24 dubna 2024

Bez starosklíček ....

 


.... to prostě nejde! A to tak, že se pomalu 
stávají jistou závislostí. Tedy jejich koupě 😁. Ne, ale vážně. Do staroskel jsem se zamilovala. Je s nimi sice trochu víc práce fotit než s novými digitálními objektivy, ale zase ty fotky mají své kouzlo. Pravda, občas nejsou ostré jak žiletka, většina z nich jsou pevné padesátky, takže se s nimi zoomuje nohama (jak s oblibou říká Čerf) ale věrné barvy a při focení na nejmenší clonu nádherný bokeh i určitá snovost fotek je jejich předností. A jelikož jsem měla narozeniny, a jelikož si dárky kupuju sama, čímž eliminuji takové, které jsou naprosto k ničemu, tentokrát jsem si k nim nadělila dvě starosklíčka, jedno normální digitální a když už, tak i nové i když věkem starší bezzrcátko. Samozřejmě postupně, ale měla jsem to všechno zamluvené na únor a březen. Výhodou bazarů je že fototechniku občas koupíte za hubičku. To se týká hlavně těch starosklíček. Vždycky jsem děsně napnutá, jestli mi to s nimi půjde tak jako těm ostatním kteří s nimi fotí, a u kterých na fb skupinách se člověk může učit. Dnešní fotky jsou ze starosklíčka které se ale dá bez redukce použít na Nikonovi protože má bajonet, ne závit. Takových moc není, a já jsem ráda že jsem na něj narazila za ohromně slušnou cenu. Jedná se o Helios 81N. Jaké z něj dokážu vydolovat fotky se můžete podívat dnes .....







Tohle čmejří které mám pořád na poličce se stalo takovým pokusným objektem při focení každým nový přírůstkem









Stejně tak se mi staly pokusnými modelkami sněženky








14 komentářů:

  1. Anonymní24/4/24 16:16

    Lezarts
    Je to nádhera na to koukat, ale technika focení je pro mě španělskou vesnicí:-) Hezky si ty starosklíčka užívej, pro potěšení našich očí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozkaz! :D.... Užívám si je, užívám. Dokonce jim chci věnovat tu podzimní výstavu

      Vymazat
  2. Překrásné.Mně se líbí právě takovéhle snové fotografie.Jsou prostě jiné,protože většina je fotí klasicky.Mně se už nechce ani na bobek,abych nepřepadla.Když je vidím asi opráším starosklíčka,uvidím,jak to půjde.Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já než na bobku, tak fotím na kolenou ... pak je ovšem problém vstát :D :D

      Vymazat
  3. Vendy, přiznej se, že nefotíš se starosklíčky, ale s čarosklíčky :). Protože ty fotky jsou kouzelné ;-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to taková čarosklíčka, to máš pravdu. Teď jsem si vyrobila jedno ještě čarovnější ;-)

      Vymazat
  4. Ty fotky s krokusem jsou moc pěkné. Také chmýří vypadá zajímavě.Mej se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chmýří bylo původně celá hlavička, jenže mi spadla a takhle se poskládalo na poličce. A tak ho teď používám jako zkušební materiál ;-)

      Vymazat
  5. Co fotka, to kouzelný originál.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, fotky jsou nádherné.👍👍 Úplně mě dostaly ty s kapičkami vody či rosy. Prohlédla jsem si je opakovaně.
    Prostě kdo umí, ten umí a já jen ču... koukám😀
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty byly focené ve valné většině po dešti. V následujících článcích to bude jen a jen o kytkách a objektivech. Navíc většinou se stejnými modelkami, protože nic jiného ještě nekvetlo....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....