17 srpna 2024

Předposlední nášup květinek ....

 


.... než se zas vydáme na výlet. Ale i na něm 
nebyla nouze o kytičky. Byť některé už se tu objevily, další mají své místo ve výletových článcích. A ještě tu číhají v záloze moje květinové hrátky s obráceným objektivem. Ty si ale nechám zase na nějakou mezeru mezi cestováním. Nejbližší výlet už se blíží mílovými kroky, hned první zářijový víkend vyrážím směr Polsko a chráněné území kousek za česko - polskou hranicí Bludné skály patřící do regionu Adršpašsko - Broumovsko ....


Tady ještě chvilku zůstaneme na mé zahradě na chatě. Ze směsi mi krom toho rmenu a dalších vykvetla Silenka svazčitá. Velikost rostlin asi zřejmě kopírovala počasí. Ty co měly vláhy dost byly velké, ty co zažily sucha byly zas miniaturní 


Klasický květ všech letničkových směsí. Terčovka nebo také Rudbeckia. Jsou to dvouletky, ale velmi ochotně se vysemeňují, takže se vám objevují někdy i na velmi nečekaných místech vzdálených od záhonu


Neobyčejně obyčejná denivka plavá. Víte že patří spolu s měsíčkem lékařským, maceškou, afrikánem a fialkou k jedlým květům? Dokonce její poupata se dají nakládat stejně jako okurky nebo smažit v těstíčku. Zdobit květy můžete i různé poháry a dorty



A zas ty terčovky, pozorní čtenáři zjistí, že malý rozdíl tam je. Foceno totiž po dešti





A dostáváme se zpátky domů. Rovnou k mým milovaným kráskám. Tato fuchsie je letošní nováček a hoví si, stejně jak ty následující nad vchodovými dveřmi


Předloňské akvizice ....




Mezi různými letničkami ze směsí mi ohromnou radost, a nejen mě, ale i okolojdoucím, dělá Lokanka lepá nebo také Clarkia. Existuje v odstínech od bílé k růžové a ve formě plnokvěté nebo jednoduché. Já jí poprvé objevila kdysi před léty ještě v bývalé NDR kde jsem si v jednom květinářství koupila semínka. Pak jsem jí dlouhá léta neviděla, až vloni mi z jedné směsi vyrostl celý bohatý pás a letos jsem nic nemusela sít, protože se o to postaraly sami


Exotika na zahradě. Krvokvět natalský ....


..... a Glorióza vznešená


Od exotiky k normálu, Bělotrn modrý. Zatím v poupatech, po rozkvětu je milován včelami a čmeláky





Poslední červencové květy vlčích máků ....



22 komentářů:

  1. No vida, bělotrn modrý... a já myslel, že je to bodlák :-)
    Bledne skaly jsou takový zmenšený Adršpach, člověk se tak nezapotí.
    Krásnou zahradu máš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On tedy má docela na koncích listů pěkný pichláky, o tom žádná! Já nemohu posoudit, nebyla jsem ani v jednom. Takže jsem zvědavá co to bude. Skály a hory všeobecně můžu, takže tuším, že si asi užiju.

      Vymazat
  2. Anonymní17/8/24 20:24

    Lezarts
    Zase jedna krásná, květinová přehlídka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak za chvíli zas bude na nějaký čas pokoj ;-)

      Vymazat
  3. Vendy, pěkné kytičky.
    Bledné skály jsou malé, ale pěkné byli jsme tam asi pře 5 lety. Kousek je i Hejšovina - stolová hora, kde jsou taky skalní útvary...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cestovka má v popisu jen ty Bludné skály a pak Kudowu - zdrój. Takže jestli se v rámci okruhu bdá i ta Hejšovina....

      Vymazat
  4. Opět krásná přehlídka květů!!! Hezké fotky. Přeji krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, tak ještě jeden článeček a bude zas chvíli klid ;-)

      Vymazat
  5. Nádhera, Vendy! Obdivuji ty fuchsie, mé milované! letos jim je i na "jejich" místech celkem teplo...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je pěstuju už víc jak čtyřicet let, a vypozorovala jsem za tu dobu, že mohou být i na plném slunci, ostatně měla jsem je tak jak na sídlišti tak i tady. Jen se musí zalévat mnohem víc, třeba i dvakrát denně a pak jim to je vcelku šumák. Obecně platí, že ty se světlými květy mají mít víc stín, s červenými snesou i plné slunce. Já mám na sluníčku oboje a nikdy se nestalo, že by se mi bílé popálily.

      Vymazat
  6. Nádherné fotografie květinek.O fuchsie se asi neumím starat.Měla jsem tři květníky v lodžii,pořád byly krásné,ale protože mi tam dopoledne praží slunce a ony ho moc nemusí,byly úplně snad spálené,ale to letos dost kytek.Díky stromu,který vrhal stín a je pokácený.Příště musím kytky,které vyloženě milují slunce.Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala výše. Já mám leta letoucí fuchsie na plném slunci, což naprosto popírá všechny zahradnické poučky. Měla jsem je na úpalu na sídlišti na lodžii a mám je na celodenním úpalu tady na terase, jen to chce prostě vydržet a zalévat je i dvakrát denně, a každý den jim do zálivky cmrndnout trochu hnojiva. Lety si zvyknou a není s nimi problém. Jen se musí dát pozor aby se nepřelily. To snáší hůř než sucho. Ty u dveří mám v samozavlažovacích květináčích. Je pravda že tam svítí sluníčko až dlouho navečer, ale vedra je vysušují i když jsou bez slunce.

      Vymazat
  7. Krásné fotky ! Fuksie máš opravdu krásné. Taky jsem je mívala a dařilo se jim docela dlouho. Ale pak přišel jakýsi zlom a bylo po kráse. Pořád si říkám, že je začnu pěstovat, jenže zatím o tom jen mluvím :-).
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je už jen zlomek toho, kolik jsem jich mívala. Nějak mi chytly nějaký moribundus a ve velkém mi začaly odcházet. Takže teď se o každou klepu jestli mi přežije zimu.

      Vymazat
  8. Vendy, nádhera. Nevím, co pochválit dříve. Jsi dobrá zahradnice i fotografka.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásně ti vše kvete a jistě dělá radost. Je zatím však i spousta práce. Ta radost, když vše pak rozkvete je o to větší. Měj se krásně .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta práce tu radost občas kazí :D, ale když se něco zadaří, tak to stojí za to. I za tu práci ...

      Vymazat
  10. Krásnou máš květenu na zahradě. Já jsem zasela abělotrn několikrát a nikdy z něho nic nebylo. jestli mu nesvědčí půda nebo podnebí? nevím. nebo chce více pravidelné péče?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ani nevím kde jsem k němu přišla, ale asi taky ze semínek. Já už ho přesazovala protože mi v záhoně utlačoval všechno ostatní a na tom novém místě taky roste jak divej. A přitom není zas v kdovíjaké hlíně. Péče o něj, tedy ta moje, je že ho na podzim ostříhám až dole a to je všechno. A někdy ho stříhám až na jaře protože nechávám ptákům ty semínka.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....