10 května 2024

A zase hezky na ....

 


.... pevnou zem a z května do března. Protože všechno
začalo rozkvétat tak nějak kvapně a skoro všechno najednou, a já si zamilovaně zkoušela své nové akvizice na focení, lezla jsem a plazila se po zahradě o sto šest a zkoušela fotit z různých úhlů, pozic a výšek. U obou sonek si užívám luxusu výklopného displeje, byť tedy bych brala kdyby byl výklopný ve více směrech a ne jen dopředu. To už bych bývala musela hodně přitlačit, protože další řady už ho měly. Ale také tomu na bazarech odpovídaly ceny, které byly o mnoho vyšší. Nicméně i takhle je to ohromně praktické oproti statickému displeji nikouše. Takže se se mnou pojďte zase poplazit i projít jarně po zahradě ....


Všechno opět starosklíčky, nejčastěji Tessarem, ale úřadoval i
 Helios ( to poznáte podle toho kolotoče zvaného swirl bokeh) a Domiplan










Poslední ze zakoupených plnokvětých čemeřic. Zklamalo mě hodně že se jim moc nedařilo






Za to tahle odrůda se množí neskutečně. Každý rok, pokud včas neostříhám odkvetlé květy se v okolí objeví stovky semenáčků



Jsem ráda, že se mi prvosenky na zahradu vrátily. Když jsme se nastěhovali, byla jich na jaře plná. Až do doby kdy se přestalo s chovem hospodářského zvířectva a zahrada se začala sekat sekačkou. To začaly pomalu ale jistě ubývat. Dokonce pár let jsem nezaznamenala ani jednu. Poté se ale začaly nejdřív sporadicky ukazovat, aby se tu natrvalo uhnízdily. Já se naučila jim při sekání vyhýbat a ony se začaly vysemeňovat a rozrůstat








14 komentářů:

  1. Anonymní10/5/24 15:13

    Nemám slov ))) jedna fotka hezčí než druhá.
    Přeji krásný víkend.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy, to je nádherná přehlídka úžasných fotek. 👍👍👍
    Měj hezké dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné.Kombinaci zelené s bílou mám nejraději.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, a proto jsou sněženky, bledule, sasanky a kopretiny tak přitažlivé

      Vymazat
  4. Anonymní11/5/24 08:38

    Lezarts
    Hezké jarní portréty kvetoucích krasavic!
    Čím víc šlechtění čemeřice, tím je choulostivější, mám s tím také zkušenost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ano. Já měla asi sedm různých barev plnokvětých čemeřic a zůstala zatím tahle jediná. Mě nevydrží v záhonu ani koupená v květinářství. To jsem dostala nádhernou od dětí k narozeninám, pak jsem si koupila já čistě bílou jednoduchou, a koupila jsem si v Rakousku v zahradnictví a vydržely tak max rok dva. Ty plnokvěté jsem měla ze dvou zahradnictví, a jsou prostě v háji.

      Vymazat
  5. Vždycky si Tvoje fotky užiju.
    Prima víkend, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to mě moc těší! Víkend bude ve znamení snášení kytek z půdy a sázení....

      Vymazat
  6. Vendy, moc pěkné fotky - jako vždy. Prvosenky nám rostly u zdi chalupy a taky mizí. Zkusím tam manželovi zakázat sekat a uvidíme ... :)
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi mají nějaké životní cykly. Rostou, pak nerostou, rostou .....

      Vymazat
  7. Překrásné fotky, obdivuji 😊

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....