20 června 2024

Něco pravdy na tom .....

 


.... že se pachatel vrací na místo činu asi
bude. O necelých třináct dní později jsem před vchodem do Botanické stála zas. Tentokrát klasicky s Padesátkou, protože jsme mířily do Faty Morgany na výstavu motýlů. Nejdřív jsme, jako vždy, ale zašly do Padesátky oblíbené Japonské zahrady na bonsaje. Pár jich už venku bylo, ale zřejmě ty choulostivější ještě odpočívaly ve sklenících. Výjimkou bylo, že jsme nešly jako vždy hlavním vchodem, ale střihly jsme to přes vinici sv. Kláry. Jelikož to bylo po těch nešťastných dubnových mrazech, pohled na naprosto spálenou vinici byl hodně tristní. A nebyla to jen vinice, i pár stromů a keřů bylo spálených, krásné plnokvěté vistárie v Japonské zahradě měly jen několik živých květů a azalky také něco málo schytaly.
Když jsme si prošly zahradu, byl čas na malé občerstvení v podobě kávy a něčeho k ní. Sice místo krásné, ale nějak se tam neobjednává u stolů, ale musíte si jít objednat k baru. Moc jsme nepochopily proč, vevnitř sedělo jen pár lidí kteří už měli před sebou kávu či něco jiného a za barem stáli tři lidé. Evidentně rodina. Ale dojít ke stolku to ne. Trochu, no možná víc rozladěná Padesátka se chtěla sebrat a jít, nicméně potřeba dát si kafe byla silnější ....

Teď jsme koukaly na novou Trojskou lávku shora. O několik hodin později jsme po ní přešly na Císařský ostrov a dál do Stromovky


Za normálních okolností by pod kapličkou sv. Kláry bylo zeleno. Z celé vinice bylo zelených hlav tak deset


Pohled k Trojskému mostu


Nově rekonstruovaný viniční domek. Letos bohužel vinobraním nezačnou 


Dorazily jsme do Japonské zahrady. Některé azalky i rododendrony byly ožahlé, nejhůř dopadl Kapesníkový strom, nebo - li Davidie. Ta byla spálená v plném květu i s listy




Je pravda, že Japonská zahrada je hodně uklidňující



I tady jsem zkoušela fotit obráceným objektivem, co to provede








Moc se nám líbilo toto haiku (doufám že to tak je. když tak mne Čerf opraví)


Když jsem jela metrem na místo srazu, nastupovalo porůznu spousta mládeže v různých kostýmech. Říkala jsem si, cože se děje. Dělo. Byl Majáles. Ale tahle dívčina fotila echtovní cosplay fotky. Tedy fotil jí kamarád a já se s dovolením taky přidala


Tohle jsou nové obyvatelky Botanické zahrady, quessantské ovečky. Svůj výběh mají v Zahradě Ve stráni, a měly malá, ale opravdu malá jehňátka. Dospělá ovečka je vysoká max 50 cm. Takže takový labrador je mnohem větší



Ohlédnutí za pražskými panoramaty




Další naše kroky už směřovaly ke skleníku za motýly ....










 

17 komentářů:

  1. Vendy,to bylo jistě parádní setkání, až na ty známky mrazíků v zeleni - letos je to na mrtvici, mnohde. Líbí se mi snímek č. šest, to se ti moc povidlo. ( to je výraz správný, my to doma běžně používáme ).
    Na motýly se těším. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Davidii jsem stihla nafotit kvetoucí ještě těch čtrnáct dní před tím v ZOO, mají tam tři stromy. Tady už byla úplně černá včetně listů.

      Vymazat
  2. Už se tam taky těším. Kávu si občas dávám....ale nejdříve si stůl musím uklidit-ani tam obsluha nefunguje. A ceny nejsou teda malé.
    Fotky máš nádherné. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona to prý snad je normálně jen vinotéka, ale jelikož kavárna byla v tom rekonstruovaném viničním domku, funguje tady vedle té Japonské zahrady. A máš pravdu, za ty ceny jsou ty služby opravdu diskutabilní. Samozřejmě že s tím člověk jak v ZOO, tak v té botanické tak nějak počítá, ale měl by dostat adekvátní službu. Ale měli tedy výborný ořechový koláč! ;-)

      Vymazat
  3. Vendy, musím říci, návrat pachatele na místo činu byl fotograficky úspěšný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju, ono asi kdyby jsme šly courat i s holkama tak by taky byly, ale Bobule byla už ucamraná ze ZOO, tak jsme vlezly jen do skleníku.

      Vymazat
  4. Hezká procházka a botanická zahrada je zajímavá vždy. Krásné výhledy na Prahu. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, zatím jsme jí ještě ani jednou neprolezly komplet....

      Vymazat
  5. Dlouho jsem tam nebyla, musím to napravit. Vinici sv. Kláry mám moc ráda, musel to být smutný pohled...
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu byl. Ale nejen na tuhle. Všechny trojské a potažmo i pražské vinice byly úplně zmrzlé.

      Vymazat
  6. S jiným doprovodem, jiné fotky. A jako vždy stojí za podívání.
    Hezký letní den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono jít tam s holkama, tak by byly taky takové. Jenže už to bylo na Bobuli přece jen hodně.

      Vymazat
  7. U nás letos pomrzlo hodně keřů i stromů, některé komplet, něco jen částečně, je to smutný pohled.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mi to něco popálilo, ale už to naštěstí vidět není. Co šlo jsem ostříhala a ono se to zas pěkně zelená. Dokonce i růže kvetou, a to měly komplet spálený nový vršky.

      Vymazat
  8. Anonymní21/6/24 17:05

    Lezarts
    Moje nejoblíbenější místo botanické zahrady je Japonská!
    Taky mě vše stejně pomrzlo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jseš na tom stejně jak Pade. Ta jí miluje.....

      Vymazat
  9. Zajímavé efekty. Ano, je to haiku, byť je rozdělené netradičně do čtyř řádků a ne do tří.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....