29 července 2012

Ferdásek v mnoha podobách....

Včerejší den krásně slunný se dal trávit různě, dcera odpočinkem po noční na sluníčku a v bazénu, já převlíkáním povlečení a praním, pak vařením a dosekáváním zahrady, manžel si upravoval něco na skutru a syn někde s přítelkyní.
A pak ještě zvěř. Psi většinou stejně jak kočky se povalovali a chladili, ale Ferda si vylezl na putovní klec a jak jsem zjistila opět mi oloupal již jednou zamalovanou zeď. Asi se mu to nelíbilo a tak mě dal najevo že bych to měla udělat pořádně...Jelikož ač krotký papoušek, nechce si vlést dovrovolně na ruku ani na bidlo abych ho mohla přenést kde zrovna jsem, když si blbec pořád ohlodává ta letková pera a nemůže létat tak jsem ho bafla i s tou klecí a šla ho dát ven. Tak samozřejmě jak se bál skočil z té klece dolů...a to pak šupajdil na ruku hned. Usadil se mi na rameni a tak jsem se s nim šla projít po zahradě. Málem skočil šipku do bazénu, takže od vody jsem raději přešli k vrbě. Tam se mu zalíbila větývka na kterou si přelezl, ovšem jaksi neodhadl její tloušťku a svojí váhu a tak zase hrozilo nebezpečí že skončí na zemi. Ale projevila se naplno jeho ohromná šikovnost lezce který byť i třeba hlavou dolů, dokáže se v okamžiku dostat kam potřebuje. A tak se za chvilku usadil na silnější větvi a odtamtud se rozhlížel a jukal na mě....










Jelikož jsem ho nemohla s té vrby dostat dolů a začal mi tam ještě navíc ohlodávat kůru, zkoušela jsem to nejdřív se sprchováním, a když to nešlo musela jsem si vzít hrábě a těmi ho trochu ho shrábnout do výšky odkud jsem na něj už došáhla. Takže se pak usadil na kleci pod slunečníkem a tam se začal upravovat....a když ho to nebavilo všelijak na ní přelézal a zase na mne načuhoval co dělám.... a pak si pro sebe začal povídat....

11 komentářů:

  1. Jestli jsem tomu dobře porozuměla, tak papoušek si ohlodává křídla, asi jako když se slepicím zastřihují křídla, aby nemohli létat. Tím pádem je z něj vlastně pěšec. No, to je pěkný uličník! U nás ve zverimexu měli papouška, který volně létal po prodejně. Když jsem tam přišla poprvé, něco jsem si vybírala a přitom slyšela jak někdo něco hlasitě povídá. Nevěnovala jsem tomu pozornost, protože jsem myslela, že nějaký člověk  telefonuje. A on to byl Čestmír!

    OdpovědětVymazat
  2. Fredy Kruger29/7/12 16:30

    " Jak těžké je zbavit se zlozvyku !

    OdpovědětVymazat
  3. Ferdásek je nádherný!!! Rozumím dobře, že říká: "Ferdíčku, Ferdo"?

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Říká  "papoušku, ahoj papoušku" oni mu totiž říkali jen Papoušku to říká normálně srozumitelně, ale takovým chrčivým hlasem říká i Nazdár, Ferdásku. Ferdásku nazdár. Ale má i svou hatmatilku které jaksi nerozumíme....

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: No něco na ten způsob, jen si to zastřihává sám....byly to pouze fiskarsky na trávu, ty jsou takové jemné, ale nějak jsem ho musela dostat alespoň níž, kam už jsem na něj dosáhla

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy je kráásnej, po koupeli vypadá spokojeně, to se koupal v tom vašem bazénu? Že by skákal s manželem šipku?

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Nee, i když tam taky nakonec při tom capání po okraji zahučel, ale stači se zobákem toho kraje chytit tak se úplně nepotopil. První koupel byla osprchováním hadicí . A manžel v bazénu nebyl ještě ani jednou a to ho máme už čtyři roky....

    OdpovědětVymazat
  8. To je ale uličník , takhle se ohlodat . Ale má tojednu výhodu , neunesou ho křídla a tím pádem neuletí a může si užít svobody na stromě .

    OdpovědětVymazat
  9. Fredy Kruger29/7/12 22:22

    " Jen v krčmě sedět, týt z mého věna ?"

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Mimochodem i z té klece se umí dostat, proto má na všech dvířkách zámky a zamykat mu musím i klec když je venku, ne že by uletěl, spíš by se zatoulal nebo vlezl někam kam nemá

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....