14 května 2024

Dubnové toulky ....

 


.... s Padesátkou po Praze opět začaly na 
Smíchovské náplavce. Tentokrát jsem tam dorazila první a řídila se příkazem "Běž na trhy napřed, já dorazím".... A dorazila a vůbec nechápu jak mě mezi těmi davy zezadu i poznala! Náplavka je náš oblíbený výchozí bod kde si nejdřív projdeme farmářské trhy, pojíme něco dobrého a případně se tím i pokecáme, dáme kafe a Aperol. Ovšem tentokrát na něj nedošlo, protože jsme usoudily že platit za řidinu s obrácenými poměry prostě už nikde nebudeme. 
A u kávy si vybereme cestu kudy kam. Tentokrát jsem měla v plánu najít dvě uličky, které mne, milovnici foglarovek, prostě volaly Pojď se na nás podívat, pojď!
 Kdo zná knihy Záhada hlavolamu nebo Tajemná Řásnovka už určitě ví že jde o uličku Ve Stínadlech a Řásnovka. Jsou od sebe jen kousek, obě ústí na Haštalské náměstí a obě dokonale připomínají ponurost večerních výprav Rychlých šípů do Stínadel. Byť za slunečného dne jaký jsme měly my, už to tak patrné nebylo. Než jsme ale k nim došly, čekala nás cesta za Národním divadlem k rotundě  Nalezení sv. Kříže v ulici Karoliny Světlé, odsud na Betlémské náměstí, dál na Staromák, přes něj velkým fofrem, páč byly velikonoční trhy a hafo lidí do Dlouhé, přes Kozí plácek a hele! Ve Stínadlech je hned proti nám. Prošly jsme touto krátkou uličkou na Haštalské náměstí, poseděly na lavičce a přemítaly co dál. Padesátky návrh zajít na dršťkovou a točenou dvanáctku do Lokálu byl jednomyslně schválen a také hned zrealizován. Po občerstvení jsme se vydaly dál, druhou hledanou uličkou Řásnovka kterou jsme vyšly hned u kláštera sv. Anežky České. Po nábřeží k náměstí Jana Palacha (divný pocit vidět FF po tom co se zde stalo, byť na náměstí bylo živo protože i tady byly velikonoce v plném proudu) přes Mánesův most na Malou Stranu k metru Malostranská. Tady jsme měly v plánu posedět v zahradě u metra, jenže bohužel celé se to tam předělává, takže nic. Hupsly jsme na tramvaj a nechaly se pěkně dovézt na Malostranské náměstí a odsud jsme to vzaly do naší další oblíbené kavárny, Lžička caffé. Zde jsme v klidu spočinuly u kávy a pokračovaly v celodenním probírání života. Pak už jen jsme to vzaly pěšky k Tyršovu domu, tady sedly na tramvaj a dojely na Smíchovské nádraží kde jsme se každá rozjela na svou stranu k domovu. Za celý den jsme nachodily nějakých devět a půl kilometru a užily si slunného pražského dne ....

Jako vždy, na náplavku mířila spousta lidí. Zdejší farmářské trhy jsou evidentně velmi oblíbeným místem nejen pražských Pražanů, ale i mnoha zahraničních turistů i cizinců v Praze žijících


Jelikož bylo před velikonoci vládla stánkům s květinami žlutá barva narcisů. bylo jich v různých kombinacích i typů květů neurekom



Troufnete si tipnout kde se nachází tato plastika?


Rozkvetlý rozmarýn spíš evokoval Středomoří



Masarykovo nábřeží zdobí řada nádherných secesních domů, a ty domy zase zdobí spousta zajímavých plastik


Rotunda Nalezení sv. Kříže má pro změnu velmi zdobné oplocení


Nad pamětní deskou manželů Sonnevendových se snášejí parašutisté ze skupiny Anthropoid



V ulici Cihelná, která spojuje Betlémské náměstí s ulicí Husovou je úžasný obchod. Prodávají se zde nádherné vintage věci. Doporučuji se, pokud tudy někdy půjdete, podívat se do jeho výloh ....




A když už půjdete ulicí Husova, zvedněte zraky nahoru a uvidíte tu dílo Davida Černého jménem " Viselec" . Jedná se o sochu Sigmunda Freuda. Proč visí, nemám tuchy ....


Na Kozím plácku byť v srdci Starého Města, by se možná i ty kozy napásly 


A došly jsme do Stínadel. Pravda žádné Vonty jsme nepotkaly, byl tu neskutečný klid na to, že jen o pár desítek metrů za námi zůstalo přeplněné Staroměstské náměstí. Ale možná právě zasedali v nedalekém kostele sv. Haštala a rozebírali volbu Velkého Vonta


Z Haštalského náměstí je do Lokálu Dlouhááá jen skok. Jak pivo nepiju, tak tahle Plzeň do mě po té výborné dršťkové jen zasyčela


Tajemná Řásnovka je opravdu tajemná 




Dorazily jsme na nábřeží Na Františku. Sem se přestěhovaly všechna nástupní místa k vyhlídkovým lodím, která dřív bývala právě na Smíchovské náplavce



A tímto pohledem se rozloučíme s velikonoční Prahou ....

25 komentářů:

  1. Moc krásné momenty z Prahy. Mám ráda tvé fotky. V domě za zdí Stínadel bydleli příbuzní...
    Vendy, přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona se ta ulička dřív nijak nejmenovala, Ve Stínadlech byla pojmenovaná u stého výročí narození Jaroslava Foglara.

      Vymazat
  2. Prahou s kamarádkou - kdykoli. Ještě dodám, díky manželům Rybenským máme ty naše blogy pořád a jsem za to moc ráda. Vendy - ať se daří. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já klíďo i sama, ale ve dvou to je samozřejmě lepší

      Vymazat
    2. Jo, když Prahou courám sama, tak zas vidím jiné věci - to máš pravdu. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Anonymní15/5/24 05:20

    Krásný den jste měly i bez aperolu.
    Pražské fotky jsou luxusní.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hodil by se :D.... bez něj to není ta správná Aperol tour

      Vymazat
  4. Tyhle fotografie si umím představit na výstavě.Jsou úžasné.To je to,co já ve městech neumím a proto je fotím nerada.Vendy,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já s nějakou taky na výstavu počítám. Fotila jsem starosklíčkem a podzimní výstava bude jen z fotek starosklíčky.... ono bez širokého objektivu se ve městě fotí špatně. I mě to šlo blbě protože ten Tessar kterým jsem fotila je pevná padesátka, takže do města hodně blbý.

      Vymazat
  5. Vendy, udělaly jste si hezký holčičí den s touláním Prahou. A fotky z něj jsou moc pěkné. Místo rozhrabaného atria u Malostranské jste mohli jít posedět do Valdštejnské zahrady, ta už bývá v dubnu otevřená.
    Fakt se ta spojnice Betlémského nám. a Husovky jmenuje Cihelná? Ona totiž Cihelná ulice je na Malé Straně, kousek od Vojanových sadů a je divné, že by v Praze byly dvě, navíc ne moc daleko od sebe.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Já to brala podle restaurace u Švejka která je naproti toho obchodu a nevšimla jsem si, že mi vyjela jiná restaurace téhož jména právě v té Cihelné. Jinak ono to je ještě podle mapy brané jako Betlémské náměstí až k té Husovce. My jsme si tam chtěly posedět v zahradě u kafe
      u restaurace která je na Malostranské ;-). Proto jsme volily to Lžička caffé.

      Vymazat
  6. Pěkná procházka uličkami Prahy. Dílo Davida Černého nikdy nepochopím, a to nejen toto. Nechápu ani představitele měst ,že mu dají prostor. Ve Veselí nad Moravou mají pěkné náměstí s několika bazény a vodotrysky a nyní prostor hyzdi jakási příšernost zpodobňující psy, jak si to spolu rozdávají. Fakt hnus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nějak nevadí, mnohdy jeho díla tnou do živého. Třeba jeho skládající se hlava Franze Kafky je hodně dobrý počin. Samozřejmě také záleží v jakém prostředí jsou. Jinak v Praze na Zlíchově má celé muzeum.

      Vymazat
  7. Anonymní15/5/24 21:03

    Lezarts
    Pěkná okružní vycházka!

    OdpovědětVymazat
  8. Vendy, moc krásné "toulání" po Praze a hezké fotky jako vždy. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. To mám moc ráda tohle toulání buď jen tak, bez cíle, nebo i s cílem.

      Vymazat
  9. Krásné fotky, užila jsem si je. Do Prahy téměř nejezdím, takže pro mně jsou jako dělané.
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já už tam teď taky nejsem tak často jak bych chtěla. Chybí mi ten ruch města....

      Vymazat
  10. Krásné místo jste si vybraly, courala jsem tam na jaře a mám to tam ráda. Dobré světlo přeje a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuju, Staré Město prolejzám moc ráda....

    OdpovědětVymazat
  12. Krásný toulání, foglarovky jsem jako dítě milovala, a přesně nějak takhle jsem si při čtení knížek ty uličky představovala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... obzvlášť to Haštalské náměstí s tím kostelem a úzkými uličkami které z něj vybíhají je jak ze Záhady hlavolamu. I kousek odsud je Revoluční, s tramvajemi která je jak vyšitá Rozdělovací třída.

      Vymazat
  13. Anonymní24/5/24 10:58

    Fredy Kruger

    " Já podnikal dubnové toulky
    skoro až do května půlky !
    .... na jednom baráku, ve pěkné vejšce
    viděl jsem viseti oběšence !
    řvu na něj : ,,Sundám tě ! nehejbej se ,,!

    .... on křičí : ,,Neser ! a nestarej se ,,!

    Tu na dalším domě je plastika!
    ( ? ) někdo mu utrhnul ,,Frantíka ,, !

    Bobb Szalud se chytil za vlasy
    a na úřad všecko jde nahlásit !

    OdpovědětVymazat
  14. Viselec si visí vesele, kouká lidem do postele. Kdopak je ten starý bloud? Nikdo menší než Sigmund Freud!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....