09 února 2014

Kostel Sv.Bartoloměje a zvonice v Semaníně....

logo sakrálne stavby 1

Vesnice Semanín je od nás vzdálená
zhruba dva kiláky. Na kole jsem jí nesčíslněkrát projížděla, navíc zde bydlí jo a ne přítel mé dcery takže jsme tu párkrát u nich i zakotvily na zpáteční cestě z projížďky. Autem už jsme tu také jeli za tu dobu mnohokrát ale až teprve dneska(psáno 18.1.14) jsem si nakázala zde zastavit abych si mohla nafotit místní krásnou zvonici a kostel.

Kostel je věnován sv. Bartoloměji a první zmínka ještě o dřevěném kostele
je z roku 1350. Dnešní barokní podoba je z roku 1696. Ke kostelu patří renesanční zvonice obranného charakteru, která spíš upoutá vaší pozornost než samotný kostel. Má zděné přízemí a asymetrické dřevěné dvakrát ustupující patro s krásně malovaným podbitím. Původně tvořila vchod na hřbitov, dnes je jeho součástí, a přilehá k ní i márnice. Vedle kostela stojí fara, která je v současnosti soukromým majetkem. Pochází z roku 1840.

Nějak je mi dáno do tohoto projektu fotit kostely za mlhy....

Zvonice




Zvonice s kostelem Sv. Bartoloměje


Sousoší Nejsvětější Trojice


Ukřižování


Detaily malovaného podbití


Monumentální lípa a budova bývalé fary


Průčelí kostela


.....i tady stojí socha Ukřižování


.....a naposledy pohled na zvonici



11 komentářů:

  1. Teď jdu zrovna od Jarušky, kde jsem si prohlížela taky kostel - v Jindř. Hradci. Moc se mi líbí tvoje tajemné, zamlžené fotky. Mají svoje kouzlo, i když nesvítilo sluníčko.

    OdpovědětVymazat
  2. První zmínka z roku 1350, páni! :) To už má něco za sebou. Je to zajímavá stavba :)

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Jo, je to někdy až neuvěřitelné jak jsou některé stavby letité....

    OdpovědětVymazat
  4. Si prvá! Dokonca si dala skôr ako ja, lebo mne nefungoval internet. Práve dnes, no to je teda poriadna smola. Ale už je to tam

    OdpovědětVymazat
  5. Až teraz som si všimla, že ty si predbehla aj termín vyhlásenia, takže mi je to už jasnejšie, prečo si prvá

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Já si blbě nastavila den uveřejnění, tak jsem to včera stáhla a dala až dneska,ale je tam pořád ten včerejší datum...

    OdpovědětVymazat
  7. Nevadí, že byla mlha, dává to snímkům pěknou romantickou atmosféru a mě se nejvíc líbí ta zvonice s dřevěnou střechou a malovaným podbitím.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]:Jak už jsem psala, ta zvonice aujme mnohem víc než samotný kostel...Asi taky že je hned u silnice a ten kostel je takový upozaděný.

    OdpovědětVymazat
  9. Snímky kostela jsou úžasné, Vendy! Mlha jim dává tajuplnou atmosféru a vzhled kostela ji ještě umocňuje. Je to hodně zajímavá stavba, zase úplně jiná než ty, které jsem doposud viděla. Třetí snímek je dokonalý, nádherné je i sousoší a kříže, ... Skvělý příspěvek do projektu!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak ty další už mám nafocené za sluníčka. Dokonce mám dva stejného jména a navíc takovýho dost zvláštního. Rozeslání sv. Apoštolů. Jeden je tady u nás ve vsi a druhý v Litomyšli.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Už se na ně těším, Vendy. To jméno je opravdu hodně zvláštní.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....