10 srpna 2024

od cestování si ....

 


.... zas na chvíli dáme oraz, a vrátíme se
zas na nějaký čas mezi květy. Tam se mi už nastřádal pořádný nášup neuveřejněných fotek, což ostatně podle květů poznáte i sami, že jsem fotila od jara až do teď. No, teď si tak trochu zas dávám od focení přestávku, přeci jen je teplo, to láká k tomu se po práci a po skončení provozních prací v domácnosti natáhnout na bazén a jen si tak plovat na lehátku. Případně se ve chvílích kdy už tak nepaří věnovat neoblíbené leč nutné práci, a to sekání zahrady. O pletí záhonu se raději nezmiňuji, v tom betonu se to ani nedá, takže jsem před odjezdem na dovolenou tento postříkala co kde šlo herbicidem. Teď tam sice není tolik plevele, leč je tam mnoho zhynulé trávy a jiných sajrajtů které je nutno vyházet, a už tam opět roste co nemá, to v místech kde pro vyšší růst květin stříkat nebylo možné. Když pršelo a bylo to ideálně navlhlé jsem byla pryč a teď zas se déšť nekoná ..... 

Teď ale budou fotky, které mě tak trochu usvědčují ze lži, jak to že neprší když jsou evidentně ty květy namoklé! Jsou, protože jsem je fotila z kraje června kdy bylo vcelku deštivo. Vloni mi kalokvět nekvetl vůbec, letos jen jedním květem








Z června půjdeme teď trochu proti proudu času, a to do dubna. To jsme byly s dcerou a Bobulí na prodloužený víkend na chatě a při té příležitosti jsme navštívily pražskou ZOO. Fotky z ní už na blogu dávno proběhly, ale tyhle krásně kvetoucí japonské dřevité pivoňky si musely počkat až do teď, k ostatním květinovým fotkám



Ze ZOO je i fotografie Davidie, nebo také Kapesníkového stromu, protože bílé listeny vypadají jako kdyby se na větvích sušilo mnoho bílých kapesníčků. O čtrnáct dní později když jsme byly s Padesátkou v Botanické na motýlech tam také jeden strom v Japonské zahradě byl. Ovšem úplně celý zmrzlý ....




Dymnivky jsem fotila ve stejný víkend, jen při procházce před odjezdem při lovu kešek v okolí chaty. Našla jsem tam místo, kde jich kvetly stovky. Tedy ono spíš už odkvétaly, ale nějaké v kondici se našly ....


Stejná procházka jen o kousek dál. Trnky a střemcha po cestě k rybníkům za dalším lovem






Lov pokračoval i v parku pod mníšeckým zámkem, kde takhle krásně kvetly bobkovišně


Poslední keška byla ulovena na Šibeničním vrchu, neboli Šibenci jak se jmenuje zdejší zastávka autobusu. Opravdu tu kdysi stávala šibenice, i když dnes to tu je mezi hustou zástavbou rodinných domů. Mezi tou vší hajní zelení kraloval tenhle jediný květ tulipánu. 


Příště se zas vrátíme ke květnovým, červnovým a červencovým  květům .....

20 komentářů:

  1. Vendy, hezké kytičkové fotky. Já teď nejvíc fotím mobilem a to se mi hezké fotky kytek povedou jen občas. Tak jsem se ráda kochala tvými...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím jaký máš mobil, já mám Xiaomi, nic moc drahýho a ten má skvělý makro objektiv (v recenzích psali že jeden z nejlepších na telefonech) takže mě jdou krásně fotit i jím. Dost často toho i využívám když zrovna nemám po ruce foťák

      Vymazat
  2. Parádní fotky. Minulý týden jsem dávala do pořádku zahradu po dovolené. Ale spali jsme tm, protože jinak bych to nedala. Ale ta radost z vykonané práce. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak ono je furt co dělat. Teď zrovna zas musím stříhat živej plot protože leze do nechtěného chodníku. Mám tam svídu a to je děs běs. Máš pravdu že ten pocit když se díváš na krásně upravený záhonek je fakt super!

      Vymazat
  3. Krásné snímky, potěcha pro oko!! Už delší čas se chystám na nějaké louky, ale stále mi to nevychází. Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já popravdě ani moc na loukách nefotila. Většina je buď ze zahrady tady nebo na chatě, případně z nějakých procházek městských nebo lesních....

      Vymazat
  4. Kouzelné, Vendy!
    Léto budiž pochváleno!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak. V zimě budeme skučet už ať je jaro. A začne ten kolotoč zase ;-)

      Vymazat
  5. Krásné fotografie.Nejvíce se mi líbí ty s kapičkami.Ty se mně už moc nedaří.
    Vendy,hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si na ně po dlouhé době zas vytáhla nikouše a sigmu makro. Jinak teď pořád fotím bezzrcátkem a starosklíčky

      Vymazat
  6. Moc krásné fotky ! Já mám dva květináče s kalokvětem. Jeden měl květy dva a jeden čtyři. Ale už odkvétají, už je odstřihnu, ale letos jsem si je užila.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky dva. Jeden nekvete vůbec, a to ho mám už kolik let, a druhý letos jen jeden květ. Za to hodně brzy, už na přelomu května. Normálně kvetl vždycky až o měsíc později. Nevím jestli ten jeden nekvete protože už má málo místa a chtěl by rozsadit, nebo jestli koupit velký květináč a sadit tam oba.... je průšvih, že já kytky na zimu vláčím po schodech na půdu, takže buď jít se dvěma lehčíma nebo s jedním těžkým. Chlap se nahoru vydrápe sotva sám, natož aby ještě vláčel se mnou květináč....

      Vymazat
  7. Vendy snímky po dešti jsou fakt TOP. Takové ráda. Tady na severu také neprší a když chci fotky s kapičkami, tak musím do luk brzy ráno dokud je rosa nebo fotit květy na záhonku když ho zrovna zaleju....😂 Jen že desťová voda mi dochází a tak musím čekat na déšť nebo sbírat vodu po sprchování a mytí.ej se moc hezky a děkuji za komentáře na mém blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám jeden sud už prázdný, druhý jsem ještě neopravila, ale mám ještě v záloze nádrž pod dalším okapem. Ale déšť by to potřebovalo....

      Vymazat
  8. Vendy, ten kapesníčkový strom jsem poprvé viděla v jedné italské zahradě poblíž Locarna a zůstala jsem stát s otevřenou pusou, protože pod stromem bylo bílo a vypadalo to jako po nasněžení...ani jsem netušila, že je k vidění tady. Fotky moc pěkné k prohlížení. Jiřina z N..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V ZOO mají tři vedle sebe, v Botanický jeden (ten jsem viděla určo) ale je možné že je mají třeba ještě někde jinde po zahradě, pak je tuším v Grébovce nebo nějakém jiném pražském parku.

      Vymazat
  9. Úžasné...obdivuji, když tohle někdo dokáže zachytit. Jsou to nádherné záběry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co? S těmi květy to je nejsnadnější focení. Nikam neutíkají, trpělivě drží na místě, neodmlouvají, nevymýšlí si blbosti ..... jen tedy nesmí zrovna foukat vítr :D

      Vymazat
  10. Voda květům skoro vždycky sluší.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....