24 srpna 2024

Nic proti výletům ....

.... pro důchodce, je to dobrý nápad, ale
už vloni jsem si všimla, že organizace zájezdu a jeho náplň značně pokulhává. Tím nemyslím, že zvolené destinace jsou špatné, ale spíš jde o to,  že nabízí mnoho míst najednou. OK, problém by to nebyl kdyby se jednalo o zájezd pro mladší ročníky, ale nějak mi přijde, že se nebere v potaz, že se účastní ročníky vyššího věku a někteří již s menší pohyblivostí. Přijde mi tak zbytečné vtěstnat do dvanácti, respektive do osmi hodin návštěvu tří míst, a z těch osmi ještě tak dvě hodiny přijdou na zamluvený oběd. Takže na prohlídky nám zbývá hodin šest. Myslím si, že pro tuto věkovou kategorii která je ponejvíc zastoupená, tedy 70 +, by stačilo jedno místo které se dá důkladně a hlavně beze spěchu prohlédnout a projít a druhé, s kratší zastávkou plus ten oběd. V případě návštěvy lednického zámku a jeho nejbližšího okolí by to bylo ideální. Protože tady je toho k vidění tolik. Skleník, Minaret, část parku .... jenže pokud jdete na prohlídku interiérů tak vám už moc času na to prohlídnout si co chcete dalšího nezbývá, a tak musíte volit buď to anebo to. My zvolily s kamarádkou prohlídku skleníku (no já prostě ty kytky nemůžu opominout) a vzdaly se Minaretu, protože to by jsme už nestihly. Ostatně ti kdo vyrazili po prohlídce interiérů jen na ten,  byli při návratu pěkně uhnaní aby to vůbec stihli. Další dvě navštívená místa, tedy Archeopark Pavlov a muzeum kávy v Klentnici mi připadly už docela zbytečné, protože proběhly stylem honem, honem aby se stihl návrat v šest hodin sem. Ty jsou dobré pro případ, že jste tu někde poblíž na dovolené a zrovna je deštivý den. Navíc by byly k vidění v areálu Lednice zajímavější věci. Letos alespoň jedno plus bylo, že s námi jeli profesionální průvodci, takže jsme tentokrát na první dobrou trefili co jsme trefit měli. Doufejme že se na obci už umoudří, a nebudou se snažit nacpat další zájezd mnoha místy která se proletí stylem letem světem ....

Dnes se tedy podíváme do reprezentačních místností zámku Lednice, kde se scházeli členové nejvyšší evropské aristokracie, na pozvání knížete Aloise II. z Lichtensteina

Tyto místo v přízemí zámku zdobí nádherně vyřezávané dřevěné stropy, schodiště a  obložení stěn

Na Minaret jsme se z výš popsaných důvodů podívaly jen zdálky

Že nebyli pánové z Lichtensteina žádní špindírové, o tom vypovídá i tato luxusní koupelna patřící k jednomu z apartmá pro hosty ...

.... to je ono. Otevřené dveře do vedou právě do ní

V místnostech najdeme spousty zajímavých detailů. Ať to jsou světla, nebo kliky u dveří či garnýže

Nejznámější schodiště na zámku je v knihovně. Mnoho lidí se mylně domnívá, že pokud řekne průvodce Je z jednoho kusu dřeva, že ho truhláři vykutali z kmenu jednoho obrovského stromu. Což byl případ i mnoha z naší výpravy. Pravda, on je, ale z prken, která byla ze stromu, tuším že v tomto případě z lípy, nařezána, opracována a sestavena do téhle nádhery. Dříve se po něm dalo v rámci prohlídek projít do vyššího patra, dnes už tomu tak není

Mnoho dalšího z interiéru najdete tady  ....

1. Anonymní24/8/24 12:54

Lezarts
    Je to skvost z venčí i uvnitř!

2. Vendy, hezké fotografie. Jak zařízeno s vkusem, myšleno na detail a obdivovat můžeme i po letech... S těmi zájezdy máš asi pravdu, chtějí nalákat na množství zajímavých míst, ale pak je to letem světem. Důležitá je i organizace - třeba zamluvený oběd dopředu. Hodně příjemných výletů

1. Víš co, pochopím že jsou zájezdy s více místy k vidění, jenže to nejsou zájezdy kde je osazenstvo z 80% senioři 70+ někteří se sníženou pohyblivostí, kteří chodí pomalu. Jezdím tady se dvěmi cestovkami na jednodenky, jedna má začátek s průvodcem a pak dá třeba na šest hodin do odjezdu volno a každý si může jít kam a na jak dlouho chce. To mi vyhovuje mnohem víc, než u druhé, kde máš třeba tři cíle. A většinou některý z nich je takový zbytečný přívěsek. Kdyby se místo něj nechal ten čas na hlavní místo, které si člověk rád projde v klidu bez honění. To samé je u těhle důchodcovských. Na co tři věci které prolétneš, když na to máš a můžeš chodit rychle, místo tedy jedné kterou si v klidu a pohodě projdeš opravdu důkladně. Což bych udělala i já, a to nemám problémy s chůzí a výdrží. Plus ty dvě hodiny v klidu někde na obědě.

3. Lednice je vskutku skvostná.

1. Byla jsem ráda, že se vybrala tahle destinace, nikdy jsem tam nebyla a tak jsem se moc těšila

4. Hezké fotografie a díky za nahlédnutí a pro mě i připomínku na dobu, kdy jsem zámek navštívila. Podobné schodiště je také na Sychrově a stejně tak z kmenů jednoho stromu, opravdu úžasně vyřezávané a sestavené. My jsme tam byli před mnoha lety na dovolené v Lednici v kempu Apollo. Nevím, zda ještě funguje. Tam je toho opravdu hodně a ani za týden jsme tam v okolí nestihli všechno projít. Měj se moc pěkně.

1. Tak to ti nepovím jestli tam ještě je. Právě proto, že tam je toho tolik k vidění, tak bych uvítala spíš jen tu Lednici bez dalších přílepků. A oběd by se tam dal taky zamluvit, restaurací tam je až, až....

5. Měli to pěkně zařízeno, Lichtnštejnové...
    S tím jedním kusem dřeva jsi mne po desetiletích vyvedla z hlubokého omylu, dík!
    Kdysi běžel v kinech film "Jestliže je úterý, musíme být v Belgii", o šílených amerických turistech.

1. Fákt? No na tenhle film si vzpomenu pokaždé, když ráno o půl třetí či čtvrté vstávám k odjezdu na nějaký takový jednodenní zájezd. :D Pokud je to s místní cestovkou tak to takhle přesně vypadá. s cestovkou z Ústí je to o tom volném čase kdy si člověk projde sám co chce a jakým tempem chce.

6. Pěkně jsi to nafotila a já si oprášila vzpomínku na moji návštěvu tohoto skvostu. Jinak s Tebou souhlasím ohledně programu podobných zájezdů. Já občas ráda jedu s našim zahrádkáři, protože jejich zájezd je takový klidný, žádné honem - honem.
    Měj klidnou neděli !
    Hanka

1. Jak říkám, pochopím to, když jsou účastníci mnohem mladší, to zvládnou bez problémů, ale ti starší jsou opravdu za chvíli unavení, obzvlášť když je ještě navíc teplo, jako bylo při tom našem zájezdu. Většina z nich byla ráda že prošla jen ty místnosti a pak někde seděli na lavičkách a vzpamatovávali se. Jinak skvost to opravdu je!

7. Chodba s parožím je nádherná. Myslím si, že Lednice nezklame. Pohodový den přeje Večernice.

8. Co pracuji se seniory, nějak si tenhle výlet nedovedu v tom šíleném tempu představit :D.
    Interiéry jsou opravdu nádherné!

1. Minule to byl Rožnov, což když jdeš na druhou půlku skanzenu jdeš furt do docela velkého kopce a tutově nestihneš projít všechno, pak se valilo na Pustevny a to samý. Horko těžko jsme to s kamarádkou stihly k Radegastovi, pak kolem Libušína k lanovce a hurá zas do autobusu. A to jsme hodně čilé.

9. Lednici mám na seznamu "Chci vidět", tak jsem se teď aspoň hezky navnadila tvým článkem.
    Jinak s tou organizací máš pravdu. Já tedy na zájezdu s důchodci nikdy nebyla, ale vím, že třeba pro mou mámu už spěch není, je z toho pak nervózní a neužije si to. Mnohem příjemnější je, když místo dalšího místa jen sedne na lavičku a kouká (a my z manželem mezitím třeba vylezeme na kostelní věž s vyhlídkou).
    Hezký den

1. Já si to vlastně taky neužiju, protože musím hledat co chci vidět abych to stihla, a nerada spěchám. Obzvlášť když navíc chci fotit.... tak aspoň víš, že tam jet se vyplatí

10. To už je pěkná doba, co jsem tam byl naposledy...

11. Zatím jsem jezdila na zájezdy jen s cestovkou a tedy i profi průvodcem a byla vždy spokojená. I když byl program bohatý, byl časově perfektně zvládnutý. Je ale fakt, že jsme neměli plánovaný oběd, ten byl individuální, měli jsme až večeři a to zase jen, kdo chtěl. Je pravda, že na Lednici je jeden den málo, když si chce člověk užít zámek, rozsáhlý park i s Minaretem a Janohradem. My jsme tam strávili v penzionu týden, tedy i s výlety do Valtic a pod. Nádherné jsou I lednické rybníky. Fotky jsi pořídila pěkné.

1. Já jsem zvyklá když jedu s cestovkou že to je fofr, proto si někdy říkám, že méně je více, ale překvapuje mě že takhle honí důchodce :D.... obzvlášť ty starší a méně pohyblivé. Právě u takových míst jako je ta Lednice by vůbec nevadilo, kdyby na ní byl vyčleněný celý den.

2. Asi předpokládají že na zájezdy jezdí jen vitální důchodci. Znala jsem takové, že byli čilejší v 70. než já v 50.Ale pokud to pořádá město pro svoje občany, měli by mít zájem zpestřit stáří i těm méně vitálním a tomu přizpůsobit program. Když čtu v popisu zájezdu "lehká turistika" tak pryč od toho. 😃

3. Tak to já taky kolikrát na zájezdech čučím jak tam některé seniorky lítaj jak fretky, ale i já bych uvítala spíš jedno jediné místo s možností si projít a prohlídnout co nabízí a v klidu. A to jsem normálně pohyblivá a dokážu chodit celý den.

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....