02 září 2024

Poslední zastávka ....

 


.... květnového putování Moravou byla
v obci Klentnice. Tady, na bývalé faře, je velmi příjemná restaurace a kavárna s pensionem, a v domku přes ulici je Muzeum kávy. Tady se dozvíte ledacos o kávě, najdete zde stovky starých krásných kafemlejnků i historických kávovarů. Zdejší sbírka čítá přes 500 kávovarů, pražiček a mlýnků, a stále se rozšiřuje. Patří mezi jednu z největších sbírek v Evropě. Jediné co tu ale nenajdete je káva. Jo, jo. Muzeum kávy bez kofeinu. To mě fakt dojalo, protože jsem se těšila, že si tu třeba koupím nějakou exotiku, jenže velké nic. Levandulových výrobků jste si tu mohli pořídit v krámku co hrdlo ráčilo, ale ani jedno kávové zrníčko .....

Co mě zaujalo, a nejen mě, byla tahle pidiauta. Později jsem si vygůglila, že se jedná o elektroauta k jejichž řízení nepotřebujete řidičák, čili auta pro hodně mladé řidiče. Maximální rychlost 45 km, cena kolem čtvrt milionu. Vypadala jak cukrdlátka .....



Ale krajina tu je taková milá na pohled


V zahradě penzionu vám servíruje kávu anděl. Však jste také na bývalé faře, a část venkovního sezení ohraničuje kostelní zdi


Kafemlejnky kam se podíváš .... našla jsem mezi nimi tři které mám doma nebo na chatě. Kolik jich najdete vy?


Kávovarů tady najdete dvě místnosti. Některé vypadají značně futuristicky, ale některé z nich pocházejí z 30. let minulého století





Tyhle keramické mlýnky byly prostě .... prostě mňam


Káva se také musí do něčeho lít, že? Tak tady si můžete vybírat co hrdlo ráčí



Stejně jako měla stará auta na kapotě různé ozdobné figury, mají je i kávovary




Kdybych věděla, že tohle je nejvzácnější kousek sbírky, vyfotila bych ho celý ....





Jestliže nad Pavlovem bděly Děvičky, nad Klentnicí to je Sirotčí hrádek. Jde o zříceninu gotického hradu, který postavili švábští Wehingenové, část rodu kterou založil rytíř Siegfried Sirotek. Po jejich vymření připadl Václavu III. ten ho ovšem dlouho nepodržel ve vlastnictví neb byl, jak známo, v Olomouci zavražděn. Poté přecházel od Lichtensteinů k Dietrichsteinům až nakonec zpustl



Zadní trakt kostela sv. Jiří. Posezení už patří ke Caffé Fara


A i tady najdete pár kafemlejnků ....


.... ale i hezkých květinek


Tolik z výletu onou utěšenou částí Moravy mezi vinohrady a historií. Příštím byl opět výjezd do Matičky Prahy z nečekaně povolené dovolené ....





17 komentářů:

  1. Já jsem našla svůj jediný mlýnek v horní řadě mezi těmi dřevěnými vlevo a pamatuju, že naši měli takový kovový zlatý váleček, možná ho vidím kousek v pravém dolním rohu, ale kam zmizel to nevím. Muzeum kávy bez kávy mě tedy pobavilo. A ta autíčka se mi moc líbí. To bych mohla s nimi jezdit na zahradu. :-D ještě jsem něco takového neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten kovový zlatý někde mám, ale nějak netuším kde. No fakt, ani zrníčko tam neměli. Kavárnu na dvorku ano, ale zavřenou, takže jsme si dávali na faře. A co se týče nabídky, taková úplně normální jako všude. Takže za mě docela zklamání...

      Vymazat
  2. Dvoumístné auto, které frčí 45 km/hod - no nevím, dítěti bych ho asi nesvěřil.
    Kávovary jsou nádherně nablýskané a hrdě imperiální, děkuji za krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš ho řídit od patnácti. Druhá věc je, jestli bys měl ochotné rodiče kteří vypláznou čtvrt melounu za nákupní tašku na kolečkách..... Ty kávovary byly opravdu parádní, blejskaly se až oči ořecházely.

      Vymazat
  3. Krásně muzeum, ale na konci zřídit kavárničku by nebylo marné. Poslední dobou je plno malých i větších pražíren kávy. Syn v jedné také pracuje a tak máme možnost ochutnat kávu vypěstovanou v mnoha oblastech celého světa a to jak rychle rostoucí Robustu, tak náročněji pěstovanou a pomaleji rostoucí, Arabicu. Z každé oblasti je podle půdních možností, způsobu pěstování i typu podnebí, káva trochu jiná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kavárnička v muzeu byla, leč zavřená. Naproti v Caffé Fara sice kávu vařili, ale člověk by tak nějak čekal že když muzeum kávy, tak nějaké zajímavé chutě nebo netradiční kávy, případně i prodej pražených káv různých druhů, ale nic. Nabídka naprosto stejná jak v každé jiné kavárně nebo restauraci.

      Vymazat
  4. Ty ozdobné prvky na kávovarech jsou nádherné. Jsou to taková malá umělecká díla pro potěchu oka i duše. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, stejně jako na kapotách veteránů.... i já tě zdravím!

      Vymazat
  5. Ty kafemlýnky jsou nádherné!!! Celý život o nich uvažuji a dodnes nemám ani jeden. Měla jsem jeden zdědit, tak jsem pořád čekala, ale dědictví se nějak ztratilo. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tam nadchly ty keramické, ty byly opravdu krásné.

      Vymazat
  6. Anonymní3/9/24 09:28

    Lezarts
    Zajímavý výlet s vůní kávy. Něco pro mě, kavárenského povaleče:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pro mě moc ne. Myslela jsem, že tam budou prodávat nějaké kávové zajímavosti, ale nic. V kavárně standartní nabídka jako všude, takže další zklamání. Jen tedy ty kávovary byly hodně zajímavé. Na pohled ....

      Vymazat
  7. Vendy. Muzeum kávy by se mi líbílo - jak mlýnky, tak hrnečky. A protože kafe nepiju, tak by mi ani nevadilo, že tam žádnou kávu nenabízí :).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já sice nejsem velký kafař, stačí mi tak max tři kafe denně, ale stejně jsem byla zvědavá jestli tam nebudou mít něco zajímavého. Ale že tam nebudou mít lautr nic, to jsem nečekala...

      Vymazat
  8. Určitě bych si Muzeum kávy se zájmem prohlédla. Asi bych taky čekala, že se tam dá koupit káva, kterou si běžně nekoupím. Ale myslím, že zakončení zájezdu to bylo OK.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to určitě, stálo to za ty pohledy do okolí.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....