10 června 2024

Krom ZOO, jsme navštívily .....

 


.... s dcerou a Bobulí i nedalekou Botanickou
zahradu. Napadlo mne, že by se Bobče mohla líbit Fata Morgana a nespletla jsem se. Jelikož týden na to začínala velká motýlí show, ve skleníku už nějací motýli poletovali, takže to bylo ještě ozvláštněné jejich přítomností. Je vidět, že Bobule má nejen podobové geny, ale i ty zelené, protože z každé kvetoucí rostliny byla nadšená a občas prohodila směrem k matce, že tohle přece mají doma, ale děsně mrňavý! Mínila tím klasickou velikost pokojovek oproti zdejším ohromným exemplářům ...
Dcera viděla skleník poprvé, protože byl dostavěný až v roce 2004, když už jsme dávno bydleli tady. Nutno dodat, že byla nadšená naprosto stejně jako Bobule, a stejně jako já vloni, když jsme tam byly s Padesátkou. Dál do zahrady jsme už nešly, protože přece jen pět hodin v ZOO nás utahalo, takže jsme vcelku ochotně nasedly do auta a jely zpět na chatu ....

Tahle květina na mne neustále vyskakovala na netu v nabídce jednoho zahradnictví. A před Fatou jsem měla možnost jí vidět naživo. Jmenuje se Sazaník květnatý a vypadá jako malá magnólie. Příbuzní ale nejsou


Tento krásný ibišek dřípený, Hibiscus schizopetalus jsem poprvé viděla v botanické Na Slupi. Teď i s okřídleným návštěvníkem


Clerodendron splendens nebo česky blahokeř. Je to liána s krásně tmavě zelenými docela velkými listy a květy v kombinaci fialovo - růžové .....


.... ovšem má i příbuzného, Clerodendron thomsoniae s kombinací bílo - červenou


Další liána jménem Medinilla magnifica má ovšem velmi nelichotivý český název. Tupoušek pyšný


Byť se to nezdá, i toto je ibišek


Jedna z mnoha bromélií


Moje oblíbenkyně mezi orchidejemi, Vanda. Má jako jediná mezi orchidejemi přírodní! modrou barvu. Pokud znáte modré phalenopsisy které se prodávají v květinářství nebo hobby marketech, tak vězte, že jde jen o uměle obarvené bílé phaly


Z jedné části skleníku procházíte do druhé velkým akváriem, což je vlastně jezírko, přes které procházíte. Mnoho z jeho obyvatel můžete znát z akvárií a i u nich platí ono Jé, to máme doma, ale takový mrňavý....



Takhle vypadá akváriojezírko z mostku který přes něj vede. Tuhle potvoru tak můžete vidět dole i nahoře


Krom Vand můžete ve vitrínách obdivovat i různá Dendrobia


Tolik pro namlsání, všechny fotky můžete vidět tady . Ovšem toto nebyla během dubna poslední návštěva zde, o necelých čtrnáct dní jsem se na tato místa vrátila znovu.

19 komentářů:

  1. Fatu Morganu mám rád, je to úžasná zahrada. Líbí se mi, jak mají udělané různé biotopy a samozřejmě u mě vede vodopád a jezírko pod hladinou. Rád se tam vracím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. Celá botanická je skvěle rozdělená na různé druhy zahrad což je docela náročné než se to celé projde. My s Padesátkou většinou zamíříme přes vinici sv. Kláry do Japonské zahrady, ona má moc ráda bonsaje a tam jsou fakt krásné. Teď jsem zvědavá na novou sekci Japonské mlžné lesy. Takovéto dělení na různé části znám třeba z Rakouských Kittenberger garden. Tam mají navíc mnoho vodních ploch, které ty zahrady náramně osvěžují. V jednom jezírku se mohou návštěvníci i koupat, pokud mají chuť a poté odpočívat a sušit se v mnoha odpočinkových zónách. A najíst v ohromné restauraci a zakoupit do zahrady květenu i doplňky

      Vymazat
  2. Anonymní10/6/24 17:03

    Chodím tam moc ráda. Máme dokonce s manželem roční vstupenky.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobrý nápad, pro nás by to ale bylo vcelku nerentabilní, tolikrát do Prahy nejedu. Navíc mám už vstupné nižší, takže ta jedna dvě návštěvy jsou finačně minimum.

      Vymazat
  3. V Praze už jsem léta nebyla, ale do botanické zahrady chodíme, když jedeme do Liberce. Tam je také nádherná. Naposledy jsme tam byli když vykvetla Viktorie královská, ale to tam bylo hodně lidí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš a já zas neznám tu libereckou :D. V Praze znám obě. Na Slupi i v Tróji. Na Slupi mají také Victorii, ale ne tu královskou, ale menší druh.

      Vymazat
    2. Ahoj. Já zase vím jen o té v Tróji o té druhé ne. Ale do Prahy se už asi nedostanu, le ráda se podívám na Tvoje fotografie, pokud tam zavítáš. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
    3. V Tróji nebyla léta přístupná. Vznikla sice v roce 1968, ale pro veřejnost se otevřela až v roce 1992. Botanická Na slupi patří Přírodovědecké fakultě Karlovy univerzity a vznikal už v roce 1898. A do třetice je ještě jedna botanická v Praze a to jsem zjistila teď při psaní komentu a to Malešická, která patří k zahradnickému učilišti Jarov. A je taky přístupná a dají se zde nakoupit i výpěstky.

      Vymazat
    4. Jinak fotky z té Na slupi už na blogu jsou. Byla jsem tam tenkrát s Blondýnou.

      Vymazat
  4. Já v Botanické zahradě v Tróji ještě nebyla - furt se tam chystám a ještě na to nedošlo ... Což je docela ostuda, když jsem z Prahy (a asi mne ani neomlouvá, že přesně z druhého konce)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z toho si nic nedělej, já tam byla poprvé vloni :D. Ovšem problém toho že je člověk z jedné strany Prahy a vlastně málokdy se dostane na druhou znám moc dobře. Bydlela jsem na Smíchově a Lužinách, chvíli i na Košíku v Hostivaři. Takže taky vždycky úplně na druhé straně od těhle atrakcí.... když jsme se nastěhovali sem, tak místní nechápali že sice Pražáci, ale neznáme celou Prahu. Když jsme jim řekli že Praha na velikost je jak kdyby tady vzali Moravskou Třebovou, Svitavy, možná Letovice, Litomyšl, Vysoké Mýto, Ústí nad Orlicí, Lanškroun a ještě něco k tomu, pak by dostali možná rozlohu celé Prahy. Čučeli jak puci. Nebo nechápali že někdo v Praze bydlí a v Praze dělá a přitom do práce jede hodinu. Prej že nikdy by takhle dlouho do práce nejeli....

      Vymazat
  5. Do toho skleníku chodím rád. Připadám si tam jako na návštěvě u barrona Krratzmarra :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je pravda, že pár exemplářů na Adélu by se tam našlo! ;-)

      Vymazat
  6. Anonymní11/6/24 09:49

    Lezarts
    Krásné fotky pro zahraničí, jako já. Sazaník si vede dobře i u nás na zahradě, jen nemám odrůdou s tak zářivou barvou květu. Myslela jsem, že nebude kvést po jarním mrazu, ale mile překvapil kvetl!
    Mendiliu jsem měla doma několik let, ale před stěhováním jsem se s ní musela rozloučit( což už je víc jak 20 let) Je to dost bujná rostlina-:) ale květy nádhera!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, já na něj docela myslím že bych si ho na zahradu dala. Medinilla je nádherná, Bobule z ní byla u vytržení. Myslím ale, že snese i dost brutální zkrácení.

      Vymazat
  7. Nádherné fotky. Ten tupoušek mne dostal. :-)
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tupoušek je opravdu pro tak krásnou kytku hodně urážlivé pojmenováné ;-)

      Vymazat
  8. Botanické zahradě ještě návštěvu dlužím. Moc bych se tam chtěla podívat.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....