21 května 2024

Když jsem se vracela ....

 


.... z našich pražských toulek, chytla jsem autobus
který nejel až nahoru k chatě, ale pod ní. Většinou to nemám moc ráda, protože se vláčím do kopce, ale tentokrát jsem byla za to vděčná. Ona část silnice je lemovaná po obou stranách myrobalány a ty zrovna byly v plném květu. A to mi velice vyhovovalo, protože jsem chtěla vyzkoušet nové starosklíčko. Sluníčko které se pomalu schovávalo za les krásně prosvěcovalo kvetoucí keře, což bylo pro krásný bokeh základním předpokladem. Obrázky vám přiblížit můžu, ale co nejde přiblížit, je ona nádherná hořkosladká vůně rozkvetlých keřů ....

Prvních sedm fotek je focených kolem chaty, zbylé už jsou ze zpáteční cesty



















Když kvetou, jsou nádherní, ale v krátké době dokáží zaplevelit pozemek o který se nikdo nestará. A opravdu ne, není to sad, byť se tak může zdát 😉




Nebyly to jen květy co mě zaujalo. Ale i jehnědy a odkvetlé jívy které v podvečerním slunci krásně zářily





20 komentářů:

  1. Profi fotky)))) nádhera.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Také ráda fotím rozkvetlou přírodu a myslím, že slušný bokeh udělá i základní objektiv. Záleží na nastavení fotoaparátu. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak o tom žádná, většina objektivů nějaký umí. U těch staroskel to bývá ale mnohem rozmanitější.

      Vymazat
  3. Myrobalán, bokeh... dnes je to samá hádanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D.... tak trochu vysvětlím. Myrobalán je zahradnický název pro peckovinu zvanou lidově špendlík. Takové ty malé žluté, oranžové, červené nebo skoro černé kouličky. Bokeh je de facto pozadí fotografie. To jsou třeba ty kolečka. Ale mohou to být pětiúhelníky, šestiúhelníky, pokud si fotograf udělá takové malé udělátko mohou to být hvězdičky nebo srdíčka. Tvar většinou závisí na počtu lamel v objektivu. Heliosy mají svůj velmi specifický, tzv. swirl bokeh. To je taková spirála za foceným objektem.

      Vymazat
    2. Děkuji, zase jsem chytřejší (než to zapomenu...).

      Vymazat
    3. Jo, ještě. Myrobalány se používají jako podnož při roubování peckovin.

      Vymazat
  4. To je nádhera.Ta bílá jemná kvítka se mi moc libí,ale i ostatní fotografie.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vždycky vyhlížím až začnou kvést. A doufám, že se zavčas dostanu na chatu. ;-)

      Vymazat
  5. Krásné, romantické fotky!
    Vendy, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, tohle v Dubaji nenafotěj, ať žije naše příroda. A příště nafoť i tu vůni, nešetři. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v Dubaji určitě ne :D :D.... však kdyby to šlo, tak jsem jí " nafotila " taky ;-)

      Vymazat
  7. Anonymní22/5/24 19:55

    Lezarts
    Za tu námahu cestou do kopce to stálo! Vůni si dokážu velice dobře vybavit! V našich končinách těch náletů máme habaděj:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolem míst kam chodím na procházky jsou tři louky takhle plné .... on se myrobalán používá jako podnož na kterou se roubují jiné peckoviny. Tak jestli tam někdy bývaly třeba sady třešňové či co, nevím. Ale pravdou je, že před těmi 24 lety, co jsme tam začali jezdit byla ta louka co jsem nafotila úplně holá, bez jediného keře. I ta u zastávky. Asi to je fakt děsnej plevel a invazivní ovoce.... i když tedy si člověk může vybírat. Co barva to jiná chuť....

      Vymazat
  8. Pěkné fotky a tu vůni v duchu cítím.

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy, moc hezké fotky. Mně fotky detailů kytiček moc nejdou :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak není vždycky takovéhle posvícení ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....