17 září 2012

Dobříš - anglický park....


Jak jsem říkala první částí kterou jsem prošla, tedy alespoň kousek byl anglický park. Vcelku by se hodilo nějaké značení kudy a kam jít, protože podle povídání u vchodu je v parku dost zajímavých staveb a zákoutí. No holt podrobnější průzkum bude příště....


Zámecký skleník....vevnitř toho moc nebylo, ale spíš asi hlavně slouží k přezimování venovních palem a jiných choulostivějších rostlin.


Z druhé strany k němu přiléhá nádherná terasa s balustrádami, jenže bohužel ta je přístupná z francouzského parku.

Ze skleníku....ten mračňák byl pěkně velkej, větve se pnuly po stropní konstrukci, nebo spadaly dolů spolu s popínavou růží. Ta už byla tedy odkvetlá....



Fontána s Tritónem


A Tritón zblízka....


Voliéry....




Z parku.....




Tenhle strom je jedna z odrůd magnólie, ale bohužel rodové jméno nebylo možné přečíst, jak už byla tabulka oprýskaná....měla zajímavý na magnolii převislý habitus.





Ještě jednou skleník....


Nejdřív jsem si myslela že mne šálí zrak, ale opravdu tam byl.....zapomenutý nějakou malou uklízečkou....


A nakonec detail ozdoby z terasy vedle skleníku...




5 komentářů:

  1. Zámecké parky mám hrozně ráda, Vendy, a v Dobříši jsem ještě nebyla. Podle tvých fotek soudím, že je park hodně velký a pěkný.

    OdpovědětVymazat
  2. Hlavně ten skleník je fenomenální. Letos jsme si dělali skleník z hliníkových profilů a rámového zasklení a vypadal víceméně podobně, jen v mnohem menším provedení speciálně kvůli chilli papričkám

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Ano, je to ohromná stavba....tak to máte i velkovýrobu chilli papriček, ne? A nejen skleníků

    OdpovědětVymazat
  4. ani ne člověk si s tím musí pohrát a výsledky nejsou vždy uplně ideální. Mšice, svilušky a jinej sajrajt ale tak manža to baští rád

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Někde jsem četla, že kapsicin obsažený v chilli papričkách napomáhá k hubnutí...třeba to manža chce vyzkoušet

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....