13 srpna 2024

Pokračujeme dál ....

 


.... v květinovém reji. Dnes nás vrátí fotky do 
května, června a do doby ne zas tak minulé, do začátku července. Fotila jsem tady, na Moravě a v Brdech ....


Orlíčky jsem vloni při předělávce velkého záhonu tak nějak rozházela po celém záhoně, letos se teprve trochu seznamovaly s novým místem, takže nekvetly tolik jako v minulých letech. A navíc jsem jim trochu i zatrhla to neskutečné množení tím, že jsem nechala jen jeden odkvetlý květ na semínka, která jsem si odvezla na chatu kde mám v úmyslu jeden ze záhonů který je věnovaný jen keříkům a tvarovaným jehličnanům celý osít orlíčky. Zjistila jsem, že se jim tam nadmíru daří, takže jim ten záhon ráda přenechám


Tyhle pivoňky naopak kdysi putovaly opačným směrem. Z chaty sem. Byly tam tři keře a věděla že jeden je s růžovým květem a druhý s tímto karmínovým. Jelikož jsem si je ale neoznačila, vyryla jsem dva v domnění, že bude jeden a jeden. Není. Oba jsou stejné



Levandule moravská. Přímo z míst kde kdysi žili lovci mamutů ....



.... stejně tak i tyto hvozdíky kartouzci



Okrasný česnek nejsou jen ty známé fialové a bílé koule na vysokých stoncích. Ale i tahle krásná nízká skalková forma


Jedny z mála kopretin, které mi na zahradě kvetly v trávě



Za to plamének horský byl letos opět o něco úžasnější. Mám jím porostlou nádrž na vodu z boku od chodníku. Zepředu se na ní zatím zabydluje modrý plamének alpský. Zatím jen nesměle, protože vloni mi ho komplet ožraly nějaké housenky, letos pro změnu takoví ti malí, ale velmi šplhaví hlemýžďci


A samozřejmě nesmí chybět leknín z jezírka. Je na nich letos znát, že už vyrostly ze svých postýlek a nemají moc živin, protože tak ochotně jako vloni nekvetou. Budu je muset zasadit do nějakého většího vědra kde by měli víc substrátu a tím pádem i výživy


Neodolala jsem letos u jednoho stánku ve městě nádherným barvám osteosperma. Koupila jsem čtyři, jenže odjela jsem na jarní dovolenou na chatu a zapomněla se manželovi zmínit že jsou na půdě aby je občas zalil. Přežilo jen jedno, ale stejně mi nějak moc nekvete. Přitom je to květinka původem z horké Afriky, takže slunce a teplo by jí nemělo dělat problém. Zřejmě ale jo ....


Semínka měsíčků jsem dostala od kuchaře. Celou plnou misku od nějakého salátu. Tady jsem je nestihla zasít, ale na chatě ano. A takhle mi u chaty krásně kvetou


Jak tak sleduji anglické zahradníky, zjišťuji že mají nadmíru v oblibě všechny možné druhy kakostů. A tak jsem při sekání zahrady na chatě občas nějaký v trávě nechala kvést



Tato květinka s optimistickým zlatožlutým květem je rmen barvířský. Když jsem si v dubnu vysejvala na chatě pár pytlíčků směsí s rostlinami pro včely a motýli, byli v nich letničky, dvouletky i trvalky. A jednou z nich je právě on. A vesele se množí samovýsevem dál, což mi zas tak moc nevadí. Až bude, budu ho pacifikovat



I kopretiny jsou ze semínek, ale v tomto případě jde o vyšší zahradní formu 


Tohle měly být hvězdy mého letošního léta na záhonech tady i na chatě. Koupila jsem si asi sedm odrůd krásenek do kterých jsem se úplně zbláznila. Dvoubarevné, plnokvěté, s rolovanými okvětními lístky, bílé, růžové, lososové nebo karmínové. Na chatě jsem je vysela v dubnu, tady až v červnu, což ještě bylo v normě ..... A těšila se až ty krásky pokvetou. Tady mi vylezlo z padesáti různých semínek deset rostlin, z toho mi jich půlku sežraly slimáci. Na chatě o něco víc, jenže jsou tak maličké že je pomalu hledám lupou. Stejně tak i vyseté máky. A to jsem si myslela, že budu mít semínka na příští rok



22 komentářů:

  1. Parádní výběr květin. Také mám plno fotek květů a rostlin, ale nějak se mi v těch teplých dnech nechce sedět u počítače a raději vyrážím ven. Na fotky bude čas, až bude škaredé počasí. Měj se moc hezky a užívej si léta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já zas z toho vedra utíkám domů k počítači. V práci se vaříme u ohřívačů, takže na nějaké chození venku ve vedru není ani trochu chuť..... ;-)

      Vymazat
  2. Moc hezké fotky. A slimáci jsou potvory...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu mám naložený takový hokus pokus. Než jsem odjela na dovolenou naložila jsem si do oleje pálivé papričky. Teď to musím slejt a naředit a stříká se tím kolem rostlin. Tak to chci zkusit

      Vymazat
  3. Anonymní13/8/24 23:00

    Lezarts
    Hezký herbář!
    Kdysi jsem měla spoustu krásenek na zahradě, ale vymizely. Už roky se je naším vysévat, ale bez úspěchu:-(((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je měla ve směsi. A to mi vyrostly bez problémů až do metru výšky a kvetly až do mrazů. Takže na to konto jsem si koupila semínka dalších ale kvůli tomu blbýmu jarnímu počasí jsem se k výsevu nemohla dostat. Tak pokud by mi je nesežraly slimejši, tak bych jich měla víc, ale tady v pohodě ten pozdní výsev dohnaly. Ale na té chatě jsou to opravdu miniatury. Příští rok si je předpěstuju a vysazovat budu už velké a obsypu je řádně granulemi.

      Vymazat
  4. Nádherná přehlídka květin a barev.Moc se mi líbí drobounké květy.
    Vendy,hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné!!!! Od přírody i od tebe))))

    OdpovědětVymazat
  6. Fotky kytek nikdy nezklamou !!!!
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ano, i já se na ně dokážu dívat všude možně

      Vymazat
  7. Skvělé fotky. Ty krásenky se možná rozrostou příští rok. Já je ani vysévt nemusím. Sousedka je má přímo na hranici pozemků a naklánějí se až k nám, protože nemáme ploty. Takže dělají parádu i mně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V to doufám, protože to bylo takových krásných barev co jsem objednala a tvarů .... ale bohužel koupit budu muset nějaké

      Vymazat
  8. Moc pěkná podívaná!!Na kytičky se dá koukat vždy!!! Já ještě krásenky letos nefotila, asi jsem je "nepotkala", budu muset vyhledat. Přeji pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je léta brala Jo, krásenka. Jenže pak mi vyrostla jedna ze směsi a jednu jsem si koupila v květináči a zamilovala se do nich. Takže jsem si koupila semínka dalších. Holt příští rok budu muset zas a tentokrát si je vysít doma a předpěstovat

      Vymazat
  9. Krásné záběry květin, ale já jsem ulítlá na pivoňky. Krásenky jsem letos vysela poprvé a teprve začínají kvést, ale vzešlo jich málo. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pivoně můžu taky. Už delší dobu vymýšlím, kolik jich přesunu ke známým na zahrady, abych si mohla koupit i jiné barvy. Mám spoustu bílých a růžových, a chtěla bych lososovou a žlutou, případně i jiné tvary květů.

      Vymazat
  10. Anonymní16/8/24 21:03

    Lydie
    Moc hezké fotky.
    Krásněnky mám také ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky když se mi něco líbí z květin a začnu se o to zajímat, kolikrát zjistím jak moc je odrůd a barev a jejich kombinací, kolik tvarů květů u té dané květiny existuje....

      Vymazat
  11. Božínku, to je taková nádhera! Všechny fotky jsou kouzelné, ale ty levandulové asi úplně nejvíc! :)

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....