14 září 2024

Mezi mou tak trochu ....

 

.... neplánovanou a plánovanou dovolenou
jsem se mimo jiné, věnovala neustálému vylepšování a zkoušení ve focení heliosem s obrácenou přední čočkou. Je to taková trochu jiná disciplína, musíte se smířit s tím, že nezaostříte ani zaboha tak jak jste zvyklí ostřit. I když fotíte z větší vzdálenosti, je to sice o něco lepší, ale ani tak prostě nejsou fotky ostré jak břitva .... ovšem v celkovém vyznění fotky to zas tak moc nevadí, protože celková jejich atmosféra je taková trochu snová. Takže dnes vám chci ukázat co jsem za těch pár dní, ale i dni před tím nafotila. Jen na jedno chci upozornit. Kdo nemá rád kolotoče a točí se mu z nich hlava, nechť si následující fotky raději prohlíží opravdu dobře ukotvený v křesle nebo židli 😉 .....











Když se přidá mezikroužek, tak vzniknou vcelku zajímavě vypadající detaily



Aby se vám netočila příliš hlava, všechny fotky jsem nedala. S přestávkami si je můžete prohlédnout tady.

Deja vu .... tak to mám momentálně teď. V roce 97 začalo pršet a pršet a pršet a nám prošla okolo domu velká voda. Byla velká, protože tehdy zisk hodlal převážit nad bezpečím. Rybáři nechtěli začít odpouštět největší rybník v kraji který je po toku řeky nad námi. Až v okamžiku kdy začala povolovat hráz a starostové okolních obcí si na rybářství dupli, okamžitě se voda začala odpouštět. To mělo za následek nejen to, že stejně ty ryby utekly, ale i pár domů to propláchlo skrz naskrz. Po dlouhých 25 letech jsme se předloni dočkali rekonstrukce říčního koryta a protipovodňových opatření. Od pátka je situace stejná, prší, prší a prší. Jen tedy vodohospodáři jsou už poučení, rabník začali preventivně odpouštět už ve středu v noci, takže do dnes vytvořili solidní rezervu, voda sice vylezla nahoru stejně rychle jak minule, nicméně zatím se drží v korytě, a pokud se nezvýší odtok z Hvězdy, nemuselo by dojít k jejímu vylití z břehů které jsou regulované. A když, rozlije se (snad) neškodně do míst kde nebude nikoho ohrožovat. Ale stejně mi někde vzadu pořád svítí světýlko a připomíná mi rok 97. Vodu jsme měli u na třetím schodě do domu, co nás zachránilo od toho aby zaklepala na dveře bylo, že vymlela a odnesla všechen písek z výkopu kanalizace a nám tak vznikl před domem hluboký vodní příkop. Tohle letos ale už není možné, a tak snad to nejhorší nepřijde. Stejně chodím z půdy kontrolovat jak řeka vypadá a jestli už si neřekla že v tom korytu jí to nebaví a vydá se na výlet po silnici k nám....
Já doufám, že tohle dilema z vás má málokdo, a když držím palce aby to všechno dopadlo dobře!


26 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, fotografie krásné, pohádkové, svět jak od skřítků a víl. Jsou prostě zas úplně jiné než ty obyčejné a je moc dobře, že si takto hraješ s různými technikami, vznikají úžasné věci... Budem držet palce, ať to všude dobře dopadne, a voda nenapáchá škody.

      Vymazat
    2. Sice ještě není konec, pořád prší i když už teď jemně, ale myslím že můžu říct že se to tentokrát podařilo vodohospodářům zvládnout na jedničku. Jediný co mi teď plavě je třetina zahrady...

      Vymazat
    3. Tady naštěstí poučení od minula začali rybník upouštět v předstihu, tudíž měl dostatečnou rezervu pojmout co přišlo. Teď už řeka jde pozvolna od včera dolů, což znamená že už odpouštění ve velkém přestalo.

      Vymazat
  2. Anonymní14/9/24 21:32

    Lydie
    Také sleduji vodu - doufám, že to bude lepší, než v 97.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už si asi můžeme oddechnout. Na Hvězdě to evidentně zvládli, řeka jde dolů, tak snad už to bude jen lepší a lepší. A když se někde rozlila, tak tam kde to ničemu nevadí

      Vymazat
  3. Vendy, my na řeky ani nedohlédneme a přesto jsme měli na sobotu velmi dramatickou noc. Před lety jsme měli zatopený celý suterén, je tam pracovna (počítače, tiskárny,...), prádelna, mrazák, lednice... Jsem sice poučeni a připraveni, ale manžel se vyspal až na dnešek. A zahrada - tam mohu sázet rýži...
    Děkuji za snové fotky a přeji klidný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska jsem byla obhlídnout zahradu, tak někde stojí až 20 čísel vody, a ze záhonu mám potůček který teče až přes chodník do kanálu.

      Vymazat
  4. Fotografie jsou nádherná fantazie a to mě baví.Také jsem zkoušela fotit s obrácenou čočkou.Teď jsem ráda za krajinky s běžným objektivem.
    Velká voda je děs.U nás máme Jizeru a zatím se drží i kdy je někde už rozlitá do luk.Manžel jako hasič včera hlídkoval kousek od nás.Bydlí tam zrovna bratranec kus od Jizery a tak jsou tam v pohotovosti.
    Klidnou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono stejně jako další moje hrátky s ICM jsou to věci jen na pár koukání a pár fotek. Jenže já jak mne něco baví a chci to zlepšovat tak prostě fotím a fotím. :D Já si myslím, že už si můžem říct že klidná bude. Snad ....

      Vymazat
  5. Tak tohle se mi moc a moc líbí!!! Kouzelné snímky! Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní15/9/24 11:23

    Lezarts
    Zajímavá technika a hezký efekt!
    Co se týče vody, zatím mi zateklo jen po tyči co drží antény. Mám tu vnoučka a dceru, protože už v rozsahu 9 měsíců, Sázava navštěvuje jejich dům po druhé :-(((
    Tak si držme palce!,,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To že mi teče po tyči držáku na anténu včera zjistil mladej když jí otáčel :D. Mě bylo divný proč mám najednou v pokoji na stropě fleky na místech kde by být logicky vůbec neměli. A ejhle, ono to bylo od té tyče.... nás to nevyplavilo naštěstí ani v 97 i když to bylo na hraně, a naštěstí ani teď. Sice bydlíme tak zhruba dvacet metrů od řeky, ale aby jsme měli vodu v domě musela by vystoupat ještě asi o dva a půl až tři metry více než tehdy a teď.

      Vymazat
  7. Vendy, ty fotky mají opravdu moc pěknou snovou atmosféru.
    Pokud jde o vodu, tak držím palce všem v ohrožení. My jsme na kopci, takže to zatím vypadá, že nám hrozí jen bláto. Ale je tu hrozný vítr, takže doufám, že neurve něco, co nemá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zajímavý efekt, když se ještě přidají mezikroužky, dá se velmi dobře fotit makro. I když samozřejmě zmizí ten speciální krouživý bokeh. Ale taky to někdy není na škodu.... voda zatím cajk, vítr taky i když asi v noci něco foukalo, protože se mi ulomila na katalpě další větev. Stejně jí mám v plánu na jaře úplně ořezat aby byla až obrazí nižší a ne tak do šířky jak teď.

      Vymazat
  8. Chtěl jem napsat "hezky jsi to roztočila", ale jsem bohužel druhý...
    Tak aspoň přeji rychlé opadnutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový trochu kolotoč, no :D.... voda leze fofrem dolů. Snad se do rybníka nepřižene nějaká nečekaná voda, to by to zas fofrem vylezlo nahoru. Ale už přestalo pršet, takže by nemělo nic nastat.

      Vymazat
  9. Však jsem si dobře vzpomněl, kterak jsem byl v roce 2002 sám evakuovancem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nebylo mi úplně dobře po těle. Sice jsme to v 97 přestáli bez úhony, když jsem teď sledovala řeku tak by musela vylézt tak o tři metry aby se dostala přes silnici. A my máme dveře od domu ještě metr nad úrovní silnice.

      Vymazat
  10. Mně se točí hlava a bolí oči, ale jablůňka je pěkná. Klidné dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takový trochu kolotoč který slabším povahám nemusí dělat dobře...

      Vymazat
  11. Jsou to opravdu snové - zajímavé, krásné.
    My bydlíme na kopci, takže záplavy nám nehrozí. Úpa u nás ve městě je sice děsivě plná vody, ale zatím se drží tam, kde má, ovšem v přilehlých obcích už místy vyšplouchla mimo své koryto.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako nejlepší je, když ti známá která bydlí na kopci řekne A bude hůř! na tohle sousloví už jsem tedy sakra alergická a asi za něj za chvíli každýho kdo mi to řekne zabiju... :D Naštěstí tady se taky řeka udržela tam kde měla

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....