26 července 2013

Houbování.....



Tihle krasavci už jsou
dávno snězení anebo se mrazí v mrazáku. Zatím bohužel jsou to první a poslední hřiby které jsem letos nasbírala. Vlastně vůbec první a poslední jedlé houby. Jinak byl les plný buď hadovek anebo šedých muchomůrek. Pokud to byla jedlá muchomůrka šedivka mohla jsem mít plnou tašku, ale pokud to byla muchomůrka panterová která je jedovatá nechala jsem je na místě správně.U téhle potvory si totiž anipo letech sbírání hub nejsem jistá která je která. Doufám, že po avizovaném ochlazení a deštích zase nějací v mrazáku přibudou. Jinak asi nemá cenu říkat jak je v lesích bídně a sucho....




Chtěla jsem mu nahlédout pod klobouček, ale nedalo se....


A celý dost mizerný úlovek. Na to že jsem byla v lese dvě a půl hodiny....


Za to těhle potor bylo plno. Rostly tam kde se to dřív hříbky jen hemžilo. Jenže po posledním loňském mohutném kácení se situace dost změnila....místo hříbků hadovky.Křičící

18 komentářů:

  1. Vypadají krásně. Já už mám aspoň kilo usušených.

    OdpovědětVymazat
  2. Chce to trošku deště. To sucho jim nesvědčí, je hodně červů. Snad se počasí trošku umoudří a budou růst .

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Sušených mám dost (5l flašu od okurek) ještě od loňska, ale žádné v mrazáku. Na vaření mám raději právě mražené houby. Sušené jen do některých jídel.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Jenže já mám mražák jen v Praze. Dnes jsem si myslel, když byly ty vedra, že nic nepřinesu a zase plná taška.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné hříbky. Můj sen je jich mít plný košík.

    OdpovědětVymazat
  6. Máš krásné hříbky! Ono je na ně asi letos dost sucho!   

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jsou tedy výstavní. Já už houby nemám. Ani od loňska. Co jsem měla , tak buď už jsme zbaštili, nebo jsem je musela vyhodit, protože se do nich dali nějaký červi. FUJ!

    OdpovědětVymazat
  8. [4]:Tak dneska by mne do lesa nedostal nikdo ani náhodou....   

    OdpovědětVymazat
  9. náhodou, hadovky jsou jedlé, když jsou ještě jako vajíčko

    OdpovědětVymazat
  10. Prečo aj posledné? Veď nás čaká ešte isto pekná jeseň. Ja zbieram huby hlavne v jeseni. Ani neviem prečo. Žeby preto, že sa v lete do hory sotva dostanem? Málo si našla, ale pekné si našla. Nechci mať všetko!

    OdpovědětVymazat
  11. [9]:To vím dlouho, jenže vajíčková formase tam už nevyskytovala. I když od její konzumace mne odrazuje ta slizovitost a určitá gumovitost a podobnost s vajíčkem Vetřelce ....to si raději počkám na to jestli na podzim náhodou těch hříbků nebude víc .

    OdpovědětVymazat
  12. [10]:Protože od té doby se nedalo už do lesa kvůlivá horku ani jít, a je to tam úplně vysušené na troud.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]:Jo, než jsem přišla já a chudinky jsem sebrala, nařezala a sežrala

    OdpovědětVymazat
  14. U nás máme liščí rok. Jenom lišky,lišky, lišky... nic jiného neroste. A navíc naprosté sucho.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: No vidíš a co já bych dala zase za lišky! Tady u nás moc nerostou a na chatě zase bylo tak sucho že nerostly....já je miluju do omáček. Koprovku moc nemusím, ale když jsou lišky utrhnu se z řetězu, udělám jí ze šlehandy naházím do ní ty lišky a nemusím ani mít maso. A pěkně nadejchanej kynutej houskovej knedlík, žádnej brambor!   

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: No ke koprovce jedině knedlíky, to by mě Medvěd hnal

    OdpovědětVymazat
  17. U nás jezdí už také na houby do Dolního Žlebu.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....