15 července 2012

Dneska se zadařilo....

V pátek jsem fňukala že se mi motýli poschovávali a žádný nebyl k mání. Dnes jsem tedy s přízemákama vyrazila znovu, a tentokrát jsem si říkala, půjdu na Palici...budu na palici a vyrazím na trasu kde jsme ještě nebyli. Jenže cesta vede okolo míst kde jsem chtěla fotit a nenafotila. Ale už jak jsme vyrazili od domu, začali se před námi třepotat motýlci a já si v duchu říkala,že by přece dneska jen? No bylo o trochu víc slunečno než v pátek, tudíž proč ne?
A nezklamala jsem se, sice nesosali na sadcích ale na pcháčích. Ale se stejným nasazením a vytržením, takže nebyl problém se k nim dostat hodně blízko....

Zdržela jsem se zde zhruba půl hodiny a svůj cíl cesty tedy zas trochu přehodnotila. A asi jsem udělala dobře...

Na následujících několika fotkách je Babočka bílé C ale proč se tak jmenuje....na lepším záběru to asi bude jasné, výkroj křídel je bíle lemovaný a opravdu vypadá jak C...





Další z úlovků je Perleťovec kopřivový. Ten byl o dost dál, a když jsem se k němu chtěla dostat blíž, zjistila jsem že tam je taková trochu bažinka.....



Tenhle motýlek se jmenuje Ohniváček celíkový a podařil se mi jen ten jeden záběr....


Další z okáčů Okáč luční....od Okáče poháňkového se liší světlejším pruhem na spodním křídle...


Tady je ve společnosti Zdobence skvrnitého....


Ještě detail Okáče prosíčkového....


A na závěr klasika, stará dobrá Babočka paví oko...


Další fotečky jsou ke zhlédnutí zde....


18 komentářů:

  1. To je hotová " motýlologie "

    OdpovědětVymazat
  2. Uz je z tebe export na motýly,ale me to taky chytlo Krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Dík za skvělý tip na ty stránky, všechno jsem tam v pohodě našla....

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky, Vendy. Máš dobrý foťák a taky dobré oko.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak vidíš, kdo si počká ten se dočká. Pejskové motýlky při focení neplaší?

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: No spoustu fotek normálně focených jsem musela vymazat protože to bylo všechno děsně mázlý. Něco je z ostřením, protože při jakémkoli režimu musím neustále mačkat a spouštět spoušť aby to zaostřilo. Je tam nějaká chybka, protože se mi nevrací objektiv zpět, a na digizoom to také strašně špatně najíždí...však jsem měla nahnáno jestli z těch motýlů něco vůbec bude....

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Bylo to trochu dobrodružné, neustále jsem jedním okem hlídala motýly a druhým psy protože po té cestě jezdí chataři auty a jako na potvoru byl provoz jak na Václaváku. A když je budu mít na vodítku, tak mě budou pořád škubat rukou takže by to bylo jaksi na nic ty fotky....

    OdpovědětVymazat
  8. Babocka bílé C je velmi výstizné,ale podstatne víc se mi líbí francouzský název"Robert le Diable",nebo polsky"Rusalka ceik".

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:vy jste všichni chytří.Motýli jsou krásní a hotovo.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné obrázky, které by se hodily do atlasu motýlů - nebo do sbírky motýlů?

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Hele tak to je dobrý ty názvy, a to si vyhrábla kde? To by se mi hodilo!

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Chytří, chytří, jak se to vezme bez atlasu a těch přírodopisných stránek bych taky nebyla chytrá, hlava má děravá si už také moc věcí nepamatuje

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: No udělám si fotosbírku motýlů a budu na ní lákat zajíčky   

    OdpovědětVymazat
  14. (11)Zadala jsem latinský název do vyhledávace a chtela jsem to v cestine,a tak krome ceského názvu se mi objevily i ty ostatní.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Krása motýlí!   Opravdu povedené!

    OdpovědětVymazat
  16. Vendy, to jsou skvělé úlovky a perfektní fotky i s popisem. Jenom si dovolím poznámku k Babočce bílé C - pojmenování nemá podle výkroje křídel, ale podle skvrny ve tvaru pismena C na rubu zadního křídla. To nemám ze své hlavy, poučil mě přítel.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Tak to děkuji za vysvětlení...a dneska jsem tady na vrbě jednu nachytala a ona opravdu tam malé bílé c má. Když jsem je fotila nebylo to vidět, protože měly roztažená křídla.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....