07 října 2011

Můj dům, můj hrad...

Chápu potřebu toho, že lidé chtějí bydlet. Chtějí mít krásné velké domy. Ale rve mi srdce, když ty velké domy( schválně neříkám krásné, protože to co dneska někdy staví se za krásné dá sotva považovat) se postaví tak, že úplně zakryjí nádhernou vyhlídku, a to i jak sami sobě tak i ostatním. Kdysi a není to ani dva roky, tohle byla louka u lesa z které byl nádherný výhled na hřbet nad Mníškem s barokním špitálem a kaplí sv. Maří Magdalény. Teď pokaždé když vyjdu z lesa a lhostejno z které strany na mne zaútočí satelit, kde se na celkem ne velké ploše tísní už přes dvacet domů a další se stále staví. Je to jak bydlet na sídlišti jen s tím rozdílem že mám svou samostatnou jednotku. Nicméně ovšem sousedi mi vidí přímo do talíře...
Nevim, ale já bych byla v takovém prostředí hodně nešťastná, i kdybych měla ten sebehezčí dům....









Tenhle je ještě z těch pohlednějších....

2 komentáře:

  1. Tohle ještě ujde to je většinou takové neutrální, ale když vidím v podhorské krajině " supermodení " vily, tak se mi otvírá kudla v kapse . sama bydlím v poloroubence, sice spoustu věcí již není původní dům je přes 100 let starý a podepsaly se na něm nešetrné předchozí rekonstrukce , ale ještě si zachovává jakž takž původní vzhled. Sice má spoustu nedokonalostí, jako každý starý dům, ale má svou duši a neměnila bych.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já sama taky nesnáším tohle prznění krajiny domy, které se tam vůbec nehodí. Možná je stavba dnešních srubů a roubenek o něco dražší než klasických domů, ale souzní to z krajinou, a navíc takové sruby mají ohromnou izolační schopnost. Můj kamarád má takhle postavenou chatu a začíná v ní topit jen když jsou deštivé dny a mrazy. Normálně stačí sluníčko, co to dřevo naakumuluje přes den, vydává dovnitř v noci. A nebo jen staší jeden radiátor na elektriku...ani nemusí být dlouho puštěný. pro mne která má ráda vzdušnost to má jeden háček, že nemohou být velká okna.A říkám si že mnoha "lufťákům" patří velký dík za to, že svoje staré chalupy a usedlosti drží v původní architektonické podobě....Pak tam zůstává ta duše...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....