27 února 2012

Voda a led....

Bylo nebylo, sluníčko svítilo, vítr nefoukal a tak jsem se vydala s přízemákama vychodit tu narozeninovou kačenku která se konzumovala o celém víkendu. A tak jsem si vytyčila cíl trasy v tzv. Dolech což je cca 4 km tam a 4km zpátky. Navíc jsem si říkala že tam určitě budou někde na potoce nějaké pěkné ledové skulpturky. Překvapilo mne, kolik je v lese ještě sněhu a jak relativně málo teče vody v Srnovském potoce. Jenže až to začne tát v lese a z kopců to pojede dolů, asi to tak nevinné už nebude. Vyrazila jsem a po pár snímcích jsem zjistila že mi dochází baterky a tak jsem se vrátila trochu v čase nazpět do doby kdy měl člověk k dispozici jen 36 snímků a pečlivě zvažovala co nafotit aby baterky vydržely....Přízemáci statečně odťapali cestu tam i zpátky, můj odhad že až dorazíme domů padnou do pelechů a budou chrnět se ukázal naprosto mylný, takže jedinej kdo byl z té procházky absolutně grogy jsem já. Ono jít buď v rozbředlém nebo naopak zase v naprosto zmrzlém a klouzajícím sněhu těch osm kiláků i když mám dobré trekové boty dá přece jen zabrat. Prostě náhon na všechny čtyři se opět ukázal jako ohromná výhoda při pohybu v terénu....

Omleté kry mají zvláštní povrch, který ve slunci září a krásně se třpytí, jen to bohužel není úplně na té fotce vidět.


Splav už je o něco divočejší než byl v sobotu....


Srnovský potok je zatím hodně umírněný....


Z přehrady také ještě teče jen něco málo přes přepad, jelikož teprve pomalu začíná roztávat....ale když to pak přijde, je slyšet hukot vody do dosti značné vzdálenosti....


Kam dopadají ty nejjemnější kapky vody tam okamžitě namrzají na všem kam spadnou...


Z lesa vytékal malý potůček a tam kde se mu něco postavilo do cesty vykouzlil malé ledové krápníčky...


O něco výš na potoce se udělaly rampouchy a krápníky z ledu na větvích které tam voda donesla a ty uvízly na dřevěných splávcích....




Tahle fotka není nijak barevně upravená, prostě při nazoomování tak vyšla....

12 komentářů:

  1. Fotky jsou nádherné. Už první obrázek mi padl do oka...a když jsem procházela ty další, byly lepší a lepší. Poslední by se klidně daly zvětšit, zarámovat a vyzdobit jimi stěnu pokoje.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak děkuji moc za pochvalu....bylo to těžké vybírat aby mi vydržely baterky .

    OdpovědětVymazat
  3. To máš pravdu, ve skutečnosti je led na slunci mnohem krásnější a kamera je na to slabá.

    OdpovědětVymazat
  4. Z těch fotek by byl pěkný kalendář. Zimní měsíce by byly fakt zimní.

    OdpovědětVymazat
  5. Však na příští rok už mám na kalendář materiálu až až....zase si udělám.... .

    OdpovědětVymazat
  6. Spíš nebudu vědět co vybrat...

    OdpovědětVymazat
  7. Tak fotky jsou opravdu pěkné. Příště určitě bude už jaro...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Ó kéž by....ale zatím to tak vůbec nevypadá. zahrada samý bláto a louže, v lese ještě sněhu místy po kolena, i když asi po včerejším celodenním dešti už taky asi něco odtálo....no žádné jaro na dohled. Snad jen to, že je dneska +7°C....

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotky. Jako by prošel kolem Mrazík se svou berlou mrazilkou.

    OdpovědětVymazat
  10. O fotkach sa nemusim vyjadrovat, tie hovoria samy za seba, su super! Ale co znamena "ctyrkolovy nahon"? Ides s tymi "nordic-walking" palicami (hulky, nie "holky"), alebo ako tomu rozumiet? (Ja uz bez tych holek, pardon, hulek, tyciek, zrdiek, paliciek po slov. neurobim ani krok Alebo napodobnujes pri prechadzani v terene Dandika?

    OdpovědětVymazat
  11. Este nieco od temy: Preco v komentari k Malkielovi "pozdrav od padleho andela"?

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Nechodím s hůlami, protože to už bych musela být chobotnice abych to všechno pobrala, dva přízemáky, hůlky, foťák....ale myslela jsem to tak, že ten náhon na všechny čtyři se hodí pesanům, ti si tu zmrzlou nebo naopak rozměklou cestu evidentně užívali bez problémů

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....