27 června 2024

Dnešní květový příspěvěk ....

.... poslouží jako oslí můstek pro dalších
pár příštích příspěvků. To co dnes uvidíte jsou květy nafocené v Alpách při mé letošní zřejmě poslední návštěvě v životě v krásném koutě Rakous, a to v Hallstattu a na Dachsteinském masívu. Poslední ne proto, že bych to tu nechtěla dál vídat, ale díky neustálým nájezdům asijských turistů, kteří se navíc chovají velmi nevychovaně, uvažuje město o stejném zavedení poplatků pro jednodenní turisty jaké třeba zavádí i italské Benátky, případně vůbec o nějaké regulaci a zákazu vjezdu. A po tom co jsem tu zažila při první návštěvě a co bylo na první pohled evidentní i teď, kdy nebyla ještě sezóna v plném proudu místní opravdu z jedné strany lituju. Prokletí oblíbených turistických destinací je velké, sice z turistů místní žijí, ale na druhou stranu je musí proklínat od rána do večera. A pak, devítihodinová cesta autobusem je i pro mne, ostříleného výletníka už fákt moc. Nepohodlí autobusu, jen s minimálním spánkem, protože já v buse prostě i s práškem na spaní neusnu, je dost velký opruz který člověku kazí radost z krásného zážitku. Navíc z něj vylezu s pocitem rozlámaný závory. A představa zpáteční stejně dlouhé cesty je brrrr. Autem výlet nepřipadá v úvahu, páč chlap na výlety není ....

Takže se pojďme podívat co takového se v Alpách dá v půlce května a v nadmořské výšce 2108 m.n.m. vidět.

Čemeřice černá rostla v Obertraunu v okolí lanovky na Krippenstein. To je o nějakých 1200 m níže.....

A na stejném místě rostla i Okrotice bílá, což je jeden z mnoha zástupců vstavačovitých

Teď už jsme tedy nahoře na Krippensteinu a první co mi padlo do oka je Dřípatka alpská

Další hojnou květinkou na stráních hory je Prvosenka nejmenší. Je to opravdu prcek o výšce jen několika málo centi

Občas růžovou vystřídala úžasná modř Hořců jarních. Ani oni nevynikají velikostí, ale o pozornost kolemjdoucích si říkají právě tou barvou

Co schází prvosence do velikosti, nahrazuje množstvím ...

Podběl je taková klasika

A šup dolů, na horské louky a kochat se jejich krásou

Tahle roztomilá květinka kvetla v Hallstattu na jedné zídce. Nevím co to je, zkoušela jsem svou apku na rozpoznávání kytek, s kterou jsem dodatečně doma zjišťovala květy z jiného výletu, ale u téhle mi tvrdošíjně tvrdila že to není kytka .... Třeba jí někdo budete znát, takže budu ráda když mi její název napíšete

Příště vás již pozvu na špacír jak po horách tak po dolinách, plavbu po vodě i na dvě vyhlídky z kterých jsou
 opravdu nádherné pohledy ....

1. Jarní květy vždy potěší. S tou cestou bych asi také měla problém a auto už nemáme, tak že poslední dovolené nás vozil syn a teď už dovolené žádné nebudou kvůli manželovým zdravotním problémům. Vendy, musíme to brát, jak to je. Měj se moc hezky a užij si léto.

1. Ono kdyby se jelo tím busem aniž by se nabírali po okolí lidé, tak to nebude tak dlouhé, jenže se dělají zajížďky po několika městech a to tu cestu o hodně protáhne. Přímá cesta by byla asi tak o tři hodiny kratší. A to se už dá vydržet. Já si teď vybírám zájezdy tak právě do těch zhruba šesti hodin na cestě. Ono těch jednodenek už moc v nabídce není, takže taky asi za chvíli skončím ;-)

2. Anonymní27/6/24 17:15

Moc ráda jsem si prohlídla všechny ty kytičky. Když narazím na nějakou, co neznám, ráda využívám PlantNet. Podle něj by ta vaše neznámá mohla být nějaká koulenka (globularia). Která přesně, to si určit netroufám ;-).
    Srdečně zdravím, Eliška

1. Za prvé děkuji za návštěvu a doufám, že se budeme vídat tady na blogu častěji a za druhé, PlantNet mám v mobilu už dlouho a s úspěchem ho na místě používám (když si ovšem na něj vzpomenu!), dokonce jsem si takhle hledala v něm květiny i dodatečně z nafocených fotek, jenže zrovna u téhle mi to hlásilo že nejde o květinu :D.... jo, to je ono, takže si jí zapisuju na wishlist rostlin které bych si ráda pořídila jako půdokryvné.

3. Vendy, moc povedené fotky z alpské oblasti. Hallstatt jsem zažila párkrát o Adventu i v létě a žádný problém nebyl, ale asi se to mění.V busu nikdy nespím, koukám, kudy jedem a pak to dospím později.
    Jiřina z N.

1. Jde o to jak to je dlouho co jsi tam byla. Ty nájezdy Asiatů začali asi tak čtyři roky zpátky po jednom seriálu a po filmu Ledové království, a co postavili v Číně přesnou kopii města. Takže se jezdí přesvědčit jestli to co stojí v Číně odpovídá tomu co je v Rakousku. A neostýchají se lézt i lidem do domů. Četla jsem už několik rozhovorů se starostkou města a je to opravdu na hlavu jak se tam chovají. Když jsem tam byla s dcerou před třemi roky na adventu, byl to vážně děs co jich tam bylo, kolikrát ses ani nedostala k nějaké vyhlídce protože si tam půl hodiny ty fifleny dělali selfíčka dokud nebyly opravdu spokojené, nebraly vůbec ohledy na to, že tam jsou jiní lidé kteří by se rádi taky podívali. Opravdu se chovali hodně zpovykaně. Letos tam bylo dost turistů, ale z Japonska a hlavně to byli většinou lidé 60+, takže trochu umírnění a pak dost jestli Indů nebo Pákistánců. Tam mě bavilo jak si nadšeně fotili Alpy, když sami mají skoro na dohled Himáláje .... Ono v noci toho jaksi moc nevidíš kudy jedeš, většinou odsud odjíždíme kolem třetí čtvrté ráno ale já to prostě nedávám se spaním. Pak jsem i díky tomu rozlámaná a unavená dřív než se vůbec někam vypravíme....

4. Půvabné lákání do hor, Vendy!
    Těším se výhledy.
    Měj příjemný den. Helena

1. Takhle mne hory nesmírně baví, nemusím sníh, ale jaro a léto na horách můžu

5. Krásná horská květena.Hořec jsem viděla poprvé a naposledy asi na Jizerce.
    Měj hezký den a celý víkend

1. Tak ze zahrádek znám hořec bezlodyžný, ty velké krásné modré zvonky a pak jsem ještě v Průhonicích viděla hořec křížatý, ten je pro změnu až půl metru vysoký s mnoha květy na stonku. Ale tenhle drobný, a ještě v jeho přirozených podmínkách, jsem viděla poprvé

6. Je vidět, že sis focení užila. Ale do těchto končin už cestování neplánuji. Já už jsem dlouhému cestování dala vale. :-)
    Měj se hezky !
    Hanka

1. Však já už bych tam jela jen autem přímo. Autobusem se zastávkami po celém kraji už nikdy více! Navíc, viděla jsem Hallstatt o adventu a teď na jaře, takže sice podzim by taky musel být krásný, protože tam jsou většinou bukové lesy a když jsou vybarvené a odráží se v jezeře tak to musí být úžasný pohled, ale to by mě tam někdo musel vzít asi helikoptérou! :D :D :D

7. Anonymní28/6/24 09:46

Lezarts
    Musím souhlasit s názorem na turisty v Halstat. Zažili jsme to v plné sezóně na vlastní kůži.Bylo to překvapení, když je člověk zvyklí na asijskou diskrétnost. Korejci nás přesvědčili o opaku.
    Díky za pohled na alpskou jarní flóru. Já znám jen tu koncem léta.

1. Já už při té první návštěvě fakt pěnila. To byl děs běs. Navíc to byli mileniálové kteří si myslí že jim patří všechno, že mají nárok na všechno a chovají se jak (s odpuštěním) hovada.

8. Vendy, hezké kytičkové fotky. Já bych se do Alp ještě ráda podívala, naposled jsme tam byli před asi deseti lety. Měli bychom jet, dokud manžel ještě takovou cestu odřídí (já jsem neřidič, tak střídat nemůžu), jenže teď nám chození po horách hatí jeho rozhašená kyčel.
    Měj se fajn a těším se na další horské reporty.

1. Já do různých částí jezdila s cestovkou skoro každý rok. Jenže už teď na jednodenky nic moc není v nabídce a na vícedenní takhle busem tedy ani náhodou. Navíc bych už musela vybírat dovolenou a té zrovna moc nemám, protože si jí musíme kvůli odstávkám fabriky nechávat právě na tyto dny. Takže nám už pak moc dnů z těch dvaceti nezbývá. A já se taky potřebuji dostat i na chatu....

9. Horská květena je úchvatná. Fotky jsou moc pěkné a co se týče turistů, tak se vůbec nedivím, že místní obyvatelé tím trpí. Poplatky na některá místa jsou na místě. Třeba na Pravčickou bránu jsem platili vstupenku a při tom je to přírodní útvar, kterým se prochází dál po značce. A nikoho nenapadne, že by to mělo být jinak.

1. To městečko je vážně kouzelné, a má svá velká specifika, domy stojí buď na trámech ukotvených ve skále nebo na pilotech ve vodě, klasické ulice s promenádou jsou tam asi tak čtyři nebo pět, takže mezi domky se táhnou úzké chodníčky, takže když po nich jdeš vidíš lidem až do talíře. Je to sice velmi zajímavé ale taky pěkně na draka. Nevíš jestli jdeš ještě po veřejné cestě nebo skončíš někomu na dvoře :D. Navíc pokud máš štěstí, že máš kousek nějaké zelené plochy, nemáš tam žádné soukromí.

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....