22 června 2024

Motýl tady, motýl tam .....

 


..... motýl kam se podívám. Tak nějak to vypadalo
při naší návštěvě Faty Morgany s Padesátkou. Sice když jsme došly od Japonské zahrady k ní, stačila se vytvořit solidní fronta, když se ve skleníku začali hromadit lidé jak Cimrmanovi v dole, takže se musel změnit systém vpusti a výpusti. Po lidech sice nevyžadovali konzumaci luštěnin a dalších těžkých jídel, ale jen trpělivost a stání na docela palčivém sluníčku. Trochu jsme si v duchu nadávaly za to, že jsme nešly nejdřív na motýly a pak do zahrad. Naštěstí problém se za dvacet minut vyřešil a tak jsme byly vpuštěny i my. Nějaké motýlí frajery jsme viděly už s předstihem s Bobulí, ale teď jsme měly štěstí i na jiné druhy. Jednalo se povětšinou o exotické otakárky a babočky. Neznám jména všech, nevzala jsem si bohužel žádný doprovodný leták kde snad o nich bylo psáno, ale snažila jsem se něco málo zjistit na netu. No bylo toho málo, protože jsem měla málo indicíí aby je strejda gůgl schramstnul a vyblul odpovědi. Ono stejně tam bylo nejrozšířenějších asi pět druhů u kterých jsem jména našla. 
Takže vás zvu na Dalekou cestu, jak byla výstava nazvaná .....


Modrý Caligo memnon zvaný též Bledá sova. Když ho vidíte zrubu, jeho skvrny na křídlech vypadají jak soví obličej. Z líce je pak nádherně blankytně modrý




Otakárek smaragdový, toho se mi podařilo vyfotit jen v líhni, tam byl ještě vcelku v klidu. Po skleníku lítali jak naspeedovaný a nebylo možné je normálně nafotit


Další by mohl být Monarcha stěhovavý, ale nejsem si úplně jistá, určité znaky tomu napovídají



Otakárek citrusový 



U tohoto motýla nebylo těžké zjistit jak se jmenuje, neboť je tak specifický že určitě jeho jméno se dá najít nejlépe ze všech. Jedná se o Martináče atlasa, největšího motýla na světě. Jen to motýl noční, takže na rozdíl od všech ostatních naspeedovaných obyvatel skleníku jste ho mohli vidět hnípajícího někde po větvích nebo na konstrukci skleníku. A tím pádem i velice jednoduše fotit zrubu ....


.... a z líce. Je vlastně stejný z té či oné strany


Někteří vypadali jak kdyby na baru přebrali ....


.... a jiní vám zase klidně přistáli na batohu nebo prstu



Což u mnoha dětí vyvolávalo přímo hysterické záchvaty. Jestli se domnívaly že je přiletěl motýl sežrat? kdo ví ....
Myslím, že kdyby nám v dětství tahle jemná a křehká krása přistála na prstu, měli by jsme z toho druhé vánoce. Je fakt, že není problém s takovým nějakým krasavcem na zádech klidně i odejít, ale aby se tak nestalo, nad tím bdí spousta dobrovolníků, kteří vás důkladně při odchodech i přechodech prohlédnou. Co mne ale mrzelo, bylo to, že mnozí z motýlů měli dost poničená křídla neustálým nalétáváním do stěn skleníku, když letěli za světlem. V tom mi třeba Papilonie
 připadala mnohem lepší, protože tam nebylo denní světlo, které by motýly lákalo nalétávat do stěn. Na druhou stranu chápu, že těžko kvůli květinám budou zatemňovat.
Po odchodu ze skleníku jsme si v restauraci u vchodu daly oběd, a v kavárně kousek před Trojskou lávkou kafe a vynikající zákusek. Pak jsme se vydaly na pomalou cestu domů přes Císařský ostrov a Stromovku. V té se konaly na několika místech oslavy narozenin jak dospělých tak i dětí. A pěkně s grilovačkou a zábavou. To mi připomnělo bývalé striktní zákazy vstupování na trávníky v parcích pod hrozbou pokuty či potupným vyvedením z parku orgánem VB (pro mladší a úplně mladé ročníky ne Velké Británie, ale Veřejné Bezpečnosti ). Za tohle velký dík.....


Trojský zámek z lávky


Když je něco zlé pro něco dobré .... aneb díry v zemi kde se Stromovka propadla při kutání tunelu Blanka nahradily velké vodní plochy. V pozadí Místodržitelský letohrádek 



Tímto pohledem se rozloučím s dubnovou Prahou a vlastně i dubnovými výlety a pomalu se dostáváme ke květnu a v něm ke dvěma dalším. Ty už byly poněkud dále než Praha.
A navíc fotek a druhů motýlů se můžete podívat do galerie








16 komentářů:

  1. Anonymní22/6/24 15:49

    Lezarts
    Po tomto příspěvku se mibude zdát, že jsem motýl co si vzal do hlavy, že….:-)))
    Nafotila jsi samé fešáky a místa mého dětství!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co sis vzala do hlavy? :D :D jo, byli krásní ....

      Vymazat
  2. Vendy, je mi jedno, jak se který jmenuje, ráda jsem si tvé fotky prohlédla všechny a také pohledy do Stromovky jsou povedené, už hodně dlouho jsem tam nebyla. Trojský zámek a jeho zahrady jsou mé oblíbené místo, kam vodím návštěvy. Udělaly jste si s Míšou příjemný den. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stromovka hodně prokoukla, říká Míša. Já tam vlastně asi nikdy krom Planetária nebyla. Ale líbí se mi tam moc. Jen ještě ta Šlechtovka kdyby už konečně byla hotová a otevřená

      Vymazat
  3. ...a přitom stačilo vyrazit jen na Národní :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. .... a to ne. V té době tam ještě na Máji křídlama nemávali ;-)

      Vymazat
  4. Hezká, místa, krásné fotky!
    Vendy, užij si neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tam parádní, o tom žádná. Vzpomínám si, jak jsem místňákům ukazovala Prahu a oni byli vyvedení z míry kolik je v Praze zeleně. Nevím, asi měli představu že Praha je jen samý beton a panelák.... co by říkali na Stromovku a Tróju by mě tedy fákt zajímalo :D

      Vymazat
  5. Prostě motýli se oblékat umí ! Krásné fotky !
    Pěknou pohodovou neděli, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To umí, jen jim to moc dlouho nevydrží. Navíc když nalétávají do těch stěn tak se hodně poškozují...

      Vymazat
  6. Anonymní23/6/24 12:06

    Líbivější krasavci než na Národní( i když ty se mi taky líbí))); ale příroda je holt příroda))) Nádhera. I fotky jako vždy ))))od tebe.
    Hezkou neděli přeji. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsem ještě neměla čest vidět na vlastní kukadlice, ale samozřejmě jak budu v Praze, zaběhnu k nim hned.

      Vymazat
  7. Vyplatilo se postát ve frontě, motýli jsou krásní. A já měla prohlídku díky tobě bez té fronty :D
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyplatilo, ty květiny i atmosféra ve skleníku díky těm motýlům dostala úplně jiný rozměr. Mnohem víc přírodní.

      Vymazat
  8. Moc pěkné. Zatím jsem byla jen v Papilonii. Do Tróji bych se ještě ráda podívala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla poprvé na motýlech právě v Papilonii. Tam to sice bylo malé a blbě se tam fotilo kvůli nedostatku světla, ale ti motýli si tam tak neničili křídla jak v té Botanické. Tam to je zas mnohem větší a víc to vypadá jak v přírodě.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....