15 června 2024

Od kytiček ke .....

 


.... krajinkám. No spíš k jedné, a to kolem
Mníšku a Kytína. Jak už jsem zmínila, jsou dcera a Bobča nadšené hledačky kešek. Takže si dopředu zjistily, kde v okolí chaty se nějaké vyskytují. První byla ulovena hned první den našeho pobytu u rozhledny korunky v Černolicích, další v ZOO byla kvůli velké koncentraci mudlů oželena a tak jsme se ještě v neděli před odjezdem vypravily hledat do Kytína a Mníšku. V Kytíně byla v místě poeticky nazvaném Poutníkův trůn. A ejhle, on tam opravdu byl. Původně ale stával na návsi u rybníka. Místo samotné se také jmenuje Kytínská spirála a je to zdejší vyhlídka na samotný Kytín. Na vršku spirály stojí stožár s vlajkou Kytína, na jejím úpatí socha Poutníka ....

Nejen trůn, ale i křížek tu najdete


Poutník hlídající si svůj trůn .....


..... a má přitom takovýto výhled



Dobyly jsme další vrchol! I kešku .....


.... a tak si posedíme v trůnu. Co na tom, že je z betonu


Z Kytína jsme šly pro další kešku k prvnímu ze tří rybníků na Mníšku. Možná že touto dobou už zase tři jsou, protože prostřední rybník se začal znovu opravovat, a už bude snad opravený. GPS nás zavedla na novou cestu lesem krásným údolím s loukami a potokem


Mě se ta cesta natolik zalíbila, že jsem si jí o necelých čtrnáct dní zopakovala, ale opačným směrem. Od Mníšku ke Kytínu





Že se v rybníce daří nejen kaprům, kachnám a vážkám, ale i žábám napovídalo množství pulců.




Při mé druhé cestě těmito loukami zde svítil nespočet květů pryskyřníků



Vrby patří neodmyslitelně ke zdejším mokřinám podél kytínského potoka, který napájí první z rybníků



Na cestě jsem fotila další úseky, ale ty budou v samostatném článku, protože vznikaly trochu jiným objektivem. Takže uděláme skok, a podíváme se do Mníšku když jsem čekala na autobus k chtě po velkém nákupu. Nechávám se totiž do kopce k nám zcela paďoursky takhle vytáhnout dopravou 







A jelikož mě tím nákupem začala moje tradiční jarní týdenní dovolená, nechyběla návštěva zdejší vyhlášené cukrárny. A takhle tedy ta moje dovolená začala .....


.... no a tímhle pohledem končila. Tak velkou plochu inkarnátu po obou stranách dálnice jsem ještě neviděla. Bohužel fotit jsem mohla jen z busu, rozkvetl až při mém odjezdu






15 komentářů:

  1. Ráda jsem vše odsledovala, ale nevím, co jsou mudlové! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mudlové mají dvojí význam. Za prvé, v sérii o Harry Potterovi to jsou obyčejní lidé kteří neumí kouzlit. V řeči keškařů to jsou lidé kteří kešky nesbírají, takže zase obyčejní lidé ;-)

      Vymazat
  2. Vendy, to červené pole vypadá skvěle. Myslím, že jsme ho taky viděli - jeli jsme kolem Kytína a Mníšku do Příbrami. Jenže já než se vzpamatovala, tak bylo pole za námi. Jako reportér bych se neuživila;-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pokud jste jeli na Příbram po D4 tak ano. Bylo před Řitkou po obou stranách dálnice, a možná podle fotek z jedné brdské skupiny i někde kolem Příbrami. Já to mohla vyfotit, protože jsem věděla že při nějaké mé cestě busem pokvete, takže jsem byla připravená.

      Vymazat
  3. Krásná krajina a ta červená plocha úžasná.Kešky jsme vždy hledali,když s námi výletoval vnuk a ve středu byl s námi na výletě v Polsku a divili jsme se,že nehledáme kešky.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, holky se do toho pustily s ohromnou vervou. Taky dneska jeli do Polska, Bobule dostala za vysvědčení návštěvu ZOO ve Wroclavi spolu s procházkou a hledáním trpaslíků. Přenocováním a návratem zítra, protože už jí skončila předčasně škola kvůli její rekonstrukci. Tak jsem zvědavá jestli něco uloví...

      Vymazat
  4. Vendy, krásné fotky a moc se mi líbí ty s dcerou a vnučkou.
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, byly spokojené že ulovily co chtěly ;-)

      Vymazat
  5. Vždycky stojí Tvoje fotky za prohlédnutí. Takže jako vždy jsem si je moc ráda jednu po druhé posouvala.
    Měj pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to mě opravdu těší že si je ráda prohlížíš! I já se moc ráda u tebe podívám.

      Vymazat
  6. Anonymní16/6/24 09:20

    Lezarts
    Zajímavosti z okolí a hezky zachycené!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to okolí je moc hezké, a tuhle novou cestu lesem a přes louky jsem si hned oblíbila.

      Vymazat
  7. Věřím, že sis procházku prožila napl o. Moc krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  8. Věřím, že sis procházku prožila napl o. Moc krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, ráda tam chodím. I dolů do Kytína k rybníku, nebo přes Kytín lesem na Skalku

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....