15 července 2012

Lesní květena....

Popisovala jsem sice sadec jak asi tak zhruba vypadá, jenže co je popis proti obrázku, že? Tak tutok ho máte v plné kráse....

Sadec konopáč


Vrbina obecná...


Kolotočník ozdobný...




A jedna ne zrovna mňamka, Vranní oko čtyřlisté , jedovaté!!!


Má všechno opravdu čtyřikrát, listy na stonku i lístky pod květem. Jen plod má jen jeden....prý je možné si ho splést z borůvkou....tedy nevím jak, protože všude tam kde jsem ho dneska viděla žádné borůvky nerostly. Bylo to v bučině, a tam prostě ty borůvky nee....

17 komentářů:

  1. Jedovatý a přesto krásný. Co jsi, Vendy vzděláním a co profesí, že máš takové botanické znalosti? Já to znávala za dob studií a podezřele se mi skoro všechno vykouřilo z hlavy. Třicet let jsem "cifršpiónka."

    OdpovědětVymazat
  2. Všechny jsou pěkné, ale ten kolotočník je úžasný. Nikdy jsem ho neviděl.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Budeš se divit, ale obyčejná prodavačka, teď jsem doma protože jsem už před dvěma lety skončila s podnikáním. Ty kytičky jsou můj velký koníček, už od mala, vedl mě k tomu jak děda tak otec, oba byli velcí zahrádkáři a já to po nich zdědila. Botanika mne vždy bavila a teď když tápu tak atlas vždycky pomůže....

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Je hodně podobný omanu, ten má také takové květy, jen je celkově větší....jsou to hajní květiny i když kolotočník se dá také vidět v některých zahradách.

    OdpovědětVymazat
  5. Ten sadec už jsem několikrát viděla , jen jsem netušila , že se tak jmenuje .

    OdpovědětVymazat
  6. Fredy Kruger16/7/12 00:54

    Muž poklekl na obě kolena

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Jo, to mi bylo jasný, že si to každý řekne, je to taková stálice v lesích a na krajích lesů....má pak takové chmýří. Mám ho tu někde taky vyfocené....

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jsi viděl ve zprávách co dělají s těma borůvkama, co? Že jsou líný to brát hřebenama a rovnou rvou celý keříky který pak někde v klídku obíraj....jo platí to poslední, Co jsou ti lidé za svině....

    OdpovědětVymazat
  9. Vraní oko čtyřlisté jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  10. Vraní oko nacházím docela často.

    OdpovědětVymazat
  11. Hezké! Já se také musím vydat do lesa a něco nafotit...

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: A kdepak ses toulal, že po tobě nebylo ani vidu ani slechu .Čekala jsem co řekneš na motýlky....

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné květinky. Na vlastní oči jsem žádnou neviděla. Asi je to tím, že nechodím do listnatého lesa. O kolotočníku jsem nedávno slyšela, že je to invazivní květina (asi jako bolševník). Nevím, co je na tom pravdy.

    OdpovědětVymazat
  14. [14 Tak to nevím, nepřipadá mi to, ale je pravdou že bolševník taky je pohromou jen na západě republiky.Ale ten kolotočník alespoň nepřivodí žádné zdravotní problémy....

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Ále, byl jsem na 18 dní v přírodě pod stanem v Uhřínově u velkého meziříčí...

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné fotky, Vendy, a ještě jsem se dověděla něco nového, kolotočník ozdobný vůbec neznám, ani se nepamatuji, že bych tuhle kytku někde viděla.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....