08 června 2024

Od vážna zase zpět ....

 

.... k věcem lehčím a zábavnějším. Tím myslím 
naší opětovnou návštěvu v ZOO Praha ve stejném složení jako v roce 2021. Tedy já, dcera a Bobule. Pár rozdílů by se ale našlo. Minule jsme se koukali na lední medvědy, letos už byl výběh prázdný protože budou někde jinde (o něco později dorazila i smutná zpráva, že jeden z medvědů, které jsem tenkrát fotila, Tom, zemřel v kazachstánské ZOO kam ho doporučila EAZZ pro rozšíření chovu) pavilon pro gorily byl z bezpečnostních důvodů nově postaven na horním konci ZOO za výběhem žiraf, v tom původním zůstal Richard se svými syny Kiburu a Nuru. Bobule, která tenkrát ještě chodila do školky je už letos školačka. Navštívili jsme i spoustu dalších pavilonů, protože v době naší první návštěvy jsme se stále potýkali s covidovými opatřeními a proto bylo mnoho pavilonů zavřených .....

Při pohledu na hrochy si nelze nevzpomenout na Š + G a jejich povídku o návštěvě ZOO. Na otázku komu se líbí jaké zvíře jeden ze žáků prohlásí že hroch, protože je špinavej.... přitom oni se pořád vlastně koupou. Pokud se nevyhřívají na sluníčku


Minule byli nosálové někde zalezlí. Letos se procházeli po výběhu jako by se nechumelilo


Sloni se samozřejmě nesměli vynechat


Stejně jako žirafy ....


..... a jasně, že ani surikaty. Na ty jsme také minule neměly štěstí. Tentokrát jsme je mohly pozorovat i s několika mláďaty



U hrabáčů kapských jsme také minule na návštěvě nebyly


Stejně tak i u netopýrů. Tady se naplno ukázala kvalita toho mého nového aparátu, fotila jsem skoro ve tmě, a tohle z toho bylo. Samozřejmě že jsem i vyhodila některé fotky, ale myslela jsem že z toho nebude vůbec nic


Nový pavilon goril i dalších primátů nazvaný Rezervace Dja, je ohromný. Jak vevnitř tak i venkovní výběh. Tady bydlí rodinná tlupa goril i s dvěma novými přírůstky, ale nesmělo se moc blízko ke sklu a fotit (foťákem) jen zdálky. Mobilem klidně i zblízka. Opět a zas jsem blahořečila foťáku, že se daly dělat opravdu velké výřezy které neztrácely moc na kvalitě. Kisumu, otec dvou nových přírůstků Mobi jenž je dcerou Duni a Gaia kterou porodila Kijivu si dával poledního šlofíka .....


Pak mu nedaly ty davy divných bílých opic a šel se na ně podívat zblízka


V pavilonu Dja najdete i jiné primáty, jako třeba guarézy pláštíkové, kočkodani či tito talapoini. Dál tu najdete i prasata štětkouny, kaloně (foto o něco výš) nebo osináky


Páv byl naprostá jednička v předvádění se. Pózoval a otáčel se jako profík, a jako profík se i zachoval. když už toho očumování měl dost, sklapl ocas a odkráčel veledůležitě odpočívat. Ovšem tady jsou primárně předmětem zájmu dikobrazi. (ne nebyly Petře zpiti pod obrazy) Když přišla ošetřovatelka s krmením nejdřív opatrně vylezl jeden, pak druhý, třetí až se z nory vykulilo celkem osm dikobrazů



Ani Rákosův pavilon jsme při minulé návštěvě nenavštívily, tady najdete ty nejohroženější druhy ptactva nebeského. No spíš tedy papoušků a jiných. Tenhle fešák je ara kobaltový. Je menší než jeho známější příbuzný ara hyacintový. Od něj se liší nejen velikostí, méně výraznou barvou ale i bílými lícemi. Ara hyacintový je má jasně žluté


Což ovšem moc vidět nebylo, neb se neustále čistil a prováděl peříčkůru


Od vzácných papoušků projdete ven do voliéry k běžnějším druhům papoušků, byť se mezi nimi vyskytují i někteří vzácní amazoňané. Na obrázku je ale papoušek patagonský, neskutečně uřvaná a uhádaná mrcha....


Další místo, kde můžete volně chodit mezi ptáky je výběh vodního ptactva. Mě tito dva ibisové nesmírně připomínali svými postoji i vlastně vzhledem, kdy holá kůže na hlavě vypadá jak kapuce, dva žebravé mnichy. Se stoickým klidem stáli na slunci a čekali na almužnu. No spíš by si asi dali něco na zub, což se ovšem co? Což se ovšem nesmí !


Je libo portrét? Není problém, rádi zapózujeme ....


Vysmátý vzácný člunozubec africký. Spíš by asi bylo lepší člunozobec, protože jeho zobák připomíná člun. Je to pěkně velká mrcha, může mít výšku až 170 cm. V pražské ZOO mají tyto velmi vzácné ptáky v počtu dvou párů


Další výběh kam za ptáky můžete osobně je pavilon mokřadních ptáků. Tenhle kolpík měl zálusk na kšiltovku Bobule. Její flitrový lesklý kšilt mu zřejmě připadal jako velmi lákavá rybí pochoutka protože se jí ho snažil ulovit z hlavy



Pavilon plazů byla také nová zastávka. Naštěstí hadů tam měli jen málo, i když dvě pořádné anakondy byly hned na začátku. Dál už jen to co snesu. Má to všechno čtyři nohy a chodí to. I když to drze vyplazuje jazyk


Pavlačové drbny. Nebo rozhádaná fronta na maso. Tak by se dalo nazvat chování těchto plameňáků růžových. To bylo totiž největší přání Bobule. Že chce vidět plameňáky. Nakonec viděla tyto i o kousek dál plameňáky kubánské a chilské. Ti jsou oproti růžovým mnohem intenzivnějšího zbarvení


Samozřejmě i občerstvení bylo. A bodlo, protože byl hlad i žízeň


Bobule rok 24


Bobule rok 21


Samozřejmě že tohle nejsou všechny fotky, těch je mnohem víc a najdete je tady


18 komentářů:

  1. Návštěva ZOO je vždy super. Vím, že focení zvířat není zrovna jednoduché. Tak že máš teď foťák Sony bezzrcadlovku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, mám, ale tohle už je Fullframe. Na chatě mám tu první co jsem koupila za pár šušní od jednoho fotografa kvůli starosklíčkům. Tam je jako záložní kdyby se něco podělalo s foťákem. Ono si na to bezzrcátko strašně rychle zvykneš. Nikouš teď zahálí v poličce ;-)

      Vymazat
  2. Vendy, do ZOO jedu vždycky ráda. Krásné fotky! A ta holčička vám trochu zestárla, že :o)
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, trochu vyrostla a zestárla ;-) .... taky mám ráda ZOO. Letos mi nevyšla vídeňská, strašně rychle se vyprodal zájezd. Tak snad za rok.

      Vymazat
  3. V pražské ZOO jsem tedy nebyla už hodně a hodně dávno. My máme v blízkosti ZOO Dvůr Králové n.L.. Tam jsem byla vícekrát, jenže teď co jsou vnoučata odrostlá jsme tam už dlouho nebyli.
    Jak to letí. Vnučka už pěkně povyrostla.
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně je tam toho nového a stále se buduje. Teď momentálně nový výběh pro lední medvědy. Ten stávající byl jeden z prvních pavilonů když se ZOO stavěla, a teď už je absolutně kvůli své poloze na nejosluněnější straně zahrady nevyhovující. Ve Dvoře jsem byla jen jednou kdysi se školou, ale neslyšela jsem teď moc pozitivní ohlasy na nové uspořádání zahrady.

      Vymazat
  4. Vendy, moc pěkné fotky. A ten páv - to je jak do nějakého kalendáře se zvířaty... :). Bobuli to sluší v každém věku :)
    Hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybys ho viděla jak se nakrucoval, jako by si ten obdiv užíval! On se choval opravdu jako lidská modelka. :D No jo, to je taky modelína ! :D:D

      Vymazat
  5. No panejo, osm dikobrazů, to je mi tedy nálož! Ale myslím, že jim ošetřovatelé průběžně přistřihují letky :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Sranda byla jak se nejdřív nic nedělo, a pak najednou jeden, opatrně další, a pak najednou takový rojení a vylezla celá famílie....

    OdpovědětVymazat
  7. Do ZOO chodíme moc rádi a docela pravidelně. Dříve jsme dostávali k Vánocům od syna i roční karty. Fotky máš nádherné-vždyť ani jiné od tebe neočekávám)))) Fotím také na SONY a jsem s ním spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sonky jsou opravdu dobré, a jsou stále v kurzu. Navíc to jsou i držáky. To první bezzrcátko je někdy z roku 2010 a fotí jak víno, jen mi u něj vadí že ještě nemá hledáček, tahle A7 je už novější, ale taky první řada z již pěti? takže tak tipnu sedm osm let. Ta už hledáček má, ale vyhovuje mi u nich výklopný displej. Sice si na něj musím brát brejle, páč bez na něm vidím úplný kulový :D

      Vymazat
  8. Tříkrká žirafa - paráda, to ve Dvoře nemají!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... taková tříhlavá saň. Však jsem čekala až se holky takhle pěkně dostanou do zákrytu ;-)

      Vymazat
  9. Anonymní10/6/24 09:01

    Lezarts
    To byl výlet za exotikou. Fotka s hrochy, by byla i na zarámování!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No byla to exotika se vším všudy! A s velkou spokojeností....

      Vymazat
  10. ZOO mám ráda, v pražské se mi moc líbilo. Pořídila jsi krásné fotky i s výkladem o zvířatech.

    OdpovědětVymazat
  11. Já zatím byla jen v té pražské. Tedy fotit. Kdysi jsem byla ve Dvoře Králové ale to už si fakt nepamatuju jak to tam bylo

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....