30 října 2012

Praskliny....

Sedím a dívám se na praskliny na stropě,
táhnou se do dálky jak tepny obrů...
A stíny k nim přichází pomalu a plíživě,
k prasklinám na stropech našich domů...

Být stínem na stropě
vinout se jak cesta polem
vonět jak letní louka
mračit se jak nebe před bouří
letět nebem jak pták a
stoupat vzhůru do oblak
tolik přání mám....


Sedím a dívám se na praskliny ve stropě
táhnou se do dálky jak tepny obrů...
I našimi životy táhnou se praskliny
stejné jak na stropech našich domů...

Jen málokdy je někdo zacelí
Jen málokdo je spraví,
Zůstavají viditelné
zůstavají skryté
očím všech.

Sedím a dívám se na praskliny ve stropě
a ve sklence na stole teplá víno...


15 komentářů:

  1. To je působivá poezie...krásně jsi vtělila do básně tak prozaickou věc, jako je prasklina va stropě. Tleskám.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám pocit, že nejde jen o prasklinu na stropě. Mýlím se?

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Původně asi jo, ale nějak podvědomě se z toho vyklubalo něco, co správně cítíš. To zas ten zatracenej podzim. Vytahuje šptnou náladu...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak pusobivé....hned hledím na mou prasklinu na strope.... ale co me desí jsou praskliny na podlaze ve starých chrámech!

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: No ono kdyby si náš mladej nedělal pokoj z půdy, nevybral by všechno to co na ten strop tlačilo, tak by ty praskliny nebyly, jenže jak se barák "narovnal" když se odlehčil tak to popraskalo. Takže až se zase bude malovat je o zábavu se spravováním postaráno....a co se týče památek, tak to je kapitola sama o sobě. A ne pro nás zrovna lichotivá....

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné porovnání. Je to tak, i domy mají svoji historii a stárnou, stejně jako lidi... Krásná báseň. Zajímavé, kde všude člověk bere inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  7. Mám takový dojem, že se tady zbytečně řeší statika domu, dle mého rypáku autorka fňuká nad duševními prasklinami, páč jí taky leze zimní splín na mozek... Ovšem termín "vtělit prasklinu" z komentů mě úplně rozpustil...

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Myslíš ten odstavec o nespravení?

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tak vždycky bývá, že se pak řeší něco jiného, v tomto případě strop, i když měl básník na mysli.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: ALIBISTO! To je to taková hrůza? Fajn, když sbourat tak si mne vezmeš domů? Pěkně i se smečkou?

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Koukám těch mých překlepů... "tak to...než měl básník na mysli".   

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezké, líbí se mi moc!!!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....