24 června 2024

Od motýlů se zas na chvíli vrátíme ....

 


.... ke kytkám. Je to zas takový pelmel květinek
z různých míst. A začneme právě odkvétajícími vlčími máky. Tedy odkvétajícími mě na záhonku. Od první rostliny která byla součástí jedné směsi a vysemenila se, další rok se objevilo víc rostlin, další rok ještě víc, letos i na dalším záhonku, a jelikož je zas nechám, tak za rok jich bude zase o něco víc. Nevadí to, já je miluju. A ráda je fotím. A další kdo je zbožňují jsou včelky a čmeláčci, takže co by pro ně člověk neudělal, když jim pořád sekám na zahradě trávu a nic tím pádem v ní nekvete ....


Většinou si na ně beru staroskla, kvůli bokehu. A teď je fotím i obráceným Heldou


























Velkou návštěvnicí co se týče i velikosti, je tady drvodělka. Ovšem tu nafotit je hodně velký problém, protože svou vahou květ vždycky ohne a sama ztratí rovnováhu, takže hned frčí na jiný kde se ovšem situace opakuje. Takže ze všech pokusů jí vyfotit vždycky vyšla jen rozmazaná modrofialová šmouha




















21 komentářů:

  1. Anonymní24/6/24 16:26

    Lezarts
    Vlčí mák,vděčný model!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To souhlasím. Já se z nich vždycky můžu poprdět když kvetou.... :D

      Vymazat
  2. To je, panečku, květina, silonová sukně, něco na zub pro hmyz a celkově barevně i tvarově zajímavá kráska. A klidně roste v zahradách i na úhoru, moc si nevybírá.
    Sousedka má v zahradě ty velkokvěté.
    Tak si je užijme, než odkvetou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta šlechtěné mám taky v merku, ráda bych nějaké na zahradu.

      Vymazat
  3. Krásné, Vendy!
    Černé včely na zahradě máme, bydlí asi ve srovnaném dřevě. Ráda je pozoruji, třeba na pivoňkách si fakt smlsly...
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drvodělky k nám lítají poslední tři roky, před tím tu nikdy k vidění nebyly. Znala jsem je jen z moravských blogů.

      Vymazat
  4. Vlčí máky jsou krásné v přírodě, ale i na fotce, či obraze. Prostě jsou takové.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V kombinaci s chrpami a heřmánkem jsou nepřekonatelné co se týče lučních květin ....

      Vymazat
  5. Vendy, parádní fotky. Ráda jsem se pokochala
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou moc hezké, a já je nesmírně ráda fotím. Jen se musím dost krotit :D

      Vymazat
  6. Miluji fotky vlčích máků.....neskutečná nádhera.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádhera.Vlčí máky jsou fotogenické,ale jak mají jemný květ a pořád u nás fouká,nejdou mi nafotit,jak bych si přála.Moc se mi líbí ty snové starými sklíčky.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen bohužel nemají ty květy dlouhého trvání. Jeden den je jich rudý koberec, druhý nikde nic.... obrácenej helda umí zvláštní fotky

      Vymazat
  8. Ano, chtělo by to ještě motýla Emanuela, jak Makovou panenku veřejně a bezostyšně připravuje o ... nektar....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, motýl Emanuel se nenaskytl, ale tak pokud by se dalo vzít zavděk včelkou Májou?? :D

      Vymazat
  9. Vlčí máky jsou krásné, ale unás jich moc vidět není. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady taky ne a tak jsem to vyřešila po svém. Mám je na zahradě... ;-)

      Vymazat
  10. Nádhera. Také by mi tyto kytičky nevadily na více místech. Od Libušky z Kožuškova jsem kdysi dostala okrasný mák, nechala ho dozrát až se v makovici dělaly dírky a rozesela jsem je jednak na totéž místo i na další záhon, ale už se mi nikde jinde neobjevily. Mám stále jen tu rostlinku od Libušky. A jelikož nikde v okolí vlčí mák není vidět, tak bych si focení v zahradě také užívala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Okrasné vytrvalé máky (papaver orientalis) se množí primárně odnožováním, ani nevím jestli nemají semínka sterilní. Jednou nebo dvakrát se mi v trávě objevily takové nízké máčky, asi z krmení pro ptáky. Taky jsem pak chodila s makovičkami a sypala po zahradě a nikdy z nich nic nebylo. Proto jsem byla ráda když mi vyrostl z té zakoupené směsi a navíc se začali takhle krásně vysemeňovat. Jsem zvědavá, jestli mi vyrostly ze semínek i na chatě, tam jsem si je taky naházela na záhon. Jinak mám ještě koupená další semínka, jen jsem je letos kvůli tomu divnému jaru nestačila vysít. Jako i další oblíbenkyně. Sice měli na sáčku že se mohou vysévat od dubna do června, ale zhruba ze sedmdesátky semínek mi vylezlo tady asi deset, a z toho jich ještě několik padlo za oběť slimejšům. Na chatě jsem je nasela v dubnu, tak doufám že alespoň tam budu mít základnu pro nový výsev.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....