21 května 2012

Ovčárna a Petrovy kameny.....

Z Karlovy studánky se nahoru na Ovčárnu lze dostat buď kyvadlovou dopravou za 18 Kč, nebo v pohodlí svého auta za 400 Kč. Rozdíl je v tom, že autem si vyjedete nahoru a můžete si tam pobýt jak dlouho chcete, u autobusu si musíte hlídat čas, a pokud přijedete jako mi až ve tři, už se nahoru na Praděd nedostanete. Tedy, pokud vám nevadí že jdete na Praděd tři a půl kilometru, pak to samé zpět a ještě šest kilometrů do Karlovy Studánky. Když sebou nemáte dvouletého prcka dá se, ale jinak ne... protože poslední autobus má odjezd v pět hodin.
Volili jsme autobus a vystoupali rozdíl pětiset metrů k chatám na Ovčárně. Záměrně říkám chatám, protože tam jsou tři, ale jen ta jedna největší a to tedy je kolos, se jmenuje Ovčárna.
Nahoře nad ní se tyčí masa Petrových kamenů, místa ke kterému se váží legendy o čarodějnických sabatech. Je k nim chodníček, ale díky nedostatku času jsem se k nim nevydala. A fotily se taky blbě, protože bylo zrovna sluníčko nad a skoro za nimi, takže nevynikla jejich struktura. No a Praděd ! Krásný pohled na vysílač a holé temeno nejvyššího místa Jeseníků.... tak snad to vyjde příště....

Ale co mne zaujalo, že zde je za a) místy ještě sníh a za b) teprve rozkvétají kočičky a podběl!
Cestou jsem z autobusu vyfotila následky Kirila....



Nahoře mne zaujaly mrtvé stromy, je to sice smutný pohled, ale zároveň zajímavé slulptury....


Tohle je možná jedna z těch čarodějnic od Petrových kamenů i ze svou kočkou, nebo třeba nějaký loupežník se psem, to už nechám na vaší fantazii....




Takových sněhových ploten tam bylo ještě docela dost....


Chata OVČÁRNA....



Na tuhle rostlinu přiznávám potřebuji znalce na horskou květenu, já sama nevím, co to může být, podle listů se to nedá poznat, já tipuji buď třemdavu nebo nějakou orchidej. Ty tam ostatně i jsou.


....tohle jsou zatím listy Prstnatce májového....


Tahle fotka Petrových kamenů je dost přepálená, musela jsem jí hodně zesvětlit aby vynikla jejich struktura....


A ještě jednou....takhle zdálky připomínají profil hlavy....a zase ta asociace s čarodějnicemi?





Praděd, aneb Altervater....tak snad někdy příště....


Tak tohle mne ale fakt dostalo....samoobslužný cykloservis....


" V modravých dálávách bělavé mráčky plynou"....při tomhle pohledu mi vytanul na mysli Máchův máj. Vůbec když jsem se tak dívala do okolí nějak mi naskakovaly úryvky z této básně.... "tam na své pouti pozdravujte zemi, kolébku mou, i hrob můj. Matku mou jedinou i v dědictví mi danou "....tedy nevím jestli to tak je přesně, přeci jen léta ze školy dělají své. Stát nahoře a dívat se kolem byl krásný pocit, a říkala jsem si že je Stvořitel, ne ve smyslu Boha, v toho nevěřím, jsem ateista, ale věřím ve Stvořitele všeho krásného a tam nahoře jsem se cítila že tam je všude kolem....


Stejně jak u Karlovy Studánky i zde najdete víc fotek v galerii v sekci Ovčárna a Petrovy kameny.
P.S. ten malý klučík v galerii je ten můj vnouček "na zkoušku", úžasný malý chlapíček se smíchem krtečka.....a kde jsem si sedla na bobek při focení, musel hned taky a když jsem si klekla tak se okamžitě sesunul se mnou....

6 komentářů:

  1. Krásné fotky. Prohlédla jsem i Galerii. Vnouček je kouzelný.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Takže ta třemdava nebo také kýchavice byl správný tip....díky moc, já ji nikdy v přírodě neviděla, tady u nás neroste, nejsme ještě až tak hory, a v Praze už vůbec ne , takže jedině atlas, ale tam byl jen květ a ne listy. No "vnouček na zkoušku" je fakt řízek, na to že mě viděl podruhé byl dobře oprsklej....patří mezi ta děcka, která nejsou vlezlá ale zároveň se nebojí a čas od času i pošťuchuje....

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné fotky, Vendy, a tvůj vnouček je správňácký klučík!

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkně popisuješ výlet.Na Ovčárně i Pradědu jsem byla několikrát.Fotky máš pěkné.To abych se jela podívat na prstnatec májový,až pokvete.Za mého dětství na Českomoravské Vysočině jich bývaly plné louky.... také tam kvetlo sposta upolínů ...pak přišla "pohroma"...meliorace....to už všichni dál znají...

    OdpovědětVymazat
  5. Příspěvek spadl,jako spam...prosím vytáhnout.   

    OdpovědětVymazat
  6. Nemáme auto - tak výlet vlakem - do stanice Ramzová - od tamtud jezdí lanovka na Šerák - tam buď procházka a zpět lanovkou...nebo se dá dojít až do Koutů n.D..../nebo z Ramzovského sedla nějakým autobusem/ - nevím,jak nyní ty autobusy a vlaky - stále se něco mění a ruší....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....