22 dubna 2024

Hurá do března ....

 

.... a hurá už poněkolikáté do rezervace
Králova zahrada na bledule. Každý rok se na tenhle okamžik těším, a každý rok mi zas a opět padne brada a já se pokorně skláním před tou krásou. Ostatně proč taky ne, když fotím. Předloni jsem si vyšlápla sama na kole, vloni jsem byla dokonce dvakrát a letos s námi opět šla jedna známá (no, bývalá skorotchyně dcery), já, dcera a Bobule. Ta se taky moc těšila, pro ní to je taky vždycky zážitek. Pro mě tedy byl zážitek chování některých návštěvníků, ale to je bohužel už takový folklór. Rezervace nerezervace, já můžu všechno. A s radostí to naučím i svoje děti a vnoučata. Letos jsem se už neudržela a sjela tam jedny prarodiče kteří pro pár fotek posílali děti do porostu bledulí. Prý vědí kde jsou a prý děti nic nepošlapou. Zkuste něco nepošlapat když jdete pozadu, že? O vyšlapaných dálnicích mezi bledulemi nemluvě. Nakonec bych se ani nedivila, kdyby ochránci přírody vstup do rezervace vůbec zakázali ....
Nefotila jsem sice tolik co jiné roky, ale i tak je fotek hodně a tak se na všechny můžete podívat tady ....












20 komentářů:

  1. Vendy, nádherné fotky něžné jarní krásy. 👍👍 Tu poslední bych nazvala "dvě kočky" a koukám jen, jak už je Bobule velká. Letí to strašně rychle.
    Plně tě chápu, že tě zlobilo chování některých návštěvníků. Já to zažila v Pekle, kdy jsme sprdla jednu Němku, která pro "lepší úhel" rozhamtala několik trsů bledulí. Řekla jsem jí to česky a ostře a ona asi prochopila. V ten moment mi totiž na jazyk přišla v němčině jen samá sprostá slova. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak letos má Bobule sedm. A máš pravdu, neskutečně to letí....

      Vymazat
  2. Bledulky mám ráda a tak se na ně vždy i ráda podívám.Já je jezdím pravidelně fotit do Podtroseckého údolí.Je to malá plocha a ani se nedá k nim jít blíž.Dělám většinou výřezy..Jsou tam mokřiny.Také jsme tam zažili němku,která si je chtěla trhat.Lidé ji hned okřikli.
    Holkám to moc sluší.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle rezervace je do plochy opravdu velká ale dá se krásně jít až k těm bledulím, nebo si můžeš pro focení vybrat i jednotlivé trsy jak se dál a dál rozrůstají. Uprostřed je to taky pěkně rozbahněné, ale kraje jsou suché a dá se tam krásně u toho focení válet ;-).... Tady ještě za bolševika byly Rusáci posádkou, kousek od té rezervace a ta známá vyprávěla jak odtamtud chodily Rusandy s košíkama natrhaných bledulí.

      Vymazat
  3. My jsme jezdili léta za tou nádherou do Pekla u Zahrádek. Jen je to tam stále víc zanedbané a letos už jsme tam nejeli. Stejně by manžel nikam jet nemohl kvůli nemoci a sama bych tam nejela.
    Holky jsou kočky a Bobule vám tedy pěkně vyrostla. Pamatuji ji na fotkách malinkatou. Mějte se všichni moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel některá místa berou za své, tady se naopak ty bledule rozrůstají dál a dál, objevují se stále nové ložiska květů. Do toho se pro barvu rozrůstají i podléšky. No v červnu bude mít Bobule za sebou první třídu ....

      Vymazat
  4. Bílá nádhera...a wow ty fotky. Krásné moc.
    Přeji hezký týden.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nad osobní prožitek. Byly jsme už asi po šestý, vím co mám čekat, ale stejně mi to vždycky vyrazí dech. Nejen kvůli té kráse ale i kvůli krásné jemné vůni.

      Vymazat
  5. Letos jsem si tuhle nádheru opravdu užila. Ráda na výlet do Kostelce vzpomínám, tam se lidi chovali celkem mravně...
    Přeji příjemný den, Vendy. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tom Kosteleckém parku to je něco jiného, tam jsou víc pod dozorem. Tady si dělají někteří opravdu co chtějí. Nikdo tu bohužel nehlídá jestli kdo zachovává pravidla rezervace. Je sem zákaz vjezdu aut, ale naprosto běžné je že si tam lidi zajedou až dovnitř rezervace autem a objíždějí si to kolem. Pochopila bych, kdyby to byl někdo kdo nemůže chodit, a i ti vozíčkáři nechávají auto mimo. Ale prostě jim je to úplně šumák jestli tam je zákaz nebo ne.....

      Vymazat
  6. Taky jsem si docela bledule užila- jen ne na tak velké ploše- tam jsme letos nezajeli.
    Holkám to moc sluší, vnučka je už ,, slečna". Jak to utíká.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro účely focení mám své vlastní bledule na zahradě, ale tohle se musí prostě vidět každý rok.... Slečna to je, utíká to hrozně rychle.

      Vymazat
  7. Anonymní23/4/24 10:33

    Lezarts
    Krásné přírodní něžnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je správný název, přírodní něžnosti....

      Vymazat
  8. Vendy, ráda jsem se na to opět u tebe podívala. Výlet vlakem nedávno na ta místa byl jedním z nejhezčích letos. Opravdu jsme si to s kamarádkou užily a z těch nalezišť bledulí nebo sněženek, které jsme za mnoho let už navštívila napříč republikou je tahle pro mne zatím největší co do plochy. Vůbec nelituji toho času, který jsme strávily kvůli tomu ve vlacích. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, ta rezervace má rozlohu 17 hektarů. A opravdu to stojí za vidění. Ono když se tam nahrnou návštěvníci, tak vidíš na autech značky pomalu napříč celou republikou.

      Vymazat
  9. Tak hlavně že na tom posledním obrázku žádné bledule nejsou :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, byť Bobule je občas solidní blednička.... ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....