnění atd..Ne netu se dá najít spousta receptů,jak ho sušit atd.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: A heleme se, to je dobrý, na zahradě ho mám taky spousty, tak že by byl alespoň trochu užitečný

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: A ty kořeny se zpracovávají jak?

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Pýr v Českém herbáři z roku 1899: Pýr (pýřavka, Agropyrum repens). Plevel rostoucí na polích, má dlouhý kořen, jejž koně rádi žerou, a který hodí se za lék proti zácpě, zašlemování a neduhům žláz.

    OdpovědětVymazat
  11. [Pýr plazivý - to pravé pro detoxikaci

    OdpovědětVymazat
  12. Na ty kořeny se musím kouknout do herbáře.Odpovím zítra.

    OdpovědětVymazat
  13. [7]: Tak teď si mně dostala . Čekala jsem odpověď něco v tom smyslu , že by to chtělo více proplít apod . a ty tady vedeš přednášku o léčivých účincích pýru . Inu není na světě bylina , která by na něco nebyla . Asi je opravdu užitečný , ale neumím si představit , že bych lezla po zahradě a dlouhým nožem dloubala dlouhé kořínky pýru .

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Tak to opravdu vyzkouším, je to zajímavé a taková očistná kůra je potřeba...takže se těším na návody jak na to.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Dobré ráno Vendy,předmětem sběru je oddenek,sbíraný zpravidla v září a říjnu,nejlépe kolem desáté hodiny dopoledne,ale můžeme sbírat i na jaře.Postranní kořínky by droga neměla obsahovat.Sušená droga je velmi hydroskopická,a proto ji musíme skladovat v hermeticky uzavřených nádobách a občas přesušit.Pro své vzácn vlastnosti se na Slovensku pýr pěstoval ve velkém.

    OdpovědětVymazat
  16. [13]:Bylinky stačí opravdu málo a uděláme hodně pro své zdraví.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....