21 května 2012

Lázně Karlova Studánka....

Klimatické lázně Karlova Studánka se nachází v nadmořské výšce 800 metrů, a svou polohou a přírodním rámcem patří mezi jedny z nejhezčích lázní u nás. První pokusy o využití zdejších železitých pramenů k léčbě jsou dokázány v 17. století.
V rove 1785 na místě zvaném HUBERTOV byly založenay první lázně. Nynější podobu získaly lázně v letech 1803 - 1893 kdy byly postupně stavěny lázeňské domy. Lázně slouží k léčbě prašných onemocnění plic a horních cest dýchacích....
Tolik chytrý bedekr o historii lázní.

A já říkám, že lázně Karlova Studánka jsou nádhernou ukázkou jak zasadit krásné domy do ještě krásnější přírody, nenásilně a s citem. Jsou skvělou ukázkou řemeslné dovednosti staveb ze dřeva a kamene. Krásný park, spousty vodních ploch a fontán, a všudypřítomné ohromné keře rododendronů a azalek. Jak by ne, vždyť to jsou horské keře. Vysoké majestátní buky a javory dokreslují přírodní ráz.
Je zde i volně přístupný pavilon z pramenem železité minerálky, kterou si místní berou i domů. Tedy nevím co jim na tom chutná, je to jak když cucáte rezavou tyč a k tomu přicumláváte šumák, brrrrr. Dovedu si představit, trávit tu lázeňský poby, protože když se vám omrzí chodit do parku nebo po městě, stačí sednout na autobus a nechat se vyvést nahoru na Ovčárnu a pak pěkně procházkovým krokem na Praděd...nebo zvolit cestu nahoru k Petrovým kamenům či na Švýcárnu.

Přímo u parkoviště vás přivítá hukot vodopádu vysokého 850 metrů....




Je to vodopád umělý, jak se můžete dočíst na informační ceduli.....


Ostatně on není vidět moc ani teď když je listí....
Největší lázeňský dům, Slezský dům dominuje celým lázním....


Hudební pavilon...


Kouzelný domeček, alespoň na mne tak působil....


Celým městečkem protéká Bílá Opava, která napájí různá jezírka, potůčky a jiná větší či menší vodní dílka....je nádherně křišťálově čistá a svádí k napití. Zvlášť včera kdy bylo pěkně teplo!




A spousty nádherných kamenů jsou zde zakomponovány, a před stanicí autobusu je geologická expozice Jesenicka. Jen pohled zdálky, protože nebyl čas , jel už nám autobus....


Další fotky najdete v Dandíkově galerii v sekci Karlova Studánka.

3 komentáře:

  1. Díky za krásné snímky,uz jsem tam dlouho nebyla,tak jsem si to tam zase pripomela.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Bylo tam nádherně, já na jaře nikdy v horách nebyla, znám je jen v zimě a to není nic pro mě, páč nejsem lyžař....a Karlova Studánka je opravdu líbezné místo...

    OdpovědětVymazat
  3. Jak je vidět z fotek, Vendy, už jsi byla ve své kůži!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....