17 června 2024

Slíbila jsem vám ....

 


.... pokračování mé cesty lesem focené 
ovšem tak trochu speciálně upraveným objektivem. O téhle úpravě jsem ze starosklíčkářských skupin věděla dlouho, a přemýšlela kde bych si ho tak nechala upravit. Jenže pak se mi z téhož zdroje dostalo do rukou video jak na to, a zjistila jsem, že to je vlastně úplně jednoduchý proces a tak jsem se do toho dala. Sice jsem neměla ty patřičné nástroje k povolení šroubení které drží přední čočku, ale to bych nebyla já, abych nevymyslela něco jiného. Vyšlo to, v objektivu bylo dost místa , čočka padla kam měla a já konečně měla to co jsem vždycky obdivovala. Je pravdou, že takto upraveným objektivem všichni většinou fotí květiny, ona tak nejvíc asi vynikne ona úpravička, ale to bych zase nebyla já, abych si neřekla a co takhle zkusit fotit i větší části, třeba les? Cestu lesem? A tak jsem si to zkoušela a zkoušela. A co z toho vzniklo uvidíte právě dneska. V premiéře na blogu .....

Možná se vám trochu bude točit hlava, protože takhle upravený helios ještě mnohonásobně zvýrazní svůj klasický swirl bokeh pro heliosy typický. Ovšem fotografiím dodá přímo snovou podobu. Ale nečekejte jedno. Ostrost jako břitva ....








Nicméně i na ty květy a květinky došlo













22 komentářů:

  1. Anonymní17/6/24 17:17

    Lezarts
    Hezký pokus.Hlava se mi natočila, ale šla jsem si vyčistit brýle:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní17/6/24 20:01

    Musím jen napsat : skvělé !!!!👋
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Kdo si hraje, nezlobí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné snové, až trochu tajemné fotky!
    Vendy, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Mám ráda takové snové fotky.Ve fotografii se může vyzkoušet vše a ty se toho nebojíš a je vidět,že se fotky líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snažím se pořád o nové a nové pohledy

      Vymazat
  6. Nejvíc se mi líbí devátá fotka odspodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vidíme stejně ;-). Bude i na výstavě.

      Vymazat
  7. Jako po dobrém šampaňském... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakryš, nó, tak to je trefné přirovnání ;-)

      Vymazat
  8. Fotky jak z tajemné pohádkové říše.
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, tajemno je to správné pojmenování!

      Vymazat
  9. Hmmm, velmi úpravně rozpatláno! Nejhezčí je ta okoličnatá s modrým pozadím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, v tom se shodneme. Taky jí mám nejraději. Už je vybraná k tisku na výstavu.

      Vymazat
  10. Zajímavé fotky, líbí se mi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou, já hodně dlouho u jinejch nad nima áchala než jsem dostala odvahu ten objektiv upravit. Ona ta úprava je vratná, ale dostala jsem od známé ten samý takže můžu fotit i normálně.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....