17 září 2012

Dobříšské intro.....

Pondělní den začal tak krásně už ráno, sluníčko od rána svítilo a hřálo, obloha bez mraků a tak jsem se rozhodla, že konečně vyrazím do Dobříše fotit na zámek. Díky tomu, že za komunistů sloužil jako bydliště mnoha českým spisovatelům zachoval si svou luxusní podobu a nepotkal ho tak osud mnoha jiných zámků, které sloužily buď jako kasárna, nebo v horším případě jako vepříny. I když ono to asi někdy bylo jedno, protože armáda se také k takovým památkám chovala jak prase. Po revoluci byl v restituci navrácen rodu Collorado Mansfeld a v jeho majetku je doposud. Však také jedno křídlo zámku slouží jako luxusní hotel a druhé majitelům. U zámku jsou dva parky, jeden anglický a jeden nádherný francouzský, podobný těm ve Versailles či jiným francouzských zámků. Mě šlo spíš o ten francouzský, který je nádherně barevný. Ale nejdřív jsem to vzala do toho anglického. Není sice moc velký, ale i tak je to docela slušná procházka, jen jsem nějak pořádně nevěděla jak a kudy, protože většinou když jsem se dala po nějaké cestě skončila u oplocení které odděluje anglický park od francouzského. Takže mne to tápání za chvíli přestalo bavit a tak jsem si řekla že půjdu k zámku a dál. Jediné co se mi zde zamlouvalo a co mi právě chybělo v Průhonicíh, že tu na stromech byly cedulky z názvy. I když některé už byly sice méně čitelné, ale byly. První stavba která mi padla do oka v anglickém parku byl zámecký skleník. Ohromná stavba na kterou navazovaly sice krásné, leč prázdné voliéry které byly i dost zanedbané. Škoda, protože posezení před nimi muselo být velice pěkné. Stejně zanedbaná byla i vodní nádrž s fontánou která má podobu tritóna. Myslím, že tady má ještě město co dělat, protože má park od Colloradů pronajatý. Je vidět že zde probíhají různé práce, jako je odstraňování náletových a plevelných stromů a keřů, takže snad dojde i na tu fontánu a voliéry....
S dalším focením, už ale byl trošku problém, protože se ukázalo, že park francouzský byl zrovna v to pondělí pro veřejnost uzavřen. Což mne dost naštvalo a jakoby předurčilo sled událostí dalších. Takže jsem musela volit náhradní plán, a to procházku po městě, kde se našlo dost pěkných objektů k focení. Ale co naplat, já se těšila na kytičky a záhonky....
Vcelku rozladěná jsem se tedy vrátila na nástupní stanici a sedla na autobus zpátky na chatu. není to naštěstí cesta nijak daleká, tak jsem si předsevzala, že se sem zase vrátím.....no a při té zpáteční cestě mi volala maminka že tatínek umřel.....

3 komentáře:

  1. Vendy, to je mi moc líto. Upřímnou soustrast.

    OdpovědětVymazat
  2. Smutný den, co si budeš navždycky pamatovat...

    OdpovědětVymazat
  3. Upřímnou soustrast. Byl to smutný den, který se navždy vryje do tvého srdce.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....