04 srpna 2013

Článek pro Vendy (Eumenidas)


V jednom komentu se Vendy
divila, že mohu nastavovat ve foťáku barvy. Tak ono to šlo i u toho Fuji, jen v menší míře. Jenže zjistila jsem že tím to jaksi nekončí. V novém stroji se totiž dá používat spoustu věcí na upravení fotek přímo v aparátu než se sehrajou do kompu a ne to dělat třeba dodatečně v editoru. A tak jsem si to pěkně zkoušela. A tady je tedy odpověď pro Vendy, že nejen barvy, ae i různé efekty si mohu nastavovat....takže tenhle článek je hlavně pro ní, protože to je taková hračička s fotkami jak já....


Takže nejdřív barvičky. Na ukázku jen ty nejmarkantnější a viditelnější rozdíly.

Standartní podání barev


nastavení pro portrét


živější barvy


filtr zvýrazňující červenou


Další kapitolka jsou barvy monochromatické a v nich tři možnosti. Černobílá, sépie a kyanotypie.


U sépie a kyanotypie lze ještě volit mezi tmavou a světlou
Sépie tmavá


Sépie světlá


Kyanotypie tmavá


a světlá


A pak jsou filtry efektové. Možnost přidat hvězdný efekt



Efekt omalovánek


Efekt barevné skici


Další vychytávka je selekce barev. Prostě si vyberete barvu ta zůstane a pak z toho vznikne toto...
v tomto případě odraz modré oblohy v oknech


....nebo toto, červený květ....


...případně toto, zelené listy


Efekt rybího oka


A zjemnění


tzv. D-lighntig, přidává světlo


Všechny efekty mají samozřejmě možnost nastavit jejich výraznost. Ale nejen na hraní ale i jiné užitečnosti se najdou. Kdo hodně fotí architekturu ví jak se na fotkách pěkně dokáží sbíhat třeba věže kostelů, nebo domy se zužují, takže je možnost těchto korekcí. A další věci kterým teprve přicházím na kloub, které se dají upravit přímo a ne až v kompu....prostě chytrá červená mašinka to je.
P.S. Jak už jsem naznačila, ti kteří mají zrcadlovky již delší dobu se asi budou smát, ale pro mne to je objevován Ameriky, tak ten článek berte z rezervou Mrkající!


26 komentářů:

  1. Děkuji za vysvětlení i za krásnou obrazovou předváděčku. Jdou s tím kouzlit pěkné obrazy!

    OdpovědětVymazat
  2. Ten foťák je snad stvořený přímo pro tebe Fakt chytráček.

    OdpovědětVymazat
  3. Fredy Kruger4/8/13 13:04

    Vykřikl Lubomir  Pistullka  děd :

    OdpovědětVymazat
  4. Smát se ti určitě nebudu. Taky jsem zpočátku leccos nadšeně zkoušel, jen jsem se postupně pokorně vrátil k tomu, k čemu je i ten technicky nejvychytanější foťák především: K tomu, aby pustil ve správný okamžik dovnitř právě to správné "množství" světla

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělé, spousta funkcí a krásně jsi to popsala

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mám jeste nekde Flexaret,a delal nádherné fotky!!!

    OdpovědětVymazat
  7. [1]:To se mi taky hodně líbí, mají to ale i různé editory tuhle možnost, ovšem tam je to vždycky ohraničené, tohle je mnohem lepší protože to vykreslí všechny detaily.

    OdpovědětVymazat
  8. [3]:Jo, je chytřejší než já   

    OdpovědětVymazat
  9. [3]:Myslíš? Tak to ti děkuji

    OdpovědětVymazat
  10. [4]:A tak vznikla barevná fotografie

    OdpovědětVymazat
  11. [7]:Co se týče funkcí tak to opravdu je toho hodně. A to ještě jsem aninemluvila o dalších asi deseti možnostech jak fotit třeba jídlo, tmavé snímky, jak blejskat s bleskem aby zůstávala světelná stopa a jiné a jiné. Jsem zvědavá jak dluho mi potrvá než tohle všechno se naučím používat a hlavně jestli to vůbec budu mít KDE používat.

    OdpovědětVymazat
  12. [5]:Tak když nic jinýho, tak je tam ještě pořád možnost fotit na automat ! A ještě taky najít ten správnej námět....

    OdpovědětVymazat
  13. Já myslím Vendy, že to je právě na tom to krásné, že objevuješ ty kouzla. Já byla jako u vytržení, že v mojí zrcadlovce je tolik efektů, ze začátku jsem je neustále střídala a pořád něco nastavovala. Přiznám se, že teď už jsem tak nějak línější a vše, co chci dodělat, dělám v kompu, ale ani tak toho moc není . Je vidět, že tam máš opravdu spoustu režimů, mám pocit, že já jsem ani všechny nevyzkoušela nakonec. Pěkně sis s efekty u růžičky pohrála

    OdpovědětVymazat
  14. [13]:Objevování funkcí je zábavné, taky ještě občas něco naleznu. Vyzkoušela jsem, ale stejně nejradši mám když stáhnu do počítače a tam si ještě ty své fotečky vymazlím

    OdpovědětVymazat
  15. proč bychom se smáli. Všechno nové, co je to opravdu jako objevení Ameriky. Můžeme být šťastní, že máme co objevovat a co zkoušet. To nás táhne. a já když něco objevím i třeba nějaký nástroj v editoru, tak ho pak u grafiky používám do zblbnutí, až všechny určitě nudím. Kdybys viděla, jak jsem vyváděla, když jsem vypálila samostatně prní CD. Ale děti mi fandily a smály se z radosti se mnou.

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem nedávno seděla v podvečer u zámku vedle vodotrysku s učila se fotit rozmazanou vodu. Když jsem zvolila prioritu času, foťák si sám dopočítal clonu a fotka byla opět ostrá. Bednila jsem, jak to ostatní nastavují, jak dosáhnu dlouhého času, aby fotka byla i světelně vyvážená. Pask jsem na to přišla. Fotila jsem na manuál. Musela jsem s prodlužováním času i zvyšovat clonové číslo.  A tak jsem měla doma desítky stejného záběru s různě mázlou vodou. bylo to bez stativu, ale světla bylo dost, tak jsem to udržela. také jsem měla radost, že jsem na to přišla.

    OdpovědětVymazat
  17. Tak Ti pěkně děkuji,protože ještě před chvílí jsem byl přesvědčený o tom,že si pořídím nový ultrazoom a ne zrcadlovku.Teď zase začínám váhat

    OdpovědětVymazat
  18. To je senzace, Vendy, krásná přehlídka efektů! Vyhrála sis fakt skvěle. Taky si takhle někdy hraju s růžemi.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]:No jde o to, že s ultrazoomem můžeš fotit právě s dost velkým zoomováním, u zrcadlovky bys musel mít buď dva objektivy nebo dělat výřezy. Tam to zas není takový problém protože ty fotky jsou líp a jemněji prokreslené a ten výřez je hodně kvalitní. Tenhle můj foťák má rozlišení jako jediný ve třídě hobby a vlastně i profi 24 Mp. Takže na RAW a největší velikost obrázku má skvělý fotky. Já zatím fotím na JPEG, musím nejdřív z noťasu dostat všechny starý fotky na cédo nebo externí disk abych měla místo. Pak si něco na RAW nafotím.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]:Ona se ta růže tak nějak nabídla potřebovala jsem pro to zkoušení něco výrazného.

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Jsi fakt dobrá, Vendy, jenom nechápu, jak to všechno zvládneš časově. Já mám co dělat, abych dala každý večer na stránky jeden článek, a ty jich máš většinou několik a ještě s experimenty a popisem. Nevím, jestli je to u mě věkem, pomalostí nebo leností. Nejspíš od každého trochu.

    OdpovědětVymazat
  22. [24]: U mne to je svoboda času, ovšem tvrdě za ní platím, to mi věř....

    OdpovědětVymazat
  23. Máš to pěkné, já nastavím automat a už to jede.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....