30 dubna 2024

Když už jsem u toho zkoušení ....

 


.... tak jsem musela i vyzkoušet jak zvládají
strosklíčka fotit pohyb. A k tomu se nehodí víc, než pilné včelky na květech. Okolo krokusů jich bylo pořád dost a dost a tak jsem zkoušela heliose a nikouše. Předchozí fotografie byly focené prťoušem bezzrcátkem. Tentokrát jsem vzala těžší kalibr 😉 ....









Kouzlo staroskel je hlavně v jejich bokehu. Chce to sice fotit pěkně v protisvětle a na nejmenší clonu, ale když se to podaří krásně kroužkují, nebo hvězdičkují to podle toho kolik lamel objektiv má





Ale i když se fotí po světle, stojí to za to ....






20 komentářů:

  1. Jo,jo - pohyb zachycen - fotky bezva !!!
    Měj vydařený dnešní první den měsíce května !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude, poprvé trávit první máj v nebi 😉

      Vymazat
  2. Vendy, krásné fotky a báječně zachycené včely v letu. 👍👍👍
    Bývaly doby, kdy jsem fotila s různými objektivy, ale bylo to v době, kdy se fotilo na kinofilm. Měla jsem obrovskou výhodu v kamarádovi, který nám z Barrandova vozil film, který byl současně i diapozitivem. Expozimetr a další propriety, včetně toho foťáku, mám ještě doma. Asi kus nostalgie.
    Teď fotím na kompakt, v pořadí asi pátý a experimentovat nemůžu. Přiznám se, že mi to ani moc nevadí. V poslední době fotím hodně málo foťákem. Je velký, těžký. Na rozdíl od něj mám stále po ruce mobil. 😀
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já měla jako první foťák dvouokou zrcadlovku. Rolleiflex, pak takový ty malý šustítka, pak dlouho nic až do doby digitálních fotoaparátů. Takže kompakt, pak ultrazoom , konečně vysněnou zrcadlovku až po nynější bezzrcátko. A občas i ten mobil 😉

      Vymazat
  3. Vendy, mě napadá, že jsi hračička, snad se neurazíš. Fotografie děláš moc pěkné, a jak zkoušíš... moc se mi to líbí. Hezké květnové dny

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní1/5/24 14:20

    Úžasné !!!!
    Hezký prvomájový den. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, hezký leč trochu unavený. Včera tu sousedi měli čarodky takže se nedalo spát, a jelikož jsem byla domluvená s kamarádem že přijede na kus řeči nemohla jsem vysypávat, protože mě navíc kolem jedenácté vyzvedával pilot a frčeli jsme do Příbrami na letiště. Takže jsem měla první máj v nebi 😆

      Vymazat
  5. Anonymní1/5/24 21:43

    Lezarts
    To je samá nádhera!

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, moc hezké fotky...
    Měj se fajn a doufám, že se ti v nebi líbilo (nefoukalo tam trochu moc?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to tentokrát pěknej blázinec, házelo to s námi hodně. Měla jsem co dělat abych nějak klidnila žaludek. Ani moc fotit se nedalo protože to furt drncalo....🥴

      Vymazat
  7. Můžeš zase uspořádat výstavu,protože fotky jsou výstavní.
    Moc se mi líbí
    Vendy,hezké májové dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona rozjednaná je. Jen vybrat fotky a začít je nechat pomalu tisknout.

      Vymazat
  8. Zajímavé zkoušení. Bezzrcadlovka je na focení pohybu lepší než zrcadlovka, protože rychleji reaguje. Také jsem uvažovala o koupi bezzrcadlovky Nikon, protože ji má syn a je s ní velice spokojený už proto, že je lehká. Je z čeho vybírat. Jen to chce nějaký "zlatý střed" a ne to nejlevnější a tak stále odolávám. Zatím mi stačí můj stařičký Nikon - zrcadlovka. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si koupila starší Sony A7, tedy jen tělo, ale nakonec jsem koupila i origo objektiv k těm starosklíčkům. Je to už fullframe, a doteď se i s objektivem ty starší prodávají kolem 15000 Kč. Navíc některé ty novější řady byly naopak uživatelsky horší než ty starší řady. Sonky jsou držáky, však taky jako první začali s bezzrcátky, a jsou oproti těm zetkovejm nikonům ještě menší.

      Vymazat
  9. Já na takových fotkách obdivuji pohled na květiny zblízka a ukáže mi to, co vidí hmyz při jejich obrážení - kolikrát to člověk ani neví, co v té kytce uvnitř všechno je. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, občas je to hodně zajímavý pohled....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....