30 června 2012

Blesková buchta k pauzovému kafi....

Dlouho jsem nedávala v plen žádný recept. A dneska když jsem si dávala polední kávu a něco malého k ní, mne napadlo podělit se o bleskovou buchtu k pauzovému kafíčku. Je opravdu blesková a moc dobrá a jsou různé možnosti obměn podle toho co zrovna máte doma. Jo a nepeče se v toubě, ale dělá se v mikrovlnce....proto ta bleskovost.

Potřebujete tyto suroviny: 4 lžíce hladké mouky
4 lžíce cukru
4 lžíce mléka
2 lžíce oleje
1 vejce
1 čajová lžička prášku do pečiva
2 lžíce kakaa

Všechny suroviny smícháme buď ve velkém hrnku (pokud dáváme lžíce zarovnané) nebo v misce, třeba polévkové když dáváte lžíce vrchovaté. A pak už jen dáte do mikrovlnky, nastavíte na maximální výkon a dvě a půl minuty mikrovlníte.
Nelekněte se, pokud je v hrnku vytvoří velkou čepici....
Já dělám i variantu bez kakaa a pak přidávám jeden vanilkový cukr, pokud je rum tak ten, když ne stačí rumové aroma a citronovou kůru, tu mám v lednici nastrouhanou a prosypanou cukrem pořád. Ale dá se nahradit jedna lžíce mletými ořechy, kokosem dále můžete přidat do čokoládové varianty trochu perníkového koření, nebo nalámat na malé kousky čokoládu...případně můžete nakrájet na kousky nějaké sezónní ovoce. Jo, perfektní je když se na ní dá šlehačka....pravuše, ne sprejová náhrada...
Zprvu jsem byla docela nedůvěřivá, ale vyzkoušela jsem a teď když mne honí mlsná tak jdu a udělám si jí....

17 komentářů:

  1. Asi se dá udělat i v normální troubě, jen bude méně blesková...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak já jí dělám jedině v mrkvovlnce a do misky.....a je to fakt bleskově. Než se udělá káva je hotovo...

    OdpovědětVymazat
  3. Hmm, to vypadá zajímavě . A kolik toho je ? To je jedna porce nebo dvě ?

    OdpovědětVymazat
  4. To je jen k jednomu kafíčku, takže jedna ....ale když dáváš ty polévkové lžíce vrchovaté můžeš se i podělit....

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, to je sice hezký recept, ale kde máš fotku?! Takové rychlovky jsou fajn. Tento týden jsem pekla čtyřikrát a vždycky něco jednoduššího, no k tomu vlastně ještě dva dorty, ty už tak jednoduché nebyly.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Když já si vzpomenu až když to sežeru!    Pokusím si vzpomenout příště dřív...

    OdpovědětVymazat
  7. No to je opravdu zajímavý. Kdybych si toho všimla včera, nemusela jsem Elišku mořit s pečením. Pro chvíle, kdy doma nic není a ke kafi to chybí a není ani čas ani chuť, je to učitě výborný.

    OdpovědětVymazat
  8. Chtělo by to fotky Vendy,pak si člověk udělá lepší představu.Já v mikrovlnce nepeču.

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: Já totiž nemám mikrovlnku!     

    OdpovědětVymazat
  10. [8]:No proč nenjsou už jsem psala do komentu Hance a tohle je jedna z mála věcí (buchet) který takhle dělám....

    OdpovědětVymazat
  11. Taky si to nedovedu predstavit,jeste jsem nikdy v mikrovlnce nepekla,chce to proste vyzkouset.Kdyz jsem zacínala po svatbe co by nezkusená hospodynka,tak jsem delala hrníckové knedlíky,manzel s toho mel do smrti legraci!

    OdpovědětVymazat
  12. Věra Minaříková15/8/12 14:18

    Rychlá bublaninka-6dkg hladké mouky,6dkg polohrubé m.,1dcl másla,4 vejce zvlášt ušlehat bílky a žloutky,nakonec vše dohromady se zamíchá mírně a dá se do malého pekáčku,jahůdky dáme na těstíčko-pečeme 15-20min. máme kavalírka moc mu buchtička chutná všem dobrou chuť.Vera.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Děkuji sice strašně opožděně, ale moc....vyzkouším jen jak bude chuť

    OdpovědětVymazat
  14. Před chvílí jsem vyzkoušela - supééééér !!  Nikdy jsem v MVT  nepekla, ale tohle  budu. Přidala jsem kakao a přistrouhla  jablíčko, cukru dala méně. Pak nakrájela plátky a promázla meruňkovou. Je to senzace, využití při nečekané návštěvě.... A také pro neukázněné jedlíky

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Tak to mne těší že ti to chutnalo. Taky jsem zkoušela přidávat rozinky jablko, cukru si také dávám míň nebo přidám vanilkovej....

    OdpovědětVymazat
  16. Vyzkoušela jsem a věru, všechno je pravda! Výborná, právě na to jdu znovu. Všem dobrou chuť a díky!!!!

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Taky dobrou chuť, a jsem moc ráda že chutná!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....