02 března 2024

Venku začíná vládnout ....

 

.... jaro, mám už nafoceno něco mými dárky 
k narozeninám, a já se stále plácám s příspěvky v loňské zimě. Tedy spíš v loňském zimopodzimu. Těch pár dnů se sněhem byla taková výjimka v počasí, jinak se celá zima táhla ve znamení plískanic a dešťů. Však taky potok okolo kterého jsem chodila do práce párkrát hrozil vylitím. Občas ale ráno ( náhodou o víkendu) byla teplota pod bodíkem mrazu a tak se když ne sníh, dala fotit námraza. Jako tentokrát ....

Opět foceno starosklíčkem. Už ale začínám mít problém co kterým. Nově si už v editoru označuji co za sklo jsem použila. Tady se jen díky bokehu můžu dohadovat že šlo o jeden s pentaconů. Buď 29/2,8 nebo 50/1.8







Kam sluníčko dosáhlo, už námraza zmizela, ale na odvrácené straně uschlého květu se ještě držela

















Jak jsem stále kroužila po zahradě, podle toho jak sluníčko postupovalo, nafotila jsem ještě na travách mé oblíbené kapkové fotky. Tentokrát to bylo fajn focení protože byly zmrzlé a tak mi neskáply z trávy dolů, zatímco jsem hledala nejlepší světlo a ostřila. Ale ty zas příště .....

22 komentářů:

  1. Vendy, vytvořila jsi krásná umělecká díla. 👍👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, snažím se o nějaké nové přístupy....

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Námrazu také ráda fotím. Žádná starosklíčka ani pevná skla nemám, fotím pouze na makro. Mám sice mezikroužky, kterými se dá mnoho zvětšit a nafotit mnohé detaily, ale zjistila jsem, že po jejich použití mi pak foťák špatně ostří než se zase "usadí", tak už je raději moc nepoužívám. Měj se hezky a přeji Ti pohodové jarní focení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky můžu i ke starosklíčkům použít mezikroužky, k některým close - up předsádky, a jedním fotím jako makro objektivem když ho dám na jiný foťák.... teď mám tedy makroobjektiv a zkouším s ním co umí.

      Vymazat
  4. Tak kdybych šla nakupovat, určitě bych si vybrala fotky č. devět a jedenáct, povedly se
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nakupovat klidně můžeš ;).... ale jo, ten šípek je pěknej. Ale já mám jako favoritku tu úplně minimalistickou trávu

      Vymazat
  5. Vendy, ty fotky jsou dokonalé!
    Děkuji za krásnou podívanou a přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, nicméně do dokonalosti jim ještě ledacos chybí....

      Vymazat
  6. Taková fotečková šperkovnice je dnešní sestava Tvých fotek.
    Klidnou neděli, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsi napsala krásně. Děkuju za to....

      Vymazat
  7. Nejvíc se mi líbí fotky 8,9,11 a 13 Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, to mě baví, že mám s tebou podobný vkus. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ten šípek je takový hodně koukatelný....;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní3/3/24 10:20

    Lezarts
    Nejsem odborník na techniky focení, ale každopádně se na výsledek krásně kouká!

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěkné. myslím, že takové příležitosti k focení nám končící zima, resp. začínající jaro ještě po ránu dopřeje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už hlásí mrazy, jak v noci tak i přes den. No jsem zvědavá jak to vyjde....

      Vymazat
  11. Vendy, to je nádhera, kochám se. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc pěkné světlohrátky. U fotek, které má smysl uchovávat, si vždycky píšu použitý objektiv i filtry, je to docela praktické :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já teď musím hlavně kvůli několika fb skupinám o focení starosklíčky. Abych mohla do popisu dát jaký objektiv jsem použila. A pamatuj si to když už jich mám deset a další dva vyhlídnutý ;) :)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....