10 září 2024

Na skok v Praze ....

 


.... jako bych tušila, že příště to nevyjde, jsem
byla v červenci, kdy jsem dostala zcela neplánovaně den dovolené a tak jsem se rozhodla jet na chatu. Protože práce tam mám vždycky až nad hlavu, jet jen na normální víkend je zbytečné, ale protože byl v pátek svátek, čtvrtek jsem dostala nečekaně, protože bylo málo obědů, a jet jsem už mohla ve středu po práci, okamžitě jsem tuhle šanci chňapla za pačesy. Takže jsme si s Pade opět naplánovaly procházku, tentokrát do Umělecké zahrady pod Nuselským mostem. Jak to dopadlo, tak o tom Pade psala. Ano, neudělala jsem správně domácí úkol a nepodívala se kdy je opravdu otevřeno. Dala jsem na slova jiné blogerky která psala že je otevřeno od měsíce A do měsíce B. Já to vzala že tedy i každý den a s tím jsme vyrazily.
No, nebylo otevřeno a tak jsme si vyšláply schody nahoru ke stanici metra Vyšehrad a vydaly se procházkou k Vyšehradu samotnému ....


V rámci svátku Cyrila a Metoděje byla
 otevřená rotunda sv. Martina ....


.... do které jsem jen nahlédla dveřmi






Cestou od metra se naskytl zas trochu jiný pohled na známé pražské panorama


Od rotundy jsme si zašly na občerstvení do restaurace Na hradbách. odsud jsou zas výhledy na jiné části Prahy. Na Nuselský most a Žižkovskou věž ....


.... a na kostel Nanebevzetí Panny Marie a sv. Karla Velikého na Karlově


Basilica minor.... čestné označení a titul, který zvlášť významným kostelům propůjčuje papež (proto ona papežská tiára a klíče) čímž vyzdvihuje důležitost těchto kostelů pro okolí. V Praze jsou to bazilika sv. Markéty v Břevnově, bazilika sv. Jakuba Většího na Starém Městě, bazilika Nanebevzetí Panny Marie v areálu Strahovského kláštera, bazilika sv. Petra a Pavla na Vyšehradě a bazilika sv. Ludmily na Vinohradech. Kostely nesoucí titul basilica maior, čili větší bazilika mají jen čtyři papežské baziliky v Římě a dvě baziliky v Asissi. 


Pro jednou jsem se soustředila na zajímavé detaily vstupního portálu













Z Vyšehradu jsme to střihly k železničnímu mostu přes který jsme přešly na smíchovskou stranu, tady se propletly ulicemi ke Smíchovskému nádraží a rozjely se ke svým domovům. Tedy v mém případě k tomu dočasnému brdskému ....




Mě už zbývalo jen počkat si nějakých dvacet dní na letní týdenní dovolenou, kdy jsem si na jejím konci udělala výlet do mě naprosto neznámých končin ....








 

23 komentářů:

  1. Vidím, že jste si bez problémů našly náhradní plán, když ten původní nevyšel. Já mám Vyšehrad ráda, byla jsem tam už hodněkrát (nejvíckrát v dětství, protože jsme bydleli nepříliš daleko a chodili jsme tam na nedělní procházky se zastávkou v cukrárně, ale to už je mnoho let).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to většinou vždycky něco najdeme. Tak Padesátka tam taky bydlela, a tak to tam zná jak svý boty, ale moc ráda tam chodí. Já tedy taky. U nás byla zastávka na kafe a dortík hned na začátku, a pak jsme si na hradbách daly kofolu :D

      Vymazat
  2. Díky za oživené vzpomínky. Stejný výlet jsem si udělala se synem, když jsme před lety jeli na udílení cen Dítě roku (pro vnoučka) V rotundě jsem ale nebyla, takže děkuji za nahlédnutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dovnitř taky nešla, a to proto, že měli zpoplatněný vstup, a to dost vysokou částkou a navíc zákaz focení. Takže jsem cvakla vnitřek jen co bylo vidět ze dveří. Přes železniční most jsem snad ani nikdy nešla, nebo už je to tak dávno, že si to nepamatuju. Ta část Smíchova mezi ním a nádražím není zrovna něco , co by člověk vídal rád znovu. Je to taková hodně smutná část.

      Vymazat
  3. Krásná procházka Prahou. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo opravdu jen takové krátké courání, normálně to míváme tak za deset až dvanáct kilometrů ;-).

      Vymazat
  4. Já už si návštěvní doby hlídám po pár neúspěších.Včera jsme vezli vnučce nějaké věci do školy na Prahu Chodov.Ovšem výlet po nějaké památce v Praze jsem opět vzdala.Jeli jsme do klidnějších míst k sestře a do skanzenu.Rotunda i basilika jsou nádherné i výhledy na Prahu.Však já se tam někdy podívám.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No budu muset provádět lepší domácí přípravu! :D

      Vymazat
  5. Je vidět že byť jsi byla v Praze jen na skok, tak jste si to s Padesátkou užily a krásně jste se prošly.
    Hezké odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prošly, i když to nebylo tak velké courání jako jindy. Ale i tak to bylo fajn.

      Vymazat
  6. Historická Praha - nádherné místo!! Tam se už nepodívám, tak alespoň přes fotky. Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já když můžu, tak do ní zdrhám. Bohužel už tam nemám maminku abych bivakovala u ní jako jsem to dělala dřív. To se to couralo i večer. Teď se musím vracet na chatu a tak si musím hlídat autobusy a na večerní toulky není čas.

      Vymazat
  7. Anonymní11/9/24 17:06

    Lezarts
    Procházky po Vyšehradě mám ráda, je to taková maxi rozhledna na Prahu, plná krásných památek!
    Hezky jsi to nafotila!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda že tam je vidět krásně na různé části Prahy.... a jsou to zase trochu jiné pohledy na ní.

      Vymazat
  8. Skrze ten železniční most se dělají vskutku zajímavé fotky.
    Ale na tu Uměleckou zahradu si rozhodně najdi čas, stojí to za to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příští návštěva v Praze tam bude. Pade už tam byla, tak se jí musím optat jak se tam líbilo jí.

      Vymazat
    2. Já snad nikdy přes něj, ač Smíchovačka, nikdy nešla!

      Vymazat
  9. Ty kamenné filigrány jsou krásné, ale pohledy na Hrad s dramatickými mračny a dramatickou ocelí jsou bezchybné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mraky nás provázely celou procházku, což je na několika záběrech na Prahu vidět.

      Vymazat
  10. Vyšehrad je moje srdcovka, krásné místo s kouzelnou atmosférou ♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Míši taky, a já se tam vždycky ráda projdu....

      Vymazat
  11. No vida, v téhle rotundě jsem nikdy nebyl :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netuším kdy a jak bývá otevřená, tahle procházka se odehrála v pátek 5.7. čili na svátek Cyrila a Metoděje, takže bylo všechno na Vyšehradě přístupné

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....