21 května 2012

Nečekaný výlet....

Tak, tak....na nečekaný výlet mne včera vzali dcera s přítelem. Jelo se totiž na Praděd! Jaj, jak moje fotografická i cestovatelská dušička zaplesala! Nejdřív jsem nevěřila vlastním uším, když se mě Tom zeptal jestli s nimi jedu také, ale opravdu to tak bylo a já nemohla i přes značně nevrlý pohled dcery odmítnout. Anebo právě proto? Důvodů bylo hned několik. Ještě nikdy jsem tam nebyla, hory znám jen v zimě, budu moct fotit a s mužem se nikdy nikam nepodívám, protože prostě on odmítá se pokud to není na skutru, jakýchkoli výletů účastnit. A na tom zase odmítám jezdit já, protože mi to nic neříká. Čímž jsem se ovšem sama odsoudila k tomu, věčně sedět doma a čekat, jestli se náhodou vzbudí někdo s dětí dobře naladěn a pozve mne někam na výlet. Což se vlastně týká jen dcery, syn je celý tatínek....

Jenže klasika, já se těšila a v poledne to už vypadalo, že se nikam nejede. Odjezd byl totiž stanoven na půl jedenáctou nejpozději a ještě v půl dvanácté jsme už dost otrávené, a dcera navíc už dost vzteklá, seděly na terase a čekaly až Tom dorazí. Kdo někdy jel na Ovčárnu a pak šlapal na Praděda, ví, že se tam jezdí kyvadlovou dopravou, tedy pokud nechcete vyhodit čtyři stovky za právo vjezdu osobním autem. A ten autobus jezdí buď z Karlovy Studánky anebo z parkoviště nad ní a to každou hodinu a to samé zpět s Ovčárny. A poslední autobus dolů jede v pět hodin odpoledne. Pak už se musí jít zpátky pěšky. Není to daleko, tak pět šest kilometrů, ale jít to s člověkem který moc není zvyklý na pěší pohyb a navrch s dvouletým capartem je dost ošidné. Cesta odtud tak hodina a půl, pak čekání podle toho jak se trefíte do času mezi těmi autobusy, dvacet minut nahoru a dalších tři a půl kilometru na Praděda, tam se pokochat, něco sníst, pak zase zpátky, chytnout autobus dolů a už vám vychází, že to s odjezdem ve dvanáct prostě nestihnem.

Nakonec Tom dorazil, a domluvili jsme se tedy že to dáme jen na Ovčárnu a Praděd holt někdy jindy. A nastal další problém. Od malička trpím kinetozou a sedět vzadu v autě bez uklidňujících účinků Kinedrylu či jiného podobného léčiva je pro mne nemyslitelné, a navíc když se máte šplhat do kopců ostrými zatáčkami. Sice jsem to avízovala, ale dcera jen pohodila hlavou a řekla že to holt budu muset vydržet. Mňo, když holka myslíš.....
Samozřejmě, že už po prvních deseti kilometrech na mě vyskočil studený pot a začal po mě téct intenzitou horské bystřiny, po dalších dvou jsem už přestávala komunikovat a chytala barvu zeleného jablka a po dalších pěti jsem už hodně zdušeným hlasem zakřičela Stop....tohle prostě nedám....Na značně roztřesených nohou jsem se přesunula na přední sedačku a začala se pomalu vzpamatovávat. Nakonec jsem i sáhla po foťáku a pár obrázků z jízdy udělala. Ale stejně jsem byla ráda, když jsem v Karlově Studánce vylezla na čerstvý osvěžující vzduch..... a že byl! Aby taky ne, když to jsou klimatické lázně na léčbu nemocí dýchacích cest.....

8 komentářů:

  1. Někdy se i radost zamotá.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi to nebyl zrovna nejlepší výlet. Starosti s pozdním odjezdem docela chápu, propočty časů jsou jednoduché a člověk si lehce vypočítá, co se dá stihnout, nebo spíš nedá stihnout.

    OdpovědětVymazat
  3. O pozdních odjezdech bych mohla povídat . Pro mého muže +- půl hodiny žádný čas ( tedy spíš to - ).

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Tak mě stačí sedět vepředu a je to za chvíli dobré, takže pak už je to pohodička.

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Nepříjemný byl jen ten začátek, pak už to byla jen a jen nádhera. Počasí úplně špičkové, nahoře příjemně, žádné vedro, jen jsme si mysleli že bude lépe vidět do dálky, ale byl dost opar....

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mi bývalo spatne,kdyz jsem sedela v aute vzadu a klukum taky,nejlepsí lék na to je rídit sama Od té doby mám pokoj!A taky se mi prestaly potit ruce!Jinak syn vzdy zkousel jestli mám zpocené ruce,to byl jeho barometr jízdy

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Nemusím řídit, mě stačí sedět vepředu...dcera nic, ale syn to taky má, a ten ani vepředu sedět nemůže, ten opravdu musí řídit

    OdpovědětVymazat
  8. Moc dobře ten tvůj nečekaný výlet nezačal, Vendy, jsem zvědavá, jaké bude pokračování.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....