25 května 2012

Nová atrakce....aneb ovce kontra Mates

Jdouce po louce, a fotíce krásné zvonky, zaslechla jsem najednou bečení ovcí. Myslela jsem si že mám nějakou haluz, protože ovce jsem tu nikdy u nikoho za těch dvacetjedna let neviděla! Jenže za chvíli zase a to už jsem se začala rozhlížet a ono opravdu, v jedné zahradě u plotu stály dvě ovečky, trochu odrostlejší jehňata. A ohromně zvědavě si prohlížely okolojdoucí. S Matesem v ruce, aby na ně nejčel a neplašil je jsme k nim došli. Mates koukal nevěřícně na ta divná chlupatá stvoření a říkal si asi že to jsou tedy hodně divní psi, ovečky zase koukaly na Matesa, co je to za miniaturní přízemní něco, co skáče jak na pérkách, štěká a pobíhá kolem. A tak kam šel podel plotu Mates šly i ovce a naopak, kam šly ovce plížil se při zemi Mates.
Nějak se zase začínají vracet na ves její původní zvířecí obyvatelé, tu je u domu koza, tady dvě ovečky. Asi se už nechce majitelům tu rozsáhlou zahradu stále sekat, tak si pořídili sekačky živé. A ještě jim to zároveň hnojí....
No a pro místní děti je to vítaná atrakce, protože ač celý svůj dosavadní život žijí na vsi, ovce, kozy a krávy znají jen z obrázků v učebnicích.....



Tyto dvě fotky byly jediné kdy se dívaly přímo na mne, pak už jen fascinovaně sledovaly Matesa....




6 komentářů:

  1. Máš pravdu, že se vrací zvířata, ale nejen na venkov. Kamarád, bydlící v Řeporyjích, si před dvěma roky pořídil živou sekačku Lízu. Původně jí koupil na maso, ale rodina mu oznámila, že jí v žádném případě nesmí nic udělat. Tam z ní mají ochočené domácí zvíře, které doprovází i návštěvy.

    OdpovědětVymazat
  2. Koukají skutečně zvědavě.A Mates má nové kamarádky.My nemáme o zvířata nouzi,bydlíme na vesnici,takže na okrajích jsou krávy,kozy a dokonce brejlaté ovce,je to nějaká speciální rasa.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou roztomilé,vzdyt jsem to nedávno psala:porid si ovce na trávu,no sice u sousedu,ale je to tady !

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jsou opravdu asi ještě mladé . Já byla odkojena dětskou představou sněhobílých oveček a ony jsou většinou pěkně šedé - špinavě šedé . Ale opravdu bílou ovci jsem už hodně dlouho neviděla a když tak byly čerstvě ostříhané .

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Tak Řeporyje jsou už spíš venkov než Praha, znám to tam z dob kdy jsme nad nimi bydleli na Lužinách a i teď si ten ráz i přes ty nové domy a resorty okolo zachovávají stále

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: To je pravda, nevím kde se vzala ta představa ilustrátorů o sněhobílých ovcích

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....