20 dubna 2024

Jak jsem slíbila, tak dělám ....

 

.... a od teď tu budou i přes ještě echt zimní 
měsíc (únor) fotky typické spíš pro jarní čas. Leden se až do zhruba své půlky choval jako zimní měsíc se vším všudy. Ale pak se něco zlomilo a příroda začala trochu, jak jsme se všichni na vlastní kůži přesvědčili, přeskakovat v obdobích. Takže najednou místo zimy tu bylo nádherné a teplé jaro a místo jara léto. Teď se to trochu zas vrátilo k dubnovému klasicky rozháranému počasí, leč s velmi nepříjemnými následky. Rozkvetlé stromy i většinu všeho už narostlého spálil mráz. U mě to odnesly dvě kvetoucí azalky, právě rašící ozdobné trávy a všechny již vyrostlé bohyšky, těm solidně namrzly listy, takže počítám, že z nich bude za chvilku špenát. A samozřejmě jabloně, i když ne tak moc jak na ostatních zahradách. Naštěstí jsem tak trochu kvůli svému lajdáctví či lenosti nezasela kytky které se mají sít až po mrazech, k čemuž mě tedy počasí neustále lákalo. Ty jsem zasela jen na chatě, ale jelikož to bylo den před těmi mrazy, snad to nebude mít na ně nějaký zhoubný vliv.
K dnešním fotkám se vrátíme do konce ledna a půlky února, to mne vytáhly holky na hledání kešek tady kolem Třebové ....


28.1. jsem se vypravila na procházku sama, vytáhlo mě sluníčko, jen nějak focení jsem moc nedala protože jsem měla sebou Myšpulína a to se moc nedá. Navíc už mne tady moc focení nebaví, je to stále o tom samém a to není nic pro mě. Mám ráda nová místa, nové pohledy. Ty už tady nějak nevnímám. Anebo je to spíš o tom, že prostě já nejsem až tak krajinář, ale spíš detailista 😁

Letecká Akta X






Ty moje lovkyně kešek mne vytáhly po půlce února do města, že tu mají pár které chtějí ulovit a jestli půjdu s nimi. Tak samozřejmě nikdy neodmítnu procházku s Bobulí, protože je to vždycky velká zábava vzhledem k některým jejím hláškám. Vzala jsem zas na provětrání starosklíčko Pentacon 29 / 2.8 takže některé fotky do dálky nesou známky určitého " znetvoření" 😉
První zastavení bylo u kostela sv. Jakuba 



Další keška byla v blízkosti rotundy sv. Kateřiny. Asi nejpozoruhodnější památky ve městě ....





Všechny stromy co okolo jsou, byly na svých úpatích z osluněné strany obsypané vyhřívajícími se ruměnicemi








Od rotundy jsme se přesunuly ke zdejšímu letišti. Odsud jsem vloni letěla balonem. Keška byla u paty jednoho sloupu a mě se zalíbila řada sloupů viditelná až do velké vzdálenosti





Poslední keška byla na cestě do Rybníka, takže jsem se s holkama už nevracela do města k autu, ale pokračovala po cestě domů. Nakonec se ukázalo, že jsem byla doma dřív než ony k autu došly. Na cestě je místo kde se vždy ráda zastavím a fotím si kousek zdejší krajiny














16 komentářů:

  1. Anonymní20/4/24 13:08

    Fotíte asi pro radost, ale doporučil bych Vám zaplatit si kurz foceni. Luděk C.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Fotím si pro radost. Jako většina blogerů. Kurz je zatím věc která není na pořadu dne. A nějaké tipy co a jak fotit mám v mejlech....

      Vymazat
  2. Ty teplotní skoky jsou pro mě také děsné. Naštěstí už nemáme zahradu a místo mrazu přišel déšť se sněhem. Také nic příjemného, ale to nenapáchá tolik škod jako mráz. Doufám, že se jabloně u vás ještě vzpamatují a to co ti na zahrádce namrzlo, se ještě vzpamatuje. Líbí se mi ta rotunda. Je to nádherná stavba. Měj prima víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě je minimální úroda jablek požehnání. Nemám je kde skladovat, takže všechno co se nezpracuje jde na kompost. Spíš ty květiny mne mrzí. Taky tu dneska prší, takže díky oblačnosti je tepleji, takže doufám, že ty mrazy už nebudou

      Vymazat
  3. Krásné fotografie.Se starosklíčkem jsou hodně zajímavé.Jiné a to mám ráda.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem si zas něco vytvořila co vypadá úplně jinak. Jsem zvědavá jak to se bude líbit.

      Vymazat
  4. Pro detaily je starosklíčko skvělé, vytvoří zajímavý bokeh. Pro krajinu a město už se pak tváři méně přátelsky, ale kdo to má pořád přehazovat, když těch námětů pro foto je tolik a různých. A tahat více foťáků už je dřina. Ale i tak vyšly fotky docela dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nexík to moc nezvládal, to je fakt, teď mám A7, což už je fullframe a ten zvládá se starosklíčkem na vyšší clonu hodně velké vzdálenosti naprosto bravurně.

      Vymazat
  5. Anonymní21/4/24 09:20

    Lezarts
    Moc pěkné fotky i témata.
    Také dnes s lítostí koukám co mráz sežehnul a ještě sežehne:-(((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady byla sice trošičku ráno jinovatka, ale už to není tak silné jak byly ty předchozí dny.

      Vymazat
  6. Vendy, fotky jsou krásné, jak ta krajina, tak i detaily. 👍👍👍
    Zamyslela jsem se nad tím "nebaví". Asi si procházím něčím podobným. Dříve jsem fotila denně a s nadšením. Loni na jaře jsem měla foťák v opravě, používala jsem na čas starý. Když se mi foťák vrátil, nechala jsem ho několik dní ležet. Na dovolenou jsem si ho vzala, fotila cestou tam a pak ho strčila do futrálu. Celkově jsem na dovolené fotila hodně málo, výjimkou byly Benátky, kde mi došly obě baterie a pak ve finále paměťová karta v mobilu. Měla jsem sice sebou power banku, ale k ní špatný USB kabel....
    Po návratu jsem si koupila další dvě baterie, abych se podobným problémů vyhnula. A pak se mně rozhodlo zradit zdraví a za minulé pololetí jsem fotila minimálně, výjimkou byly Tatry. A muž se mně nedávno zeptal, zda už mně to focení nebaví? 😀
    A počasí? Netkanou textilií jsme přikryli opět co šlo. Až tohle odezní, budu sčítat ztráty.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  7. Víš, u mě to není celková nechuť, u mě to je nechuť fotit tady tisíckrát focené. Když jsem kdekoliv na výletě tak to je v pohodě. Teď když jsme byly s dcerou na chatě foťák se nezastavil. Pravda, teď jsem si upravila jeden objektiv a taky pořád fotím, zjišťuji jak na to. Zahrada se prostě bude muset se vším vypořádat po svém... Co mi teď ale sakra vadí je to, že mi nechodí ani upozornění na komentáře na blogu i když si zaškrtnu že to chci, ani upozornění na komentáře jinde a odpovědi. V tom množství článků nemůžu udržovat v povědomí kde jsem komu co komentovala, musím to pracně hledat

    OdpovědětVymazat
  8. Hele, Vendy, každá fotíme, co se nám líbí a pak to zkoušíme nabídnout dalším lidem, kterým se to může a nemusí líbit. Co člověk, to jiné oko, nedávno jsem u vás byla a tu rotundu fotila a je to ta samá a přesto trochu jiná, než ta tvoje a stejně, je to pořád rotunda, historická památka Č.Třebové. Ať žijí blogy.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neberu tak Třebovou (byť jsem psala a stále říkám, že Kateřina je jediná zajímavá věc na Třebové). A pak ještě park Javorka. Jinak se samozřejmě může jevit těm kdo sem přijedou na skok. V Třebové bych asi věcí na focení našla dost. Měla jsem spíš na mysli tady okolí.

      Vymazat
  9. Kešky jsem hledat nemusela, ale mohla jsem si prohlédnout to, co jsi nafotila. Pěkné fotky !
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju. Ale i to hledání tu procházku zpříjemnilo ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....