31 května 2024

Od výletů si dáme chvilku ....

 


.... (tak jeden dva články) pohov, nicméně si 
uděláme výlety mezi květy. Do doby, kdy jsem byla v tom nej období zkoušení nových objektivů. Snad každý květ který v dubnu na zahradě vykvetl skončil v mém foťáku. A že jich bylo.... až tolik, že jsem musela dělat opravdu přísné výběry a stejně jich je hromada
a pěkně barevných 😉 ....

Jako první modelka mi postála okrasná mandloň. Naštěstí odkvetla ještě před dubnovými mrazy, takže jsem měla šanci se zas kochat. Pokud máte dojem, že některé fotky mají barvy intenzivnější tak se vám to nezdá, fotila jsem dvěma různými objektivy, a každý měl jiné podání barev. Ty méně intenzivní jsou starosklíčkem a ty barevnější už digitálním objektivem






Focení těchto modrých krasavic se také nemůžu nabažit. Jen mi zmizela jejich bílá a růžová varianta. Ty modré je asi přečíslily. Vloni jsem je zkoušela vysít mezi jejich bílé příbuzné, ale zatímco na záhonku je jich rok od roku víc a víc, v trávě se neuchytily







Vloni jsem tyhle maličké plnokvěté narcisky měla v truhlících. Na podzim jsem je zasadila už do záhonu. Když jsem teď vytahovala koše s narcisy ven, zjistila jsem že se mi za ten rok pěkně rozmnožily



Další modely není asi nutné představovat 



Novinka v záhonu konikleců, koupila jsem předloni na Mníšku. Tmavě růžový ....



A moje milované magnólie .... taky jsem si jich naštěstí užila než přišly mrazy



Dlouho to vypadalo, že tahle kráska vůbec neporoste. Byla taková nijaká, teninká, prostě chcípáček. Jenže pak se nadechla a najednou je vyšší než já a letos poprvé byla plná květů. Ovšem jak to bude za rok čert ví. Jelikož jí zmrzly hlavně vršky větví na kterých většinou magnólie zakládají nová poupata, a já je musela ostříhat jsem zvědavá jak se s tím popasuje



Pokud chcete mít rychle zarostlou pergolu, plot či nějaký nevzhledný kout sáhněte to této voňavé krásce. Můžete si být jistí že velmi brzy vám obroste vše co potřebujete. A pokud si pořídíte dvě sazenice, můžete spojit příjemné s užitečným. Můžete totiž sklízet i chutné ovoce. Jmenuje se Akébie pětičetná






Jedna z jabloní má vždy krásné velké květy. S jablky to už je ale horší. Nejsou moc dobrá. Navíc už je to hodně starý strom který rok co rok dost prosychá. Počítám, že už dlouho nevydrží




Loňský rok byl ve znamení rekonstrukce velkého záhonu, letošní to bude rekonstrukce záhonu pod terasou. Je nutné už vyrýt tulipány a narcisy které jsou tu už několik desítek let a poskládat znovu zídku 



Jedna z azalek která také kvetla dřív než mrzlo. Dvěma dalším zmrzly květy dřív než stačily rozkvést a čtvrtá, která rozkvétá mnohem později naštěstí újmy nedošla a spolu s rododendrony které také tady rozkvétají později dělala velkou parádu






Prvosence zoubkaté jsem konečně našla stanoviště kde bují a kvete. Dřívější které jsem zasadila mi vždy velmi brzy po odkvětu zašly










18 komentářů:

  1. Květiny jsou vděčné téma.Já mohu fotit u dětí a nebo sester na zahradě a teď mi už hodně kvete lodžie.I u domu máme květiny,ale nějak rychle odkvetly,že jsem nestihla vyfotit.Fotografie jsou nádherné,některé se mi líbí moc.Vendy,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco odkvetlo hodně rychle, něco nekvete vůbec nebo málo (letos pivoně a asi i růže) teď se do toho ještě přidají deště, takže to letos bude asi na zahradě trochu bída.

      Vymazat
  2. Hezky Ti zahrádka rozkvetla. Já mám záhon před bytovým domem a jinak teď květy fotím na lukách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas na louky nemám moc čas chodit, z práce přijdu utahaná a pak většinou dělám na zahradě, nebo uklízím doma. Na procházky už většinou není nálada nebo síla.

      Vymazat
  3. Tedy, to je úplná květinová záplava!

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné. Moje maminka narcisy také vyndávala a sousedka vyndavá i tulipány. Já je nechávám v zemi a kvetou každý rok. Slíbila jsem ti čemeřice ale zatím odložila splnění. Při stříhání jsem zjistila, že jsou totálně napadené mšicemi. Střikám a nevím, zda budu úspěšná, protože na zahradě jsou všude mravenci, kteří si ty mšice chovají jak stádo krav.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tulipány i narcisy vytahuji po dvou letech, tentokrát jsem to přetáhla. Nevím co bylo špatně že mi vyhnily, nebylo ani moc mokro ani sucho a stejně mi shnily. Mám je v koších a tam ty dva roky jsou akorát, pak už jsou tam moc nahuštěné. Když se nevytahují tak sice kvetou, ale míň a míň. Až se ztratí úplně. S těmi čemeřicemi si nijak nelámej hlavu. Až to půjde, tak to půjde.

      Vymazat
  5. Anonymní1/6/24 07:06

    Úžas nad přírodou i nad tvým fotografickým uměním.
    Eva https://es-ideas.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta příroda je mnohem větší kouzelník než já ;-)

      Vymazat
  6. Anonymní1/6/24 13:03

    Lezarts
    Hezká prohlídka květů, jak z katalogu!
    Akébii se u nás také daří, jen jsem netušila, že je jedlá. Ani jsem nezahlédla plody, to bude tím,že u nás ptactvo sklízí vše před námi:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akébie, ač samosprašná navíc mající v jednom hroznu samčí i samičí květy, podle odborníků má mít ještě družku aby byly plody. Já jí mám krásně kvetoucí ale doposud žádné plody neměla. A není to tím, že by je zklidili ptáci. Jsou totiž dosti velké, takže by asi nebyli úplně schopní je sezobat.

      Vymazat
  7. Hezky ti to kvete a hezky jsi to nafotila :)

    OdpovědětVymazat
  8. Magnóliím čili šácholánům se nedá odolat.
    Jedna magnólie kvete v Praze ve Františkánské zahradě, skrze kterou chodím denně do práce.
    Letos jsem ji stačil vycvaknout jenom mobilem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem chodívala skrzevá Františkánskou zahradu do práce do Vodičkový. Ale už si nepamatuju jestli tam byla i tenkrát. Je pravdou, že to v těch časech nebývalo místo kde by se člověk nějak zdržoval. Spíš ho vždycky prošel co nerychleji. Vzala jsem jí na vědomí až po té krásné opravě.

      Vymazat
  9. Anonymní4/6/24 16:32

    Fotky starosklíčkem mi připadají romantičtější. Líbíly se mi už před časem, kdy jsi tímto způsobem fotila, a líbí se mi dodnes. Opět nádherné modelky, zachycená krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Starosklíčka mají svoje specifika. Nejsou tak ostrá, mají krásné podání barev a úžasný bokeh.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....